Pov Hermelien
Meent hij dat nou echt? "Meen je-" "GRIFFEL BEK HOUDEN ZEG IK!" Ik schrik. Draco komt mijn kant opgelopen. "Geen woord, zonder dat ik je daar toestemming voor geef!" Ik knik bang. "En nu, boek wegleggen en niets doen!" Ik schrik weer, en daardoor doe ik niet meteen wat me gevraagd word. Hij sleept me van het bed af, en duwt me tegen de muur. Het boek laat ik plotseling vallen, waardoor dat een harde dreun oplevert. Hij geeft me een knietje in mijn buik, en ik voel meteen dat ik misselijk word. Draco vloekt zacht in zichzelf, en ik zie in zijn ogen dat alles hem spijt. "Sorry..." komt er dan zacht uit zijn mond. Draco draait zich om en gaat aan zijn bureau zitten. Ik zie dat hij zijn toverstok pakt. En hij stroopt zijn rechter mouw omhoog, en ik krijg bepaalden vermoedens, van wat hij wilt gaan doen. Ik weet dat ik misschien eigenlijk niets mag zeggen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem dit te zien doen, en er bij te staan zonder dat ik wat zeggen. Met moeite komt er smekend uit mijn mond: "Draco, nee. Alsjeblieft. Doe het niet. Stop alsjeblieft, Draco!" Ik zie hem twee seconden nadenken. Maar hij heeft zijn keus al gemaakt. Met een snelle en simpele spreuk zie ik dat hij allemaal sneeën in zijn huid heeft. Hij, Draco Malfidus, heeft zichzelf gesneden. "W- w- waarom?" Komt er bijna geruidloos uit mijn mond. Enkele tranen stromen hierbij over mijn wangen. "Omdat ik een klootzak ben, omdat ik het verdien, en omdat mijn gevoelens de waarheid vertellen." Antwoord hij stug op mijn vraag. Ik slik. "Geef je het eindelijk toe?" Vraag ik na een paar seconden stilte. Hij draait mijn kant uit. Het blijft stil. Ik hoor zijn hersens bijna kraken. "Ik moet wel, want ik hou van je." Fluistert hij zacht met betraande ogen. Hij staat snel op, en rent weg. Ik zie hem alleen nog de hoek omgaan. Gelukkig heeft hij de deur open gelaten, zodat ik nog weg kan. Ik zucht, ik heb het nu vast helemaal verknalt.
Pov Draco
Ik heb het godverdomme toegegeven, na al die jaren dat ik ermee rondloop. En nu loop ik weg. Ik heb het verknalt, ik ben een watje, een loser, ik weet het gewoon niet godverdomme! Ik loop de lange weg door het kasteel, op naar de toiletten van jammerende Jenny. Ik kom langs de grote zaal, hij ligt er verlaten bij. Ookal zijn er wel al wat kinderen aan het ontbijten. Als ik snel een blik naar binnen werp, zie ik Potter en Wezel zitten. Ze kijken me recht in de ogen aan, maar ik loop snel verder. Eenmaal aangekomen bij de toiletten zie ik Jenny al rondzweven. "Ahw, als we daar Draco niet hebben." Zegt ze met een gemene ondertoon. "Flikker op Jenny." Was het enige wat ik zei. De woorden waren uit mijn mond voor ik er erg in had. Ze kijkt me geschrokken aan, maar nog zonder iets te zeggen, zweeft ze huilend weg. Lekker dan, heb ik iemand om mee te praten, jaag ik diegene weg. Ik haat mijn leven. Ik ga tegen de muur, op de grond zitten. Zal ik er nog meer sneeën bij maken? Het kan toch geen kwaad meer. Ik pak m'n toverstok, en richt hem op mijn arm.
Pov Ron
Ik en Harry zitten te ontbijten. Hermelien zit er normaal ook bij, alleen die heeft zich zeker verslapen ofzo. Om eerlijk te zijn, ja, ik heb een mega crush op Hermelien. Maar daar hoeft niemand wat van te weten! "Waar denk je aan?" Vraagt Harry. Verschrikt kijk ik op. "Zwerkbal enzo." Zeg ik snel. Harry knikt. "Heb je toevallig nog een of andere ochtendprofeet voor mij? Ik verveel me." "Ron, sinds wanneer lees jij graag?" Ik denk even na, ik lees nooit graag. Maar er gaan geruchten door de school dat Hermelien en Malfidus samen in een of andere ochtendprofeet hebben gestaan. Ik weet niet waar het over ging, maar Hermelien wordt van mij, en niet van zo'n zak! "Ron! Kijk achter je!" Zegt Harry opeens. Ik draai me snel om. Draco Malfidus, staat met betraande ogen de grote zaal in te kijken. Zodra hij door heeft dat wij kijken, loopt hij snel verder. "Wat doet hij raar? En waarom komt hij van de kerkers af, en niet van de hoofdmonitor slaapzaal?" Vraagt Harry. "Harry wacht even, ik kom zo terug." Zeg ik, en ik ren de zaal uit. Waar is Malfidus heen gegaan? Er zijn drie opties. Jammerende Jenny, de kamer van hoge nood en de hoofdmonitor slaapzaal. Ik kies ervoor om eerst naar de toiletten van Jammerende Jenny te gaan, want bij de hoofdmonitor slaapzaal kan ik niet naar binnen, en ik ben te lui om naar de 7e verdieping te lopen. Ik ren het kasteel door, harder dan ik ooit heb gedaan.
Ha, bingo. Ik zie Draco tegen de muur aan zitten. Hij richt zijn toverstok op zijn arm. Ik zie hoe hij nog wat sneeën in zijn arm erbij maakt. Ik grinnik in mezelf, hij is zo dom. Ik kan het niet laten, en voordat ik het weet zeg ik: "He, dooddoener. Het schijnt te helpen om in je slagader te snijden. Want dan ben je meteen van je 'o zo zware' mentale pijn af. Pluspunt, dan ben ik ook van je af." Ik lach, en loop weg.
Iets korter hoofdstukje vandaag, ik ben niet tevreden over dit hoofdstuk ofzo, maar ik wilde wel even wat online zetten om jullie op deze 2 januari, een fijn 2019 te wensen! Dus ja, happy new year iedereen. (oke dat klonk sarcastisch maar dat is het niet ;-)
EN IK WIL JULLIE HEEL ERG BEDANKEN VOOR DE 200 READS OMG THANK YOU ALL SO MUTCH!!
Heeft iemand ideeën, of dingetjes waarvan je zegt, ik zou het leuk vinden als dat in dit boek komt, laat het dan fftjes weten in de reacties.
- xoxo Lina
JE LEEST
Something To Fight For (dramione, Dutch)
FantasyHey! Geniet van mijn eerste boek. Als de relatie tussen Ron en Hermelien stuk gaat, is er veel war. Harry, Ron en Ginny lijken nog steeds ruzie te hebben. En stiekem, heeft Hermelien een oogje op Draco, maar dat kan toch niet, hij is een dooddoener...