Dengar lah lagu ni. Author broken so korang kene ikut sama HAHAHA
"kah..kahw..in d...dengan am..amir"
"what?!! Kau gila ke?!" kataku kepada hani. Kenapa dia nak aku kahwin dengan jantan tak guna tu! Dia yang buat aku jadi macam ni kena pula aku harus terima dia lagi?
Baru sahaja dia mahu membuka mulut membalas kata kataku tiba tiba dadanya berombak laju matanya tertutup kembali dia seperti orang yang sedang sawan. Aku cemas dan menjerit memanggil doktor, tak ingat akan dunia aku menjerit sekuat hatiku memanggil doktor. Terpaparlah seorang doktor dan dua orang nurse datang kepadaku. Disuruhnya aku keluar dari wad tersebut.
Aku berdiri diluar wad tersebut dan terus menelefon mama hani dan memberitahu tentang kondisi hani. Di corong telefon kedengaran mamanya begitu cemas. Aku menasihati supaya mamanya hati hati takut pula kemalangan nanti.
Aku menelefon ibu dan juga qisya tapi lain yang aku dengarkan. Huh!
Tut..tut...
"ye kak asal? Kau mesti call ni dah pikir masak masak kan nak terima lamaran amir? Ha aku tahu dah jap aku panggil ibu" kata qisya yang sedikit teruja? Yeke teruja? Nak teruja buat apa dia yang rosakkan aku.
"tak ada maknanya, bagitahu ibu hani tengah tenat ni so suruh dia datang sini sekali cepat, mama hani aku dah call dah tadi" kata aku. Hilang segala mood betul.
"yeke kak? Okok bye" tut. Terus diletakkan telefonnya. Dah lama tak makan penumbuk agaknya eh lantak la hani tenat ni woi boleh lagi aku pikir nak tumbuk si qisya ni eh.
*****************************
Selepas beberapa belas minit. Mama hani dan ibu pun sampai, masih menunggu keputusan doktor yang masih didalam wad tersebut. Harap segalanya baik baik sahaja. Kau kuat hani. Kau tak akan pergi tinggalkan aku. Betul tak? Kau kan kawan baik aku. Kalau kau pergi aku takkan maafkan diri aku hani jujur aku berdendam dengan maya. Sungguh. Kalau bukan kerana dia. Kau tak akan pergi. Kau tak akan sesakit ni.
You can do it babe.
*****************************
Hani pov.
"kah..kahw..in d...dengan am..amir" kataku kepada fiez tersekat sekat, terasa sakit didaguku yang menyukarkan aku untuk membuka mulut lebih besr lagi.
"what?!! Kau gila ke?!" jawapnya dengan riak muka yang sedikit marah tapi dalam masa yang sama sayu, mungkin kerana aku masih terlantar disini.
Baru sahaja aku ingin membuka mulut ku semula membalas. Tiba tiba kepalaku rasa memberat mataku semakin kabur. Dan kabur. Terus gelap menghiasi pemandangan ku. Dan hilang. Aku kedunia mimpi sekali lagi. Tapi lebih berbeza. Gelap dan tanpa cahaya.
Aku berlari mencari dimanakah punca. Pasti ada kawasan yang bercahaya. Setiap kawasan mesti ada penamatnya, pasti disini juga ada. (ceh macam rap siak hshshs)
Puas aku berlari. Berjalan lagi dan berlari lagi. Penat. Aku terduduk. Dimanakah aku? Aku dah mati kah?
Aku menangis seorang diri didalam kegelapan tersebut. Seseorang menyentuh bahuku. Bayang bayang seseorang yang sedang menghulurkan tangannya.
Mari.
Aku menyambut huluran tangannya. "mari, bawalah cinta kau bersama sekali, kau tak akan rasa kecewa dan menangis lagi" kata seseorang itu. Aku mengangguk. Aku tersenyum dan aku mulai berjalan bersama orang tersebut. Pergi.
Titttttttttttttttttttttt.
*******************************
Nobody pov.
YOU ARE READING
DIA [GxG] [Completed✅]
RomanceHani & fiez hani seorang perempuan yang ayu, matanya yang sedikit sepet, bibirnya yang munggil dan hidungnya yang mancung. hani seorang murid yang pandai dan rajin apabila belajar didalam kelas, namun hani terpaksa berpindah sekolah kerana bapanya y...