4. De brief

181 9 0
                                    

Ik pak de brief op, en wil hem open maken. Maar toch bedenk ik me. Ik leg de brief terug, en ik wacht tot Draco terug komt. Hij heeft het eerste recht om die brief te lezen. Het wachten duurt lang, maar toch hoor ik op een gegeven moment de deur open gaan. Ik kijk achterom, "Draco!" Roep ik geschrokken. "Sorry voor bij het ontbijt Hermelien, maar wat is er?!" Ik kijk naar de brief op zijn bed, en ik wijs er met mijn vinger naartoe. Ik hoor Draco zacht kreunen. "Nee, fuck." Vloekt hij zacht. Ik sta op en loop naar de brief toe. "Mag ik het weten?" Vraag ik zacht. Hij haalt zijn schouders op, en maakt de brief open. Hij gaat op zijn bed zitten, en ik ga naast hem zitten.

Beste Draco, zoals je natuurlijk weet, zijn we zeer teleurgesteld in jou. Je hebt met een modderbloedje gezoend, dus word het tijd voor een straf. U moet, om een dooddoener te worden, iemand doden. U heeft hierbij de keuze om, of mvr Griffel te vermoorden, of -uw nu malig schoolhoofd- beter bekend als Albus Percival Wulfric Brian Perkamentus, te vermoorden. Succes met kiezen, je hebt tot eind dit schooljaar!!
Niet gelukt? Dan volgen er maatregelen!

Groetjes:

Lucius Malfidus, Narcissa Malfidus, Bellatrix van Detta, alle anderen dooddoeners, en De Heer Van Het Duister. Succes dit schooljaar!

Wat?! Draco zit met betraanden ogen op bed. Ik heb hem nog nooit zien huilen, in alle jaren dat ik hem ken niet. Ik wrijf hem over zijn rug, en hij kalmeert een beetje. "Vermoord mij maar dan." Zeg ik langzaam. Draco schud zijn hoofd, "Dat kan ik niet doen Hermelien, echt niet." Ik snap het wel, maar ik wil niet dat hij Perkamentus gaat vermoorden! Dan word de hele toverwereld overhoop gehaald! Ik sta op, "Tot bij de les." Roep ik hem na. Ik wil de trap af lopen, maar ik loop terug. "Draco, denk maar na, je mag mij vanavond wel vermoorden." Ik draai om en loop weg naar mijn eerste les. Kruidenkunde met ravenklauw.

Pov Draco

Over twee minuten begint de les. Maar ik heb besloten ziek in bed te blijven liggen. Ik moet iemand vermoorden, Perkamentus of Hermelien. Hermelien zegt dat ik haar mag vermoorden, maar dat wil ik niet. Tranen stromen over mijn wangen, STOP DRACO! IK BEN GEEN WATJE! Maar het huilen stopt niet. Ik moet dit doen om mijn ouders trots te maken, ofja... mijn vader, mijn moeder wilt niet dat ik iemand vermoord. Er word op de kamerdeur geklopt. "Draco Malfidus, doe open!" Ik hoor een woedende stem van Sneep. Ik pak mijn toverstok van mijn nachtkastje, en zeg: "alohomora". Sneep komt de kamer binnenstappen. "Ik voel me ziek meneer." Probeer ik zo geloorwaardig mogelijk te zeggen. Sneep kijkt me aan. Stiekem haat ik dat mens zo erg! "Waar is, je brief." Vraagt Sneep rustig. Ik pak de brief van me nachtkastje, en geef hem aan hem. Hij bestudeert de brief goed. Na een aantal minuten legt hij de brief weg. Hij kijkt me aan, ik vind het eng, om in zijn kille en zwarte ogen te kijken. "Vermoord nog niemand, totdat je meer informatie van mij krijgt. Maar beter, vermoord je die Griffel. Dat modderbloedje wat bij je op de kamer ligt." Zegt hij met een hatelijke glimlach. Ik kijk hem aan, en zucht. Sneep draait zich om, en loopt weg.

