kemalangan..

1.6K 49 10
                                    

pejam celik pejam celik sudah lebih dua bulan mereka mengenali satu sama lain, semakin banyak kekurangan dan kelebihan terselah diantara mereka.

namun mereka tetap bersama, kehulu kehilir kalau diberi peluang tandas pun mereka ingin masuk bersama sama.

*****************************

fiez pov

hari ni aku nak belikan hadiah untuk hani kerana hari lahirnya hampir menjelang tiba. tapi aku dah berjanji untuk berjumpa dengannya dihadapan taman berdekatan perumahannya petang nanti aku harus memikirkan alasan supaya aku dapat pergi membeli hadiah tersebut pada petang nanti.

"a-awakk.." panggil ku kepada hani yang sedang kusyuk menyedut air teh o ais ditangannya.

"hem?" jawabnya lalu memberhentikan langkah dan melihat kearahku.

em comel pula wajah hani bila menaikkan keningnya itu. " errr..petang ni kita cancel boleh tak? sebab saya ade hal lah boleh taktaktak?👉👈" soal aku kepada hani.

"hah?! asal nak cancelll! awak kata nak buat ramen challenge dengan saya!" bentak hani sambil menghentak hentak kakinya sedikit tanda protesnya kepada aku

(gediknya lahai hani ni😬😂)

"alah tapi saya ade hal emergency petang ni..boleh lah awak" kata aku lagi kepadanya separuh merayu.

"emergency apa?! ape yang lagi penting daripada saya?" marah hani sambil memuncungkan bibirnya dan memeluk tubuhnya.

"adelah..sorry tau awak?" kata aku lagi.

hani hanya memberikan jelingan mautnya kepada aku dan terus meninggalkan aku terpinga pinga mengejarnya daripada belakang.

****

didalam kelas juga begitu, aku mencuba untuk memujuknya dengan sengaja bertanyakan soalan matematik yang aku sudah mengetahui jalan kerjanya kepada hani.

"awak ni nak buat macam mana? ajarkan saya boleh?" soal aku kepada hani sambil menunjukkan soalan nombor 3 mengenai sudut 90° itu.

hani hanya melihat kebuku aku itu lalu dia kembali membuat kerja matematik nya yang tertangguh tadi tanpa membantu aku.

"tak apa lah kalau taknak ajar saya" kata aku pasrah lalu menarik semula buku ku.

'dia ni tak nak tolong aku ke? ish petang ni nak beli hadiah dia jugak lepastu nak merajuk merajuk kang ade yang makan tapak kasut saiz 39 ni kang' kata aku didalam hati geran melihat hani yang sedikit pun tidak mahu melayan aku.

*****************************

pada petang itu fiez pergi membonceng motosikal 125zr nya ke ioi mall lalu memparkirkannya. fiez hanya memakai seluar tracksuit, selipar jamban dan tshirt yang bewarna biru. sungguh selekeh.

puas fiez meronda seluruh mall tersebut sambil memikirkan hadiah apakah yang ingin diberinya kepada hani nanti.

sudah puas fiez meronda, fiez terlihat satu gerai kecil dihadapan askulator? (pebende tah tangga yang bergerak tu😂 author panggil tangga bergerak eh😂) yang menjual rantai rantai, cincin, keychain dan macam macam lagi.

fiez terlihat sebuah rantai couple yang berbentuk hati yang ditengahnya berbelah yang jika dicantumkan dengan rantai lagi satu menjadi bentuk hati yang sempurna (ahhh author merapu)

dibelinya dan meletakkan didalam sebuah kotak kecil dan dibalutnya dengan pembalut berbentuk love bewarna hitam dan putih itu.

lalu fiez segera meninggalkan mall tersebut dan menaiki motosikalnya dan berlalu pulang.

DIA [GxG]  [Completed✅]Where stories live. Discover now