# ShortyVsTroublemaker
Part 3
Lepas sajaa kami makan breakfast sana starbuck terus jaa si lowong esehh si dev baa bawa sy p shopping mall. Dia cakap mau p cari barang sikit. Sy pulaa kena ikut dia macam tuu orang suruhan. Aiyaaa.. Ikut jalaa lagipn tiada juga aktiviti sy mau buat. Kerja pn nanti jam6 baru sy p..
Dev bawa sy p beli barang2 kegunaan dia sanaa ******. Macam tondu ni kusai beli barang. Lama ba dia belek2 tu item dia mau belii. Eee kalau sy, dapat jaa barang sy mau. Sy tgk tu expired jaa kalau ok baru sy ambil. Nda cerewet macam si kusai nii. Mengkali dev perasan sy tersadai kebosanan sanaa kerusi khas di mall. Terus dia bawa sy makan icecream.. Nyum2 sadap. Sy ni kuat makan tp badan nda naik2 tuu berat. Ituu ja. Maybe sebab sy ni terlampau banyak bergerak masa kerja.
Tiba2 dev macam terpaku pulaa nampak someone. Sy tingu tempat yg dev tingu. Sepasang couple. Sweet ja ni gaya durang.. Sy tingu dev. Lain muka dia pula. Kenapa tuu.. Misti tu pasangan da kaitan sama dev..
Then nda lama tu perempuan tingu kami. Dia senyum n tarik tangan lelaki dia tuu p arah kami. Ahaaaa ada drama bakal berlaku..Lain2 ni muka kusai tu tondu tingu dev. Hensem jugaa tp bagi sy hensem lg si dev laa sebab ntahlaa. Mimang kababom baa si dev ni untung kama sapa yg dapat..
"Hey dev. U here too", tegur tu perempuan ramah nii. Then dia tingu sy pula sambil senyum2. Waa lawaa. Macam modeling tu figure badan dia.. Suka sy tingu. Tinggi lg.
"Yeah", tuu ja dev jawab. Macam urang yg baru belajar bercakap.."Come darls we need to be rush. There's a lot to do", bilang tu kusai. Pandangan dia sama tuu dev macam sinis ni. Sakit pula hati sy tingu. Dev diam jaa. Tp sy tau dev sedang menahan. Npk baa merah tuu telinga dia. Tuu pp dia ketara ada movement gg berlaga. Then tu pasangan pn jalan. Dev terus jaa berdiri n kasih tinggal sy. Berabis sy kejar langkah dev yg laju. Dev p parking kereta. Bila unlock dev signal suruh masuk. Sy pn masuk jaa. Lain kama tuu perangai dia sekarang. Bikin takut nii.
Sepanjang dalam kereta sy diam jaa. Begitu juga dev. Tiba2 dev kasi berhenti keretaa depan pantaii. Dia turun then duduk di bonet depan kereta.. Sy ikut keluar n duduk di sebelah dia.
Awww sakit.. Panas baa tu bonet. Bulih masak pantat sy. Tp dev selamba saja ni. Kabal jugaa tuu pantat montok dia ni😂😂
Lama kami bediam. Eshh xtahan sy oh. Macam bobou sajaa. Jauhh tuu renungan dev p pantai.
"Dev. Ko ok ka?", sy tanya.. Berabis ni sy kasi libas2 tangan sy depan muka dev.
Kena tangkap tangan sy then pap!!
Automatik badan sy kena peluk. Tergamam sy. Speechless.
Na nah tulaa tadi beria ia kan mau becakap. Kan kali ni terdiam juga kabang sy.. Nda lama tuu sy dapat rasa tshirt sy di bahu tuu ada basah2. Ehh ujan???.
Pelan2 sy tulak badan si dev menghadap sy. Sy pegang tuu bahu dia.
Awloo merah pp dia. Tuu bawah mata ada bekas air mata. Patutla sy punya bahu basah. Lelaki nangis guys😅😅 kesian n lucu dalam masa yg sama sy rasa oh.Sy pegang pp dia.. Dua2 tangan sy pegang tuu pp dia. Lap2 air tuu air mata. Kesian pula sy sama dia ni. Misti ppuan lawa td tuu ada kaitan sama air mata dia sekarang ni. Aishh sy xbulih ni tingu urang sedih2 ni sebab sy pun bulih emo sekali. Kalau sy emo. Bahaya sudah tu😌..
"Shhh! Cry laaa. Kasih keluar semua", sy bilang. Then peluk dia balik. Lemah ni badan dia. Sikit sy hilang imbangan. Aiyaa dia kan besar dr sy. Sy ni kici jaa. Tp berabis juga sy kasih keras badan untuk tampung badan dia.. Adala kali dalam setengah jam kami begitu. Si dev nangis tanpa suara. Air mata jaa merembes berabis. Sy pupuk2 jaa belakang dia. Macam mami mami pujuk their son gaya sy time tu. Rambut dia sy kasi lurut2 p bawah.
Nda lama baru dev kasih lepas pelukan tuu then sempat dia kasi kesat tuu muka dia di bahu sy. Eee ni anak. Masinlaa baju sy ni nanti. Tp sy kasih biar ja😂..
"Ok?", sy tanya dia. Dev tidak tingu sy. Oi oi sy bukan anak patung ah. Sy manusia nii. Oi oi😓😓
"Lets go. Today u resign sana tempat kerja ko tuu n stay on my place from now on", uiiiiii... Terbeliak baa mata sy. Sikit tacabut tuu biji mata😥😂 over tuu.
Pandai2 jaa dia mau buat arahan sama sy baa.
"Uiii gila! Kita kenal baru 2hari baa. Ko ni kena rasuk apa sudah ni?", sy bilang. Takazut ginawo sy. Kegilaan apa sudah melanda sama ni kusai..
YOU ARE READING
SHORTY vs TROUBLEMAKER [COMPLETED]
General FictionSHORTY ialah gadis bernama Velencia Raymond .. gadis kacukan Sino Philipines(adaa kacukan cina sikit) yang berasal dari sabah .. vel(singkatan kepada Velencia) seorang gadis yang hidup serba kekurangan sejak kematian orang tuanya .. dia anak tunggal...