Het, ff vooraf. Ik vind dit hoofdstuk een beetje afgeraffeld, ik heb er niet veel tijd aan besteed enzo. Ik wilde perse uploaden dus daarom heb ik hem gewoon online gezet. Ik heb het nu best druk met school en huiswerk dus ja. Er komen weer betere hoofdstukken aan! Xx mij
Pov Hermelien
Ik heb mijn ogen dicht.
"Avada-" zijn stem blijft haken. Ik krijg tranen op mijn wangen. Langzaam open ik mijn ogen. Ik ben niet de enige die huilt. Ook over Draco's wangen lopen tranen. Ik loop naar hem toe. "Je kan het wel." Zeg ik met een waterige stem. Draco pakt me vast en geeft me een knuffel. "I love you, ik zal je nooit vergeten." Zegt Draco tegen me. Het is emotioneel. "Doe het." Zeg ik met angst in mijn stem.
"Avada kedavra!" Hoor ik Draco huilend schreeuwen.
En alles word zwart.Pov Draco
"Avada kedavra!" Schreeuw ik. Ik hoop dat het niet zou werken, dat er niets zou gebeuren. Maar ze zakte al in elkaar. "Hermelien!" Nee, nee! Ik kan dit niet gedaan hebben! "Hermelien!!" Niets helpt. Ik ga naast haar zitten op de grond. "Hermelien! Nee! Sorry! Nee!" Schreeuw ik huilend. Ik pak haar lichaam op, wat heb ik gedaan?! Ik weet niet waar ik heen moet. Naar Perkamentus? Naar Sneep? Naar Hagrid... Misschien naar professor Anderling? Sneep valt in ieder geval al af. Van hem moet ik niets meer hebben. Ik loop door de gang, met Hermelien in mijn armen. Het kan niet! Ze kan niet weg zijn! Ik zie madame Plijster. Ik ren naar haar toe, of ja, rennen kan je het niet echt noemen. "Wat in merlijns baard is hier gebeurd!?" Vraagt madame plijster boos aan me. Ik wil het uitleggen, maar ik kan het niet. Tranen, de woorden die ik niet kan zeggen. Madame Plijster pakt Hermelien's lichaam op. En ze brengt haar naar de ziekenzaal. "Mag ik mee?" Vraag ik met tranen in mijn ogen. "Nee, jij hebt al genoeg gedaan. Tenzij jij me kan vertellen wat er gebeurt is." Ik schud mijn hoofd. "Dan kan ik je helaas niet meer van dienst zijn." Zegt ze droevig. En ik draai me om, en loop weg. Ik besluit weer naar verzorging van fabeldieren te gaan. Ik moet bijna wel. Ik loop weer richting de rand van het bos. Hagrid kijkt me aan. "Wat heb jij met Hermelien gedaan! Jij klein, zielig, stuk wreed!" Ik draai me om. Potter. "Mijn vader wil hierover horen!" Schreeuw ik. En ik geef Potter een duw. Ik ben boos. Ik ben woedend. Op mezelf, op Hermelien, op Potter, op mijn ouders, en vooral op de heer van het duister! Wat word ik toch moe van mijn leven! Ik zucht. Hier blijven heeft ook geen zin. Ik draai me om, en ren weg. Potter rent achter me aan. "Malfidus" hoor ik hem roepen. Ik negeer hem compleet! "Draco Malfidus! Nu ga je naar mij luisteren!" Zijn drijgende toon zorgt ervoor dat ik me omdraai en stil ga staan. Hij kijkt me aan. "Hermelien is dood! Nu je zin!" Schreeuw ik. Nog geen twintig seconde later zie ik tweede jaars de gang op lopen. "Malfidus, Potter!" Mevrouw Anderling kijkt geschokt. "Om drie uur bij mij in het kantoor! Allebei!" Ik heb haar nog nooit zo boos gehoord. Maar ik luister niet meer. "Bedankt Fret!" Roept Potter me na. Nu word het me te veel. Ik loop op Potter af, en ik duw hem tegen de muur. "Jij houd je bek! Gaffel 2.0!" Ik grijp Potter bij zijn keel, en duw hem dicht. "Begrepen!" Er komt geen geluid uit zijn mond. Ik laat hem los, en zie alle tweede jaars bang naar me kijken. "Dit zet ik je betaald Potter!" Roep ik nog een keer. En dan ren ik naar mijn kamer. Ik begin zo snel mogelijk al mijn spullen in te pakken. Ik ga naar huis. Ik heb geen zin om op deze stomme school te blijven. Alles zit me hier tegen! Tegen de tijd dat ik alle spullen heb ingepakt, is het al bijna drie uur. Ik leg mijn koffers op mijn bed, en loop naar de waterspuwer van Perkamentus. Daar zou professor Anderling op ons wachten. In plaats van dat professor Anderling daar stond, zag ik Perkamentus staan. "Goedemiddag Draco." Zegt hij vrolijk. "Middag professor." Mompel ik zacht terug. "Loop maar alvast naar boven naar mijn kantoor. Daar zitten Anderling en Sneep ook al te wachten." Ik loop naar boven, en ben mezelf aan het afvragen wat Sneep daar eigenlijk doet. Ik zie het dadelijk wel, denk ik. Ik klop op de deur. "Binnen." hoor ik. Ik doe de deur open. Oke, dit was ook weer niet de bedoeling. Alle, maar dan ook ALLE, docenten staan om de tafel. Ik sta aan de grond genageld. Lekker dan. Dan hoor