Pagi itu fiez terburu-buru untuk hendak kesekolah kerana fiez terlupa untuk mengunnci jam locengnya pada hari itu. ketika fiez sedar jam menunjukkan bahawa lagi beberapa minit pagar sekolah akan ditutup.
fiez segera ke toilet untuk mandi dan memberus gigi. dalam keadaan kusut masai..kain sekolahnya yang senget..baju kurung yang tidak berbutang dan tudung yang entah apa jadinya itu fiez kesekolah. beberapa buah buku sahaja diletakkan didalam beg.
fiez sampai dihadapan sekolah dengan menaiki motosikalnya itu, diletakkannya dihadapan sekolah, fiez berlari ke pagar sekolah untuk segera masuk kebarisan kelas namun, fiez terlambat 2 minit, jadi nama fiez ditulis didalam buku lambat hadir.
fiez mulai membuat ekspresi mukanya yang ketat dan kelat itu menandakan dia tidak dalam mood yang baik pada hari itu.
Atas kesalahannya, guru disiplin mengarahkan pelajar yang hadir lewat untuk mencuci tandas menggunakan berus gigi, mengutip sampah dan mengelap tingkap pejabat. fiez hanya mampu mengetap giginya marah bercampur kesal kerana tidak mengunci jam loceng nya.
**************************
fiez pov
hari ini aku hadir lambat kerana jam loceng yang kulupa untuk tetapkan. terpaksa aku mencuci tandas menggunakan berus gigi. dah lah berseorangan didalam tandas itu, yang lain ditugaskan mengutip sampah dan mengelap tingkap. aku sahaja yang ditugaskan ketoilet.
sebelum aku memasuki toilet untuk dicuci, aku melekatkan sehelai kertas dengan tulisan 'tandas tengah cuci' di muka pintu, lalu aku menutup pintu tersebut dan membuka kasut dan kainku yang sudah kelihatan seperti orang kaji tidak berbayar itu.
aku menyiram air keseluruh tandas dan menuangkan sabun sebanyak banyaknya "padan muka suruh aku cuci tandas lagi aq letak sabun banyak banyak er😝" kata aku seorang diri ketika berada didalam tandas yang sudah seperti orang gila itu.
ketika aku sedang asyik memberus lantai dibelakang pintu. tiba pintu ditolak dengan kasar dan terkena dahi ku.
"aduhhhh! sakit la babi pukimak tollah kau buta ke sial aku dekat belakang ni? aku dah tulis kan sial tandas tengah cuci?! kau dah tak reti nak membaca ke?! ke kau....." maki aku kepada empunya badan yang menolak pintu tadi, terlihat reaksi mukanya yang seperti menahan sesuatu lalu dia berkata.
"shh..kejap lagi awak sambungg saye nak kencing kejap tak tahan dah ni..by the way sorry terkena dahi awak tadiii" katanya kelam kabut, lalu berlari ketandas yang paling hujung untuk membuang hajatnya.
"haih budak baru ke?tak pernah nampak pun. tapi cantikk mata diaa..em cantik nya mata dia..ehhh apa aku merepek ni? no no jangan macam macam fiez" kata aku didalam hati sambil mengetuk ngetuk kepalaku itu. tiba-tiba terdengar suara perempuan tadi lagi.
"awak dah kenapa? kenapa ketuk kepala tu? gila eh?" soal dia sambil menaikkan sebelah keningnya.
"ya allah comel nya dia" kata aku sambil merenung si dia.
"er kau ah yang bodo sangat apahal? aku dah tepek dekat pintu en yang tandas tengah cuci? kau berambus skang sebelum aku tenyeh berus ni kat mata sepet kau tu" kata aku sambil membuat nada suara yang sedikit meninggi.
"ha em..ssoorryyy..saya pergi dullluu.." lalu si dia berlalu pergi dengan membuat reaksi muka yang terkejut plus mahu menangis itu.
"haih dah kene cuci 2 kali pulak dengan tapak kasut dia nye ish ni yang aku nak meroyan niy er bodolah haih bila aku nak masuk kelas macam ni ish aku baru nak tido harini haih" membebel aku didalam toilet tersebut sambil memaki hamun.
setelah beberapa puluh minit, kerja mencuci aku siap, lalu aku memakai kain sekolahku semula dan memakai kasut dan berlalu ke kelas aku yang berada ditingkat 2.
YOU ARE READING
DIA [GxG] [Completed✅]
RomanceHani & fiez hani seorang perempuan yang ayu, matanya yang sedikit sepet, bibirnya yang munggil dan hidungnya yang mancung. hani seorang murid yang pandai dan rajin apabila belajar didalam kelas, namun hani terpaksa berpindah sekolah kerana bapanya y...