Part 10

2.3K 128 2
                                    

#ShortyVsTroublemaker

Part 10

DEV

Sy rimas. Sy betul2 rimas. I know Isabel is a good women. Her back ground pun ok but yaa Sy langsung tiada feeling sama dia.
I'm still love vel . Yaa my love. Mana sudah dia. Merata rata sy cari dia lepas saja sy jumpa dengan vicky.
Vicky explain me everything. About what happen between them that night ..

😢😢😢

sy cari dia di club tempat mula mula kami jumpa . mana tau dia kerja sana kan then result dia still mengecewakan

and sy terjumpa juga kawan vel si steppy ..

steppy cakap vel benci sy n move on sama orang lain setiap kali sy cari vel. I hate to hear the fact until I meet Isabel. This girl sedikit sebanyak membantu sy lupa seketika tentang kemelut antara sy sama vel..

Tp my mind.. All of it still remember her. I still miss n in love with her(vel). Where are you my love. I miss u soo damn much..

Isabel muncul dalam hidup sy. Perwatakan Isabel pada mulanya macam vel tp lama kelamaan sy makin rimas sebab Isabel macam berubah. Dia lebih kuat memaksa sy untuk buat keputusan. Dia lebih suka move forward tanpa fikir2 perasaan sy. I hate that tp sy xble luah sbb sy yg duluan cakap mau try love dia. Now i'm a bit regret for what i've been promise to her.

Kami tunang lepas kenal 3bulan. Yaa macam a bit rush. Tp family dia mau kami cepat2 ada ikatan. So sy on ja memandangkan vel pn sudah move on menurut steppy. 😢😢

Then lepas tunang kena gesa pula kawin sampai sy perlu reka banyak alasan. Huh? Im tired n sick of it.

Almost 8 months I try to escape dari perbincangan mau kwin
Sy tau itu perbuatan yg xbaik. Tp i'm not ready for this. Its too rush for me.

Tapi yaa family Isabel yg urus semua hal2 berkaitan perkahwinan. Sy ikut jaa. Malas mau bantah2 sebab nanti jd pergaduhan macam hari ni. Sy gaduh sama Isabel. Dia suruh sy ikut p taste kek. Arghh! Im not ready to join any preparation. Beside sy sudah balik2 minta masa untuk berfikir.

Hurgh! Tension hidup sy for a fews month ni.

Isabel suruh sy datang jaa p kedai kek. If not dia akan kasih tau family sy terutama mom yg sy buat hal. Baru2 ni mom sakit. Sy xmau dia tambah sakit kalau tau hal sy ni. So I decide just go.

Sampai jaa depan pintu bakery sy nampak muka yg sy rindu sangat. Gawd! Dia di sini kaa selama ni...

**********

VEL

To bride to be terus jalan p peluk dev. Yaa sekarang sy tau. Sy berurusan sama bekas kekasih sy. Ohh no. Bulihka sy ni??..
Sakit tu ginawo sy nampak tu tondu peluk lengan dev. Tanpa disangka sangka dev tulak tangan tu tondu n pigi tmpat sy n peluk sy..

Terkejut sy dengan tindakan dev. Adalah yg meroyan kejap lg ni😠😠😠

Tiba2 kena tarik badan dev. Pp sy sepantas kilat sy rasa kanyat2. Punya pedih2 ni sy rasa. Kena tampar wokey. Ba apa tidak kena tampar. Haha budu baa dev p peluk sy depan bride to be dia. Perempuan mana xmeradang kena buat begitu kan.😠😠

Panas bawah mata sy terus. Ririn yg nampak kejadian tu cepat2 p dekat sy.. Badan tu bride to be kena tarik oleh momy dia kali tuu. Dev pulaa sy nampak merah sudah mukaa turun naik nafas dia tengok muka wife to be dia tuu.

Pangggg!!

Sekali hayun jaa. Telapak tangan dev sana di pp tu perempuan. Sy terkejut dengan tindakan dev.

"Don't u dare slap my women Isabel"

Nyaring ah suara macho dev keluar. Dev tangkap tangan sy then tarik sy keluar dr bakery. Sy yg masih blur ikut jaa macam kerbau kena cucuk hidung😔😔😔

SHORTY vs TROUBLEMAKER [COMPLETED]Where stories live. Discover now