ik achter me de deur weer open gaan, Perkamentus en Potter stappen de kamer in. "Waar te beginnen?" Vraagt Perkamentus kalm. Ja weet ik veel waar we moeten beginnen, ik ga echt niet zeggen over wat ik voor Hermelien voelde. "Dat Malfidus, Griffel heeft vermoord." Zegt Clothilde Bingel (professor dreuzelkunde). De meerderheid stemt daarmee in. "Je hebt haar toch niet vermoord omdat ze geen andere magiërs in de familie heeft." Zegt Cm streng. Ik schud mijn hoofd. "Hermelien is toch niet echt dood?!" Hoor ik Potter zeggen. "Wacht maar uitverkorene, als de heer van het duister jou te pakken krijgt! Dan is alleen die ene wezel nog over." Iedereen kijkt me aan. Begrijpen hun het niet ofzo?! De leraren draaien zich om, en beginnen te discussiëren. Af en toe kan ik wat verstaan, "van school af sturen, nog niet zeker, we moeten hem helpen, hij gaat het slechte pad op." "Ik heb niet de hele dag de tijd! Dus als jullie nog wat willen zeggen, doe dat nu. Anders ga ik weg." Zeg ik woedend. Sneep kijkt opeens op, "Albus, het teken." Zegt hij rustig. Ik kijk naar de arm van Sneep. Word hij opgeroepen? Nu? "Ga severus, het is belangrijk. Geef de informatie die je hebt. Succes." Ik kijk Perkamentus aan. Sneep word opgeroepen, Perkamentus weet het, en stuurd Sneep ook nog daarnaartoe?! Hij moet wel gestoord zijn! Sneep loopt rustig de kamer uit. Alle leraren draaien zich weer om. "Hij is maar een jongen." Hoor ik Anderling schreeuwen. Ik kan het niet laten om te zeggen. "Ik ben 'gewoon' een jongen, die 'gewoon' een opdracht krijgt, die 'gewoon' iemand moet vermoorden! Ik ben niet gek!" Alle woede ontploft. Ik ben boos, op mezelf, op alles, op iedereen! Ik draai me om, en loop de kamer uit. Ik zie bange eerste en tweede jaars wegduiken voor me op de gang. Als ik langs kom lopen, slaan sommige een klein gilletje. En dan pas besef ik het me. Ze zijn bang, bang dat ik hun wat aan doe, bang dat ik ze vermoord, bang voor mij... Voor mij, Draco Malfidus. Ik kom aan bij mijn kamer. Ik trap de deur in, ik heb geen zin om de sleutel te gaan zoeken. Ik zie mijn koffers staan. Snel pak ik ze van mijn bed af, wat is dit een goed begin van het schooljaar. Het is pas de tweede dag! Ik zie professor Flitwick, van spreuken en bezweringen, in de mijn deuropening staan. "Professor Perkamentus eist dat meneer Malfidus terug komt naar zijn kantoor." Zegt hij. "Dan moet hij maar niet denken dat ik ga luisteren naar zo'n kabouter!" Schreeuw ik in zijn oor. Professor Flitwick grijpt richting zijn toverstok, maar ik ben hem voor. "Petrificus totalus!"en ik zie hem verstijven. "Ik zei dat ik niet zou luisteren naar zo'n kleine kabouter!" Zeg ik luid. Ik kijk hem een keer recht in de ogen aan, en loop dan weg. Weg van deze vreselijke school! Weg van deze vreselijke leraren! Weg van deze vreselijke mensen! Weg van deze nare herinnering van vandaag! Ik kom aan op het schoolplein. Ik ren zo snel mogelijk naar de rand van het kasteel, waar de spreuk, zodat je niet kan verschijnselen in Zweinstein, ophoud. Ik kijk om hoog. Shit! Ik schrik me dood. Het duistere teken hangt boven de school! Ik wil nu zeker weg hier. En ik begin nog harder te rennen. Ik ben er bijna... En... ja! Ik voel in mijn lichaam dat de betovering ophoud. Ik slik. "Ik ga je missen Hermelien." Fluister ik zacht tegen de lucht. Ik pak mijn koffers stevig vast, en ik verschijnsel naar huis.
Zoals ik al zei, het is misschien een beetje afgeraffeld, maar ik heb gewoon te veel ideeën die ik in dit hoofdstuk wilde hebben. Er komen betere hoofdstukken aan! Dat beloof ik.
Fun Facts:
- Stiekem heb ik nu best wel medelijden met Draco.
- Ik kan niet zonder Hermelien in dit boek! Ze moet gewoon terug op een of andere manier!
- dit hoofdstuk heeft nu 1526 woorden.
- ik heb woensdag (morgen) een muziek toets, die ik helemaal ga verknallen. (Niet dat het iemand iets boeit, maar ik wilde t ff zeggen HAHA XD)Laat tips en tops achter in de reacties! Thnx dat jullie dit hoofdstuk hebben gelezen, en hopelijk vind je het leuk! Xx mij
JE LEEST
Something To Fight For (dramione, Dutch)
FantasyHey! Geniet van mijn eerste boek. Als de relatie tussen Ron en Hermelien stuk gaat, is er veel war. Harry, Ron en Ginny lijken nog steeds ruzie te hebben. En stiekem, heeft Hermelien een oogje op Draco, maar dat kan toch niet, hij is een dooddoener...