kelas sama.

2.6K 61 4
                                    

hani pov

Hari ini aku akan memasuki kekelas baharu, aku amatlah berharap tidak akan terjumpa gadis semalam.

aku mengikat rambutku yang panjangnya paras bahu itu menjadi sanggul, aku memakai scarf bewarna hitam dan menyarung tudung sekolahku, aku menyembur sedikit minyak wangi jenis bomshell itu lalu aku menyandang beg dan memakai kasut.

aku tidak gemar breakfast jadi aku akan terus kesekolah. mama menghantar aku kepejabat untuk berjumpa dengan guru kelas ku. terlihat seorang guru yang memakai cermin mata datang kepada aku. terlihat nametagnya tertulis 'sakinah'. guru itu yang berkulit sawo matang dan bersuara serak basah itu membawa aku kekelas yang akan aku duduki.

ketika ditingkat kedua, cikgu sakinah membawa aku kesebuah kelas, tertera kelas '3 jade' itu dihadapan muka pintu.

cikgu siti sakinah memegang bahuku lalu membawa aku kehadapan kelas.

"okay klas, harini kita ada murid baru, saya harap awak semua akan berkerjasama dengan murid ini. okay saya nak awak mengintro diri awak keclassmate baru awak." kata cikgu sakinah dan meletakkan beg tangannya keatas meja lalu melihat aku.

"nnnama saya hani nadhirah binti khairil, panggil je saya hani, saye dipindahkan sebab papa kene pindah kerja. saya harap awak semua dapat berkawan dengan saya ye" kata aku sambil tersenyum kelat namun aku terlihat sesosok tubuh yang aku kenali. dia adalah gadis yang memarahi ku semalam ditandas!

"arghhh aku satu kelas dengan dia ke?! ni lah yang aku takutkannn..aku satu kelas dengan minah singa ni!!" kata aku didalam hati sambil merenung ke gadis itu yang sedang nyenyak melelapkan mata sambil kepala diletakkan diatas meja dengan dialas oleh kedua tangannya.

"okay hani, awak boleh duduk sebelah fiez, sebab dia pun tak ada partner" kata cikgu sakinah.

"arhghhhhghh kenapa aku kene duduk sebelah dia ni?! aduh macam mana nak hadap dia ni?! ish ahh duduk je lah..bukan. aku yang nak sangat duduk dengan dia, cikgu yang suruh..tapi nama dia fiez? macam nama lelaki je..mesti fieza kan nama girl dia? haha😂" kata aku didalam hati sambil bergerak perlahan lahan ketempat yang cikgu sakinah menyuruh aku duduk tadi.

aku menarik kerusi yang berada disebelah fiez dan terus melabuhkan punggungku tanpa melihat fiez.

fiez yang sedikit terkejut kerana bunyi kerusi yang kutarik tadi melihat kepada aku, dengan membuat ekpresi muka terkejut tambahan blur itu

"ish blur pun comel lagi la awak ni em ehh ape aku merapu lagi ni? haih" kata aku didalam hati. aku cuba untuk tidak bertentang mata dengannya kerana aku takut terbuai dengan cara fiez yang melihat ku itu.

tiba-tiba fiez menolak kerusinya kebelakang dan berdiri fiez membuat ekpresi muka yang bengis lalu menuju keluar kelas. tidak tahu hendak kemana perginya gadis itu.

"dia tu kenapa? entah pergi mana tah..cikgu tak marah ke? ish geram pulak aku dia ingat sekolah bapak dia ke? er" kata aku didalam hati sambil melihat kearah pintu kelas yang fiez lalu untuk meninggalkan kelas.

****************************

fiez pov

disaat aku sedang tidur diulit mimpi berkahwin bersama anjelina jolie itu, aku tiba tiba tersedar dan terdengar seperti kerusi kosong yang berada disebelah ku itu diduduki oleh seseorang "aik? sejak bila aku ade partner?" soal aku didalam hati. lalu aku membuka mataku dannn

terbungkang aku disaat terlihat gadis yang aku marahi ditandas semalam sedang duduk disebelah aku dengan membuat reaksi muka yang acah lawa itu (memang lawa pun)

"lah betulla dia budak baru, tapi em kenapa duduk sebelah aku..em susah la gini baik aku blah je la" kata aku lalu aku berdiri dan berlalu meninggalkan kelas.

DIA [GxG]  [Completed✅]Where stories live. Discover now