beberapa minggu telah berlalu, namun fiez dan hani masih tidak menegur antara satu sama lain. meskipun mereka duduk bersebelahan, tetapi mereka melakukan hal masing masing.
fiez yang sentiasa tidur, dan hani yang sentiasa membuat ulang kaji pelajaran.
waktu itu adalah hari jumaat. dan murid sesi pagi akan pulang awal daripada hari lain kerana solat jumaat iaitu pukul 12:30, hani terlupa untuk memberitahu kepada mamanya bahawa sekolahnya pulang awal pada hari itu, lalu hani terpaksa menunggu dipondok yang berada diluar pagar.
***************************
hani pov
"aduh aku terlupa pulak nak bagitahu mama yang harini balik pukul 12:30 hem kene
tunggu 40 minit lah ni borak dia em" bisik aku seorang diri yang sedang asyik memandang kekiri dan kanan mencari kelibat kereta honda city kepunyaan mama.kerana aku terlupa untuk memberitahu mama, aku terpaksa menunggu sehingga 1:10 nanti jadi terpaksalah aku keseorangan disini. jam dipergelangan tanganku menunjukkan bahawa jam sudah berganjak ke 12:40, sekolah sudah mulai sunyi kerana kebanyakkan murid telah pulang, masih awal untuk murid sesi petang hadir, cuma 2 hingga 4 orang sahaja murid sesi petang yang hadir awal, entah apa yang mereka lakukan disekolah awal sebergini aku juga tidak tahu.
*****************************
fiez pov
hari ini aku pulang kerumah sedikit lewat kerana mencari pensel box aku yang hilang entah kemana, aku sudah mulai berputus asa lalu aku mencapai beg dan aku terus keluar daripada kelas untuk menuju kemotosikalku yang masih diparkir rapi auchh (😝)
sewaktu aku sudah dihadapan pagar, aku terlihat sebuah figura seseorang iaitu hani yang sedang duduk dibawah pondok.
"tak balik lagi ke dia ni?aq nak tumpangkan ke tak eh dia? em tapi segan lah. ahhhh tanya je la dia" kata aku didalam hati sambil melangkah kearah hani yang masih lagi tidak berganjak daripada pondok itu.
"oi kau tak balik lagi ke?" tanya aku dingin tanpa melihat kearah hani.
"oouhh...eeeerrrr..bbbelumm saya lupa nak bagitahu mama yang harini balik awal jadi kena tunggu sampai 1:10 la hmm" kata hani sambil membuat suara yang sedikit sedih.
"ish janganlah sedihh honeyy bee kuu ish takuat lah tengok kau sedih" kata aku didalam hati sambil melihat sayu kepada hani.
"eerrr kalau mmacam ttuuuu jom lah naik moto dengan aku..aku hantarkan kau nak? rumah kau area sini je kan? jom lah aku hantarkan kau..riena aku dekat sana tu hah" tunjuk aku kearah motosikal yamaha 125zr bewarna biru aku yang aku namakan sebagai riena itu.
lalu hani tanpa berkata apa apa mengikutiku dari belakang untuk pergi kearah motosikal kesayanganku itu. aku memakai helmet lalu menunggu hani untuk membonceng dibelakang.
bahuku dipaut. terasa renjatan elektrik terkena aku, aku terpaku, tetapi segera aku menyedarkan diri ku supaya tidak hanyut dalam sentuhan hani.
"eh bila nak jalan ni?" soalnya kepada aku
"e..err..haa..sabar jap tunggu enjin panas" kataku kepadanya.
********************************
hani pov
fiez menumpangkan aku untuk kerumah ku yang tidak beberapa jauh, fiez membawa motosikalnya sangat laju seperti roxy 46. aku begitu takut kerana tidak memakai helmet. namun, aku cuba untuk menenangkan diri supaya tidak memeluk fiez.
tiba-tiba fiez berhenti ditepi jalan. "kenapa dia berenti? dia nak tinggalkan aku dekat sini ke? janganlahhhhhh! rumah aku jauh lgi niy em" kata aku didalam hati sambil menggaru kepalaku yang tidak gatal, takut jika ditinggalkan disini, aku dah lah lawa nanti kena culik macam mana? kene rogol? kene ambil organ? oh goshh please jangannnn
YOU ARE READING
DIA [GxG] [Completed✅]
RomanceHani & fiez hani seorang perempuan yang ayu, matanya yang sedikit sepet, bibirnya yang munggil dan hidungnya yang mancung. hani seorang murid yang pandai dan rajin apabila belajar didalam kelas, namun hani terpaksa berpindah sekolah kerana bapanya y...