Pov Hermelien
"Oke..." zucht Ginny. "Het begint bij de tweede week van de zomervakantie. Harry was het toen al helemaal zat bij zijn oom en tante. Wat ik volledig begrijp natuurlijk. Dus hij stuurde Hedwig met een brief naar ons toe, om dus te vragen of hij bij ons mocht logeren. Dat was goed, dus hij zou de laatste vijf weken van de zomervakantie bij ons doorbrengen. Ik en Harry werden verliefd, en sinds de zomervakantie hebben we verkering. Hier hebben wij je een brief over gestuurd, aangezien jij het wel mocht weten. Ron was niet blij dat wij verkering hadden, maar heeft zich er uiteindelijk bij neergelegd. Maar op een gegeven moment wilden Harry en ik meer proberen." Ik zucht. Het kwartje begint me langzaam te vallen. "Dus dat hebben jullie gedaan, begrijp ik?" "Ja... het was een van de fijnste dagen, en een van de rotste dagen in mijn leven. Ik ben een broer kwijtgeraakt, maar ik ben ook uhm..." Ze zakt in elkaar. "Ontgroend?" Vraag ik twijfelend. "Meer..." zegt ze zachtjes. Stiekem schrik ik wel een beetje, maar dat laat ik niet merken. Ik kruip dichter naar Ginny toe, en sla uiteindelijk een arm om haar heen. "Is niet erg, liefie..." probeer ik haar te troosten. "Maar wat heeft Ron hier nou mee te maken?" Vraag ik uiteindelijk, als ze wat gekalmeert is. Ginny begint weer langzaam te snikken "H-Hij betrapte ons." Ik kijk haar aan. Ron kan zo vervelend zijn. Tranen van schaamte lopen over haar wangen. "Gin... Ronald is gewoon een beetje gestoord..." probeer ik haar op te beuren. Het duurde even voor ik haar heb overtuigd, maar uiteindelijk lukt het me toch. "Nu jij Lien, hoe zit t met jou en Malfidus?"
"Ik... ik weet het gewoon niet. Ik en Malfidus..." "Hermelien, denk na! Hij vermoordde je!" ik zucht diep. Met tranen in mijn ogen breng ik moeizaam uit: "O-onder mijn toestemming..." "WAT?! JE HEBT GEWOON TEGEN HEM GEZEGD DAT HIJ JE MOEST VERMOORDEN!" Gilt Ginny uit. "Stttt Gin... Ja, dat klopt. Maar ik kan het je uitleggen." "Ja, die heb ik zeker nodig!" En zo vertel ik dus over dat we beide hoofdmonitor werden, het gebeuren van na de ruzie van Ron, de verwarring bij ons beide. Na ruim een half uur ben ik uitgepraat. Het lucht op. Ginny heeft met open mond zitten luisteren. "Jullie hebben... gezoend?!" Vraagt ze met afschuw in haar stem. Ik knik rustig. "Sorry..." de tranen prikken achter mijn ogen. "Lien, je moet weten. Dat wat er ook gebeurt, ik sta volledig achter jouw keuzes hè." Ik haal diep adem, en merk dat een aantal tranen over mijn wangen stromen. Nu besef ik me pas wat het is. Liefdesverdriet.Het gesprek tussen mij en Ginny luchtte op. Ik had tenminste één iemand die me begreep, en die achter mijn keuzes stond. Ik lig nu in Ginny's bed, omdat ik het nog niet aan durf, om met Draco in een kamer te slapen. Maar, natuurlijk moest weer een persoon deze 'wens' niet laten slagen. Ronald Wemel. "Hermelien, je bent hoofdmonitor, ga naar je eigen slaapzaal." Zei hij op commanderende toon. Ik schudde mijn hoofd. "Anders licht ik Anderling in." "Je doet maar." Schouderophalend loopt Ron weg. Hij gaat toch vast niet Anderling halen? Dan ben ik er geweest. Maar helaas voor mij, had Ron zich dit keer wel aan zijn woord gehouden. "Griffel, naar de hoofdmonitors slaapzaal!" Blafte professor Anderling mij toe. "Maar profes-" "Nee Griffel! Er worden geen uitzonderingen gemaakt!" Zei ze steng. Ik zuchte, deze discussie voortzetten had toch geen zin. Dus ik vertrok, zwijgend, naar de hoofdmonitorslaapzaal.
