(Random weetje, k ben nu met de klas in amsterdam en k vv me dus ik schrijf dit in Amsterdam stiekem omdat je eigenlijk nii echt op je telefoon mag.) Oke ja dat HAHA xx
Pov Hermelien
*die middag*
Ik zit in de leerlingenkamer, met Harry, Ginny, en Ron. Draco heb ik de hele dag niet meer gezien. Ik maak me zorgen om hem, en om zijn snij wonden. Ron en Harry hebben het vandaag wel weer goed gemaakt, 's ochtends tijdens het ontbijt ofzo. Maar dat was ook het enige 'leuke' van vandaag. Ik zucht. "Gin, kun je even mee naar de bibliotheek? Ik moet nog een boek hebben voor transfiguratie." Ginny knikt, en staat op. In werkelijkheid weet ze zelf ook wel dat ik even met haar wil praten, maar goed. Dat hoeven Harry en Ron niet te weten. Zwijgend verlaten we de leerlingenkamer.
"Wat is er Lien?" Vraagt Ginny als we dichter bij de bibliotheek komen. "D- Draco..." ik slik. "Draco snijdt zichzelf, en ik maak me zorgen om hem." Zo, het was er maar even uit. Alles wat me dwars zat vandaag. Want ja, die halve kidnapping, boeie. Die was ik allang weer vergeten. "Ik heb van Ron gehoord-" begint Ginny. "Dat Ron Malfidus naar de wc heeft zien gaan." Ze zucht. "Jammerende Jenny?" "Ja, maar Ron heeft gezien dat hij zich snijdt... en welke opmerking hij toen maakte, dat was niet het minste." Wat? Ik snap er niets van. Of uhm, ja ik ben Hermelien Griffel, ik snap het altijd wel, maar uhm... nu gewoon even niet. "Wat zei hij dan?" "Vraag dat maar aan Malfidus zelf. Dat kan ik je echt niet zeggen." Ik zucht, en knik.Pov Draco
"Die Wezel heeft gelijk. Ik ben m'n leven niet waard." Ik zit samen met Benno in de leerlingenkamer van zwadderich. Ik heb hem net opgebiecht dat alles van wat er in de krant stond waar is, en dat ik Hermelien stiekem echt wel leuk vind. Benno zucht, alsof hij ook niet weet wat hij moet zeggen. Na een tijdje zegt hij dan; "Praat met Griffel, zij weet er altijd wel antwoord op. Ze word vast niet voor niets de slimste heks van hasr leeftijd genoemd." Ik slik. Wat? Met Hermelien gaan praten?! Nee, alles, alles behalve dat! Hermelien zou vast wegrennen als ze mij ziet, of ze komt op me af rennen, en slaat me dan in elkaar ofzo. Nee, ik ga niet naar Hermelien. Mijn besluit staat vast! "Uhm... ik denk dat Hermelien dat zelf niet leuk gaat vinden." Probeer ik voorzichtig te zeggen. "Weet je maat, ik denk juist het tegenovergestelde. Maar jij moet het weten. Het is niet mijn keuze." Met die woorden staat hij op, en loopt weg. Heeft Benno gelijk? En, waarom is Benno eigenlijk niet boos dat ik op iemand uit gryffindor val? Ligt het aan mij, of vind Benno het helemaal niet erg?
Na een tijdje sta ik op. Benno heeft gelijk, ik moet toegeven, ookal wil ik het niet. Liefde kun je niet tegengaan. En dat had ik me eerder moeten beseffen. Ik sta op, en loop naar de uilenvleugel, daar kijk ik wel wat ik verder moet doen.
Ik zie onderweg een aantal eerstejaars huffelpufs staan. "Ha! Sukkelpufjes." Plaag ik ze toe. Ze kruipen dicht bij elkaar, ja ze zijn vast nog steeds bang voor me. "Stop daarmee!" Roept een tweedejaars ravenklauwer, die er plotseling bij was komen te staan. "Komt een van jullie vriendjes je helpen? Leuk hoor." Ik lach in mezelf, dit plagen heb ik even gemist. Ik rol met mijn ogen, en wil verder lopen in de richting van de uilenvleugel. Totdat die ravenklauwer mijn naam roept. "Malfidus hè?" Ik draai om. Ik schrik, maar probeer nog steeds zo ijzig mogelijk te klinken. "Dat ben ik ja. Wat moet je?!" En alsof de ravenklauwer weet waarmee hij bezig is, loopt hij op me af. Ojee, foute boel! "Niet veel, alleen zeggen dat je een grote fout hebt gemaakt in je leven. En dat je beter naar je tante kan gaan, want jullie lijken enorm op elkaar." Nog voordat ik een antwoord kan geven, voel ik een stomp in mijn maag. Ik kan een gilletje nog net onderdrukken. Au, wat deed die trap zeer. Ik ren weg, naar de dichtsbijzijnde wc.Een uur. Ik zit hier al een uur, met flinke hoofdpijn en buikpijn op de wc. Het avondeten heb ik volgensmij al gemist, of misschien toch niet. Ik weet niet hoelaat het is, of wat dan ook. Ik ben alleen. Alleen aan het vormeren (deftig woord voor overgeven) op een wc. Helemaal alleen. En niemand die mij zou missen. "Malfidus?!" Verschrikt draai ik me om. Ik kan niet goed zien wie het is vanwege het donkere licht, maar aan de stem te horen... Ik geef geen antwoord, ik wil geen hulp van hem.
Iets korter hoofdstukje zoals je ziet. Maar wie o wie is hij?? Ik weet het ;) Volgend hoofdstuk kom je erachter!
Vind je dit hoofdstuk leuk? Geef 'm dan een stem!
Xx Lina
JE LEEST
Something To Fight For (dramione, Dutch)
FantasyHey! Geniet van mijn eerste boek. Als de relatie tussen Ron en Hermelien stuk gaat, is er veel war. Harry, Ron en Ginny lijken nog steeds ruzie te hebben. En stiekem, heeft Hermelien een oogje op Draco, maar dat kan toch niet, hij is een dooddoener...