Part 5

3.1K 147 4
                                    

#ShortyVsTroublemaker

Part 5

Selepas kejadian telenovela depan rumah sewa sy tu. Aiseh😅..
Sy berenti kerja tempat sy dulu tuu. Susah juga hati sy mula2. Yala mana sy mau kerja lepas ni. Sy mana bulih harap si steppy jaga sy pula kann🙁.. Then my best buddy si dev ajak sy kerja salah satu branch bistro yg merupakan salah satuu income side dev. Actually dev ni kerja company keluarga dia. Bistro dia sama kawan dia tuu. Bukan dia yg urus. Sepenuhnya kwan dia urus tp dia cuma sumbang modal.baik kan ni tanak.

Si benny pula. Hmm. Balik2 kacau sy. Dan sebabkn tula sy berenti kerja. Benci sy. Habis mata pencarian sy. Biarpun tempat tu kira bahaya untk wanita macam sy tp tips2 n komisen n gaji bulih tahan baa. Bulih sy saving for my futher future. We dono watt gonna happen to us rite on future..

Lepas jaa berenti dapat jaa offer dari dev bersinar2 sy rasa hidup sy balik. Yihuuu. 😋😋
Tp dev bagi sy satu syarat yg sangat pelik n gila bagi sy..
Dia suruh sy move in di kondo dia.
Dono why he asking me to do tat. But kalau sy xmau dia xmau teruskn offer dia. Huhu for now sy perlu kerja. Mau cari bukannya senang.. 😞😞😞..
Lagi pula offer dia good u know.
Sy cuma perlu stay kasi kwan dia jaa. Makan transport n tempat tinggal free without any payment. I just need to be his accompany there.. Kunun dia mau cari housemeet macam sy😒😒.

Then he need my favor..
What favor. Bikin takazutt tu ginawo sy. Adodoi..
He want me become he's partner in crime kasih broke his ex gf heart. Eee paluii😟😟 sy pula kena jadi watak jahat. Huhu
But someone like his ex gf tuu deserved kena buat macam tuu. Dev sudah cerita sama sy tentang kisah durang. Sy pun rasa kesian jugaa sama dev.

Tp why me???..

Sy kan bru broken heart jugaa jd ngam kali kasih kena urang macam tu tapi sekejam ituka hati sy. Dev berabis kama memujuk. Serba salah sy oh. Jadi urang jhat ni my last choise dalam hidup sy but alaa lakonan jaa kan😏. Tapi sy mana pandai. Bagaya pun nda pandai. Ex dev tu fulawahh kabebeh baa. Manalaa sy bulih terlawan. Aishh dilema sy kerja dev.

"Oii why youu?. Termenung ja", tegur steppy sambil peluk leher sy. Sekali pusing eshh budak ni ah. Seksi seksa sy tingu. Pakai onestring singlet sama santut jaa. Budu. Nasib baik sy straight women kalau tidak tergoda wo😅😅..
"U dis ah.. Nothinglaa, I still think about offer dev",
Pelan2 sy mengeluh n baring sana paha mulus steppy. Pening baa kepala sy. Steppy pun urut2 kepala sy slow2. Sy tutup jaa mata n tangan sy kasi silang di dada. Apa patut sy buat. Mau terima jaa ka offer dev. Tp ahhh gila tu karaja. Takan sy kena buat benda yg sy xpndai buat.

"Dun pening2 laa darl. If u rasa ringan hati u go ahead laa but If u rasa berat hati u don go. Like I said before follow ur heart laa",

Amaaa bulih tahan jugaa si steppy ni bagi nasihat. Sy diam jaa. Berfikir. Hmm what shud I do. Follow my heart? Tapi tu hati macam senyap jaa. Last2 sy duduk n ambil hp then call dev. Yaa maybe this is the right decision🙂

********

Muka dev kan macam kena makan semut jaa. Punya berseri seri. Sy lagi ni yg kebingungan tuu tingu dia happy.

"Thanks vel. U made my day",
Debilang terus gunutt kepala sy. Amboiiii mentang2 sy ni pindik. Suka2 jaa dia gunut kepala sy. Nasib baik pakai cap kalau tidak kusut masai sy kerja dia. Sy mengeluh.

"This is the right thing kaa dev?",
Sy tanya dia. Dev tingu sy. Then dia bwa sy duduk di sofa. Tu luggage sy sana jaa dekat pintu. Yaa finally sy terima offer dev. Gila kan sy😞..
However I need this. I Meant a job.. N his favor tuu. Ahh he's my besties. Banyak sudah dev tulung sy. Takan untk favor pertama dia ni sy tulak kn. Besides after a talk sama steppy tempoh hari sy jadi yakin mau tulung dev. Sy nampak dia tersenyum gembira kalau sy sudi tulung dia. And I kinda love it.

SHORTY vs TROUBLEMAKER [COMPLETED]Where stories live. Discover now