First date.

2.1K 64 2
                                    


sorry kalau ayat tunggang langgang or membosankan😊 enjoy.

---------------------------

beberapa hari sudah berlalu tentang insiden ciuman diantara fiez dan hani yang berlaku didepan rumah hani, mereka masih dalam keadaan awkward dan masih memikirkan apakah yang sedang mereka lalui? apa yang telah meraka lakukan? perasaan apakah ini? public woii! kalau ada orang terlihat? tak ke naya jadi bahan topik makcik bawang?

sewaktu disekolah mereka masih tidak menegur satu sama lain, yah mungkin masih malu?.

fiez masih lagi dengan hobinya yang suka melepak didalam bilik persalinan ketika waktu rehat sedang berjalan.

tiba-tiba pintu dikuak oleh seseorang.  fiez memandang kearah pintu tersebut dan terlihat figura hani yang tangannya sedang memegang dua cawan air milo dan manakala poket baju sekolahnya diletakkan keropok lekor.

hani melangkah kepada fiez dan menguhulurkan keropok lekor tersebut dan secawan air kepada fiez.

"nah, saya tahu awak belum makan lagi sebab saya tak nampak pun awak pergi kantin tadi, so saya belikanlah keropok lekor ni, saya tak tahu awak suka apa so aku beli je la ni" kata hani kepada fiez sambil memandang kedalam anak mata fiez yang bewarna coklat gelap itu.

"em tq" kata fiez ringkas dan menyambut makanan tersebut dan dimakannya tanpa rasa bersalah.

suasana tiba-tiba menjadi panas diantara fiez dan hani sehingga kedua mereka berpeluh seperti baru lepas berlari marathon.

entah apa yang merasuk fiez pada hari itu, fiez tiba-tiba menenung  kearah muka hani, dilihatnya bibir munggil hani sehingga dia menelan air liurnya.

fiez merapatkan mukanya ke muka hani.  hani tersedar akan itu dengan membuat mimik muka terkejut dan matanya mulai membesar ketika hidung dan dahi mereka sudah  bersentuhan.

Hani perlahan lahan menutup matanya manakala fiez masih lagi mencuba merapatkan bibir mereka supaya bersentuhan.

tangan fiez sudah mulai memegang tangan hani yang berada disisinya.

semakin rapat..dann rapattt...dannnn dannnnnn rapatttttt dannnnnnnnnnn dannnnnnnnnnnnnnnnnnnn.....

'KRINGGGGG!!!' bunyi loceng sekolah berbunyi menandakan waktu rehat sudah tamat. tanpa sempat bibir mereka bersentuhan, mereka tersedar dari hanyut asmaradana yang tak berapa dana tu dan hani segera menarik tangannya yang disentuh fiez dan berkata "er haa saya k..kkeluar dulu la eh rehat dah habis bye" kata hani lalu segera meninggalkan fiez yang masih tercengang dan masih mentafsir apakah yang merasuk dirinya sehingga ingin mencium hani sebentar tadi.

******************************

fiez pov.

"arhhh ape aku buat tadi bhai? asal aku nak cium dia? ey siallahh" kata aku kepada diri aku sendiri selepas aku mulai mengingati kejadian tadi yang aku hampi mencium hani.

aku tidak tahu apakah perasaan aku sebenarnya kepada hani. aku suka dia? oh big no! aku cinta dia? maybe..eh no!! aku ni perempuan dia pun sama.tapi no wonder lah aku ni lesb kan? sebab aku pun macam boyish. tapi kalau hani? yah dia kan girlish tak mungkin dia nak suka aku, tapi kenapa dia biarkan je tadi waktu aku nak kiss dia? dia suka aku? ehh mungkin dia hanyut sebab digoda aku kut tak mungkin lah dia lesb juga fuh what ever.

selepas itu aku merapikan tudung sekolahku dan aku terus melangkah meninggalkan bilik persalinan itu dan terus menuju ke kelas aku.

tanpa berasa segan silu, aku terus melabuhkan punggung ku ditempatku iaitu disebelah hani. tiada sebarang reaksi diantara aku dan hani, kami hanya mendiamkan diri tanpa berkata apa-apa.

DIA [GxG]  [Completed✅]Where stories live. Discover now