hani pov
hari ni aku terasa sangat kosong ditemani cahaya bulan dan bintang bintang yang berkelipan. yah aku suka menatap bulan dan bintang. fiez semakin lama semakin jauh dariku..semakin dekat bersama ika. apa aku tak lagi penting? apa ciuman itu hanya ciuman nafsu semata mata? aku runsing memikirkan tentang itu. takpa selagi kau bahagia selagi kau mampu untuk tersenyum tanpa aku, aku relakan. tapi sekali aku giveup kau tak akan dapat aku semula fiez, aku harap kau tak akan sia siakan aku sementara aku ada.
******************************
fiez pov.hari ni aku bertekad yang aku nak meluah perasaanku kepada ika. yah aku sukakan dia. pada mulanya aku menaruh hatiku kepada hani, namun aku sedar yang aku hanya sayangkan dia sebagai kawan baikku sahaja. tentang ciuman tu..mungkin tak sengaja? yah tak sengaja
(otak kamu tak sengaja😒)
aku menelefon ika.
calling ika❤...
*diangkat
"hello? samekom? ye fiez nape call? ika dah nak pergi kerja ni..harini ika shift malam" jawap ika kepada aku.
"wasalam..takk fiez nak ajak ika keluar..ade bende nak cakap esok boleh?" soal aku.
"okay esokk dekat..hem..dekat...haaaa ioi jelahh..fiez tunggu ika kat lrt..boleh?" soal ika.
"oriteee esok pukul 3 au lepas fiez abis merentas desa.. k bye"
"orite..bye bye"
*end call
yeah esok aku akan meluah perasaan ku yang terbuku terhadap ika kesayanganku yihaaaaaa.
" aku tengah happy camni apa lah khabar si hani kan? lama betul aku tak tegur dia..sejak hujung bulan januari yang lalu sampai sekarang tak ada mesej atau call daripadanya..disekolah pula hani dah pindah kedudukan. yah aku duduk sorang balik huhu. dia ada dekat kelas pun macam tak ada memang tak ada tegur langsung, bonal je huhu..rindu jugak dekat minah gedik tu hm. ahhhhhhhhh buat apa aku pikir dia..baik aku pikir ika esok hem huhu" kata aku didalam hati yang sedang baring secara menelentang menghadap kipas yang sedang berpusing di syiling rumahku.
******************************
~smk*** roadrun~
hani memasuki perkarangan sekolah dengan memakai baju pendidikan jasmani sekolahnya. (yah dia tak pakai baju rumah sukan sebab badan dia saiz s tapi baju saiz L 😂)
hani mencari rakan-rakannya yang lain. (yah btw sejak hani dengan fiez gaduh tu, hani dah start berkawan dengan rakan sekelas dia yang lain)
hani merupakan ahli rumah sukan kuning begitu juga fiez, sebenarnya fiez rumah sukan biru tapi katanya nak teman hani lah kononya dekat rumah kuning jadi dia pindah rumah sukan walaupun tak boleh sebenarnya, malangnya fiez penipu besar huhu. (😕)
ketika semua murid sedang berbaris dirumah sukan sendiri, hani masih sibuk mencari kelibat fiez yang dari tadinya tak terlihat olehnya.
"kau cari sape weh?" soal aina yang perasan hani sedang mencari seseorang.
"aku cari. fiez. dia datang ke tak eh? kalau tak datang baguslah buat sakit hati je tengok muka dia" kata hani kepada aina. sedangkan didalam lubuk hatinya dia nakkan kehadiran fiez menjadi penyeri lariannya pada hari itu (☻)
YOU ARE READING
DIA [GxG] [Completed✅]
RomanceHani & fiez hani seorang perempuan yang ayu, matanya yang sedikit sepet, bibirnya yang munggil dan hidungnya yang mancung. hani seorang murid yang pandai dan rajin apabila belajar didalam kelas, namun hani terpaksa berpindah sekolah kerana bapanya y...