Pov Hermelien

Ik loop naar kruidenkunde. "Morgen Hermelien." Zegt Sneep tegen me op de gang. "Goedemorgen professor Sneep." Zeg ik. Normaal kom ik nooit leraren tegen op de gang, en al helemaal niet op de gang die leid naar de toren van de hoofdmonitors. Hij zal wel vragen waarom Draco niet bij de les is ofzo. Stel ik mezelf gerust. Sneep is ook een dooddoener, maar Perkamentus gelooft van niet. Ik kom Harry op de gang tegen. "Hey Harry." Harry kijkt me aan. "O, hey Hermelien." Ik voel de rillingen in zijn stem. "Wat is er?" Vraag ik. "Niets, of, ja eigenlijk wel, een ik heb nu ook ruzie met Ron, dat had ik al, maar het is alleen maar erger geworden. En twee, waarom weet de hele school van de ruzie af?! Ik wilde het nog even prive houden." Ik kijk hem aan. "Ik weet het ook niet." Zucht ik. "Je hebt Malfidus toch zeker niets verteld?" Vraagt hij me op een dwingende toon. "Natuurlijk niet! En over Malfidus gesproken, hij ligt ziek in bed, nu je zin?" Ik loop snel door, Harry wil achter me aanlopen, maar ik ren zo snel dat hij me niet meer bij kan houden. Ik heb ook veel te snel antwoord gegeven op zijn vraag. Grrrr... Ik dacht aan Draco. Vanavond moet hij me vermoorden, ik heb het voor hem over. Maar waarom? We zijn toch vijanden? Of... Misschien niet meer, we zijn vrienden. Sinds, sinds die zoen. O nee! Hermelien vergeet die zoen nou! "Hermelien Griffel!" Huh, wat? Ik schrik wakker uit mijn gedachten. Blijkbaar zat ik al in de kassen van kruidenkunde. Ik heb weinig aan kruidenkunde, aangezien ik vanavond toch word vermoord. Ik ga hem gewoon dwingen het te doen. Ik ga hem- "Hermelien Griffel, je kan nu gaan!" een boze professor Stronk kijkt me aan. "Ja prima! Ik heb toch niets aan uw les!" Schreeuw ik nog bozer terug. Ik pak mijn spullen en loop de kas uit. Dit is de eerste keer dat ik uit een les gestuurd ben. Normaal had ik het een ramp gevonden, maar nu. Het deed me niets. Als je eruit gestuurd bent, dan moet je naar Argus Filch gaan, de conciërge. Ik voel daar weinig voor. Dus ik kan nu kiezen, of ik ga naar de leerlingenkamer van gryffindor, en begin aan mijn huiswerk ofzo. Of ik ga naar mijn slaapkamer. Ik kies voor het tweede, omdat Draco dan niet zo alleen is. Desnoods vermoord hij me nu al. Het kan me weinig meer schelen. "Griffel? Hoor jij niet in de les te zitten?" Vraagt een kille stem van Sneep. Dit is al de tweede keer vandaag dat ik hem tegenkom op deze gang, hoe doet hij het toch? "Nee professor, ik ben eruit gestuurd bij kruidenkunde, en ik heb geen zin om naar Filch te gaan. Prettige dag nog." Ja, dat laatste zei ik er echt bij. Ik heb nog nooit in mijn hele leven een leraar of lerares ontevreden gemaakt over mij. Ja, een keer. Professor Anderling was woest toen ze hoorde dat ik in mijn eerste jaar naar een trol was gaan zoeken, die in de meiden wc's was verstopt. Maar voor de rest eigenlijk nooit. Ik loop de trap op naar de slaapkamer. Ik maak de deur open. Draco kijkt me vreemd aan, en zegt sarcastisch "Ohnee! Mevrouw Griffel, u word eruit gestuurd bij deze les, omdat u vervelend doet." Ik grinnik om zijn toon, hij lijkt best veel op professor Stronk. "Ja, ik ben eruit gestuurd. Ik lette niet op ofzo, ik weet het niet precies." Draco glimlacht. "Het is al goed. Dan kun je mij gezelschap houden." Ik knikte. "Was Sneep hier net?" Vraag ik op een sirieuzere toon. "Ja, hij weet het." Draco wil nog meer zeggen, dat hoor ik gewoon aan zijn stem, maar door pijn en verdriet lukt het hem niet. "Ik kan het niet Hermelien. Echt niet!" Tranen rollen over zijn wangen. Ik kom bij Draco op bed zitten. Draco zit overeind. Ik duw hem zachtjes tegen de muur. "Het lukt je wel." Zeg ik, maar tranen prikken achter mijn ogen. Ik kom langzaam dichterbij, mijn gevoel heeft me overgenomen. Ik open mijn mond, en begin hem te zoenen. Tot mijn verbazing doet Draco mee. Het voelt goed, het voelt meer dan goed zelfs... Het is gewoon, perfect. "Recordare mea." Fluistert hij tegen me. "W-wat?" Zeg ik terug. "Recordare mea." Fluistert hij nog een keer zacht. Als hij mijn verbaasde gezicht ziet fluistert hij snel "onthoud dat je van mij bent." Het is Latijn dus, het enige schoolvak waar ik in de eerste niet goed in was. Ik glimlach. Is het nu officieel? Hebben we nu verkering? Nee, maar toch? Ik weet het allemaal niet meer. Lekker bezig Hermelien. Denk ik bij mezelf en ik glimlach.