Ik klop op de deur. Maar er komt geen antwoord. Ik zucht, en maak de deur open. Draco zit op zijn bed, met de ochtendprofeet voor hem. "Stoor ik?" Vraag ik onzeker. Maar een antwoord blijft uit. Ik stap de kamer binnen, en maak de deur dicht. Hij negeerd me volledig. Ik ga op mijn bed zitten. Ik draai me om naar mijn bureautje. Er staan dreuzel foto's op, van mijn ouders, van vrienden en vriendinnen uit de dreuzelwereld, van mijn opa en oma, en van de strijders van perkamentus. *Zucht* Nu had er een iemand bij moeten staan, Draco... Er liep een langzame traan over mijn wang, ik mis hem, ik mis zijn aandacht, ik mis hem lijfelijk, ik mis alles aan hem. Ik kijk naar Draco, blijkbaat heeft hij al de hele tijd naar mij liggen staren. Blozend kijkt hij weg. Ik kijk op de klok, het is half elf 's avonds. Draco staat op, en komt naar me toegelopen. Ik verroer me niet, ik voel me veilig, maar ook weer totaal niet. Hij houdt zijn toverstok sterk vast in zijn hand, waarvan ik schrik. Ik kijk naar de grond, die opeens veel interresanter blijkt te zijn dan wat dan ook. Ik voel twee handen die mijn armen vastpakken, ze duwen me tegen de muur. Ik doe mijn ogen dicht, en wens dat hij me snel loslaat. Dit is echter niet zo. Ik zit op mijn bed, tegen de muur aangedrukt, door de jongen die mij moest vermoorden. Mijn hart gaat tekeer. "Kijk me aan." Beveelt Draco me. Langzaam open ik mijn ogen, en kijk hem in de ogen aan. Ik durf niets te zeggen, ik ben bang. "Ik haat het Griffel, ik haat jou." "W- wat?!" "Je maakt me gek, maar ik weet gewoonweg niet hoe! Dit kan niet! Zwart tegen wit! We worden vermoord als we zo verder gaan! Ik kan niet meer normaal tegen je doen. Ja Griffel, je bent nog steeds een modderbloedje!" Ik hoor woede in zijn stem, maar ook angst. "Alsjeblieft, D- Draco." Zeg ik smekend. "Nee Griffel! Ik haat je! Er is niets gebeurt de afgelopen week! Begrijp je me! Niemand komt hiervan af te weten! Ik ga je weer pijn doen, zoals nooit tevoren, modderbloedje!" De woorden komen aan als een bom. Ik wil weg rennen. Maar ik word tegengehouden. "Draco -" "Prima dat je me nu zo noemt, maar tijdens schooltijd is het Malfidus! Begrepen!" Ik geef niet gelijk antwoord. Met als gevolg dat hij me een knietje geeft in mijn buik. Ik wil naar mijn buik grijpen, maar ik word nog steeds tegengehouden, door de jongen, waar ik ooit heel veel van hield.
Jajaja weer een hoofdstukkie voor jullie! En yes! De kerstvakantie is nu echt eindelijk begonnen! Het is vandaag kerstavond, dus fijne kerst everyone!! Laat weten wat je van dit hoofdstuk vind, of wat je graag in het volgende hoofdstuk wilt zien. Geef hem pls een stem. EN OJA! THNX VOOR DE 160 READS! ECHT ONGELOOFELIJK! Heel erg bedankt voor alles!!!
JE LEEST
Something To Fight For (dramione, Dutch)
خيال (فانتازيا)Hey! Geniet van mijn eerste boek. Als de relatie tussen Ron en Hermelien stuk gaat, is er veel war. Harry, Ron en Ginny lijken nog steeds ruzie te hebben. En stiekem, heeft Hermelien een oogje op Draco, maar dat kan toch niet, hij is een dooddoener...