hani pov.
beberapa hari lagi majlis perkahwinan kakak sedara aku akan berlangsung, yah aku hanya ajak fiez untuk hadir dari majlis akad nikah sehingga majlis bersanding.
***
fiez telah datang pada pukul 12 tengah hari dengan memakai baju kurung bewarna unggu dengan tudung unggu pekat dan kasut sandle (alah sandle yg mcm girl tu? alah byngkn jela sebb author tk pkai ksut tu haha)
sesungguhnya membuat aku terpaku terkesima tergila segala ter la aku. dia nampak cantik! cantik sangat! huhu ni yang makin buat jantung aku nak terkeluar dari dada ni hm.
kami duduk disebelah tok kadi! merangkap sebelah kiri kakak sedara aku, haha boleh ke? entah! bolehkan je!😂 and nenek aku kata kita orang kembar! haha sebab aku lah (😂) aku suruh dia pakai baju warna unggu sama dengan aku! haha!(😂) kembar! wuhu! tapi memang dekat sekolah pun junior akan kata kita orang adik beradik tapi bezanya dia lagi cantik! okay puji sikit je tak banyak pun.
sumpah fiez ni pemalu rupanya! sewaktu kitaorang mahu masuk kedalam rumah, puas aku menarik narik tangannya, namun ditolaknya katanya malu! haha comel! pengakhirannya dia masuk jua..dia mencium tangan nenek aku dan makcik makcik aku yang berada di situ, ceh! ambil hati! nasib comel ehek😄
seusai majlis siap aku mengajaknya untuk menjamah makanan dengan alasan aku lapar sedangkan aku tak lapar hhahaha! saja nak tengok dia makan, comel! dia gelak gelak, comel! dia merajuk muncungkan mulut, comel!! ahhh senang cakap semuanya comel! 😍
sewaktu dia ingin pulang, dia mencium tangan aku! gosh adakah ini dinamakan cinta? okay tak bila masa kita orang dalam relay huhu okay sedar diri sekejap, TAPI! why eh dia suka buat aku macam ni! fakehope lah fiez! hmphh! arghhh okay what ever!
sampai bilakah kau harus menyiksa aku wahai hati wahai diri! sampai bila aku harus menyimpan rasa hati.
*****************************
fiez pov.
aku sedang berbaring diatas katil ku sambil melihat kipas yang sedang berpusing, sesungguhnya petang tadi adalah hari yang paling bahagia, terima kasih kerana menjadikan semuanya indah wahai hani. kau kawan aku yang palingg baik aku sayang kau wahai kawan walaupun sedikit spoil mood aku.
teringat pula aku, bahawa aku bergaduh dengan teman lelakiku kerana dia tidak memberikan keizinan untuk aku kerumah hani, hello? pakwe je pun! tak payah beria macam suami sangat lah! sesungguhnya aku selalu melebihkan rakan aku dari makhluk yang bernama lelaki, entah aku takut dikongkong dan dia akan melarang aku untuk membuat sesuatu yang aku suka, hey aku tak suka orang larang apa aku buat and kongkong aku k! okay aku tak marah okay?
sesungguhnya teman lelaki aku ni sangat lah bermasalah, dengan hani je pun nak jealous! hey orang lagi sayang hani okay?! nak break break ah kesah pulak aku! okay aku tak marah..lagi sekali aku ulang aku tak marah eh.
ey masalah betul! okay tak marah au ish haha (😂)
******************************
bersambung~
okay guys actlly author mybe akan buat cerita ni pendek ii jaa, idea pulak ada tak da, lagi satu author tak suka hold la, means buat setengh ii kalau boleh trus skli up ha gitu..
teruskan voted dan komen ye guys! yang belum follow sila follow! haha author batak followers sia! haha okay ii author gurau tau hahaha sorry kalau ada typo! wuhu bubye guys!😂🤗💜
YOU ARE READING
DIA [GxG] [Completed✅]
RomanceHani & fiez hani seorang perempuan yang ayu, matanya yang sedikit sepet, bibirnya yang munggil dan hidungnya yang mancung. hani seorang murid yang pandai dan rajin apabila belajar didalam kelas, namun hani terpaksa berpindah sekolah kerana bapanya y...