Pov Draco

Ze is zo mooi. Ze is perfect. Nee! Ik moet haar vermoorden! Maar ze is zo- DRACO HOU OP! JE MOET HAAR VERMOORDEN! Ughh, ik haat mijn gedachten! "Wat heb je zo?" Vraag ik. "Verzorging van fabeldieren, van Hagrid." zucht Hermelien. "Ik ook, ik ga wel mee. Hier kan ik ook niets doen." zeg ik terug. Dus zo lopen we vijf minuten later naar de rand van het bos. "Ha Hagrid!" roept Hermelien vrolijk. "He Hermelien. Wa ben je vroeg?" "Ik was eruit gestuurd bij kruidenkunde. I dont know why." Ik kijk naar Hermelien die druk aan het kletsen is met Hagrid. "Waarom is Malfidus bij je?" gromt Hagrid naar me. "Ik ben ziek, maar heb geen zin om in bed te blijven liggen." Grom ik terug. Hagrid kijkt me aan, maar ik heb geen zin om verder in dit gesprek op te gaan. Tien minuten later zie ik de andere van gryffindor en zwadderich aankomen. Pansy komt bij me staan. "Waarom was jij niet bij Geschiedenis van Toverkunst?!" Vraagt ze boos. "Ugh, alsof ik jou dat ga vertellen!" Schreeuw ik terug. Ik ga aan de andere kant staan. Hagrid kijkt me verward aan -net zoals de rest- kom ik achter. Ik ga tegen een boom leunen, en kijk naar de grond. Waarom moest ik die stomme opdracht ook uitvoeren! "Hermelien! Let eens op!" Schreeuwt een boze stem van Hagrid. "JIJ HEBT NIETS OVER MIJ TE ZEGGEN! DUS LAAT ME MET RUST!" Wow, ik heb Hermelien nog nooit zo kwaad gezien. Huh, wat? Hermelien komt naast me staan. "Kom je mee, ik heb hier geen zin meer in." Fluistert ze kwaad in mijn oor. Ik haal mijn schouders op. "Oke" zucht ik. En we lopen weg. Iedereen kijkt ons aan, maar ik negeer alle blikken. We lopen naar het kasteel. "Wat heb jij Hermelien? Je word eruit gestuurd bij kruidenkunde, en hier let je ook al niet op." Hermelien kijkt me aan. Ze zucht, en haalt diep adem. "Draco, je moet mij vermoorden. Ik heb niets meer aan deze lessen, echt." Ik hoor de kwetsbaarheid in haar stem. Zo lopen we, samen, door de gangen naar de toren van de klassenoudsten. "Malfidus..." hoor ik achter me, en Hermelien en ik draaien ons om. Ohnee! Kutzooi. Professor Sneep. "Hallo professor Sneep, excuseert u ons. We hebben geen zin om met u te praten." Zegt Hermelien dapper. Sneep snuift. "Tien punten aftrek voor gryffindor." Zegt hij. "Vijftien punten erbij voor gryffindor." Zeg ik. En Hermelien en ik rennen lachend weg. We komen aan bij de torens van de klassenoudsten. "Waarom?" Lacht Hermelien. "Omdat het oneerlijk is, terwijl jij niets hebt gedaan, krijg je wel punten aftrek." Zeg ik terug. Hermelien kijkt me aan. Ze komt dichterbij. En geeft me een zoen.
"I love you." Fluistert ze.
"I love you to my mudblood." Zeg ik op sarcastische toon terug. Ze stapt van me weg. "Vermoord me." Zegt ze sirieus. "Het is beter Draco, doe het." Tranen lopen over mijn wangen. Ik hef mijn toverstok op naar Hermelien.
"Avada-"

Ja bitchesss, ik stop hier. Nu gaat iedereen me haten. But i dont careeee! Dit hoofdstuk heeft meer dan 1800 woorden OMG! Ik ben echt erg. Denken jullie dat Draco Hermelien gaat vermoorden? Laat even een stem achter, en een leuke rea!! Dusja dat, xx van mij.

Something To Fight For (dramione, Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu