#ShortyVsTroubleMaker
Part 12
BAKERY
"ThankGod you here muii"
mrs.chiew peluk sy sebaik sja sy masuk nii bakery🤔 .. apaa tu tondu cakap ni smpai mrs.chiew pun mcm happy betul sy sudi tolong dia ..
"apa jadi sebenarnyaa mrs?"
"Susah muiii .. tuu pelampuann mauu u sajaa yg buat kek dia . kalau tida dia mauu kasi bankrupt ini bakery!"
what?! hmmm apaa jugaaa ba masalh ni tondu ?! heran juga sy 😡 ..
"Jangan risauu mrs.. sy akan buat kek diurang tuu .. after that sy akan resign .. sy tida mau kasi susah mrs and bakery ni!"
eeee berat gia hati sy time tu mau cakap begitu .. tp sy terpaksa . sy nemauu hal peribadi sy menganggu perniagaan Mrs. Chiew yang suda byk tolong sy selama ni . rasanya bisnes online sy tu bulih jugaa tanggung buat semntara ni sy cari kerja tmpt lain .. eee gerigitan sy sama tu tondu 😠 ..
sama dev pn sy gerigitan nii ..
kalau saja diurang tida muncul dalam hidup sy semula msti sy hidup aman sajaa ..
"Are u sure??"
Mrs. Chiew tanya sy
sy angguk saja then senyum .. biarlaaa ada lagi kali rezeki sy tempat lain baa kLi kan .. hmm positif sajalaaa buat masa skg . and wow ! kawin?! jadi juga baa dev kawin .. tin kusung betul ni kusaii .. hmmmp! malas suda sy mo fikir pasal kami getback nii 😑 bagus focus kasi besar baby Vv . yaaaaaa😚
tapiii ..
ughh ..
I think sy masi berharap ..
ughh budu ..
"Okaylaa kalau begitu u cakap .. nanti jam10 di olang akan datang untuk buat tempahan .. u get ready ya!"
hmmm hari nii ka ?! adeii terpaksala kasi tabal saja ni muka ..
"oklaa mrs.. sy pigi buat persediaan dulu"
sabilang sebab jam pun macam mau dekat jam 9lbh suda nii kejap lagi ada laa tu datang .. okay Vel .. focus .. itu customer . layan saja macam ko layan customer yang lain .. 😇
----------
Jam11 pagi ..
masi belum muncul mukaa diurang . aii mana suda ni . jadi ka tida durang ni mau datang tapi sy buat saja kerjaa macam biasa .. kasii sedia tu tester kek sama beberapa design sebagai ilham nanti ..
"Vel .. ko sure kaa tu perempuan jadi kwin? sampai sekarang tida muncul .. tadi appointment jam10 sekarang suda jam11"
bilang Dona .. hahaha budu punya mulutt ada kaa tanya jadi kawin kaa tida ..😏
mo terketawa juga sy ni tapj serius saja muka Donaa. sy tau dia mauu lunch awal ."ko ni! adakaa cakap begitu!"
berabis sy tahan tu mulut dari senyum atau ketawa ..
"Ee mau dekat masuk waktu lunch baa suda ni! lapar baa!"
Dona gusuk2 perut dia yang ada terbuyung sedikit tu . adeiii makan saja dia ingat baa . nasib laa ko ni di cashier saja tida macam sy di belakang ke hulur ke hilir buat kerja . kalau inda kurus ko macam sy😂 ..
"Adeh! nt waktu lunch ko pigi saja sy ganti ko sini di kaunter!"
terus Dona punya mata ada lobe😍 .. yaii suka baa dia ..
YOU ARE READING
SHORTY vs TROUBLEMAKER [COMPLETED]
General FictionSHORTY ialah gadis bernama Velencia Raymond .. gadis kacukan Sino Philipines(adaa kacukan cina sikit) yang berasal dari sabah .. vel(singkatan kepada Velencia) seorang gadis yang hidup serba kekurangan sejak kematian orang tuanya .. dia anak tunggal...