#ShortyVsTroubleMaker
Final
Dub dab dub dab jantung sy .. aduiii tapi kenapa dev nampak tenang . semalam bukan main sedih sy tingu ..
"Dev Sy nervous laa"
sabilang .. dev senyum ..
"no need! lets get in and show them betapa kuatnya cinta kita !"
dev kiss tangan sy ..
uhhhh .. yess this is it !! lama suda kami pisah . sy inda mau lagi berpisah sama dev .. kami dua masuk dalam rumah tuu .
god help me !!
***
"So ko datang sini mau cakap pasal dev?"
Mama Dev tanya saya . serious saja ni muka dia . Balik2 suda sy talan air liur ni .. gila debaran ni eh mcm mo berentii baa sy bernfas . terlampau laju nii ..
"Ya aunty .. sy mauu bincang dengan aunty tentang hubungan sy sama dev"
even bagagar sy rasa tp sy kasi kuat saja hati ni .. bengis baa mukaa Mama Dev . menakutkan ni serba salah sy mau tingu kaa tida . tp demi dev sy tingu sajalaa .. inda juga terus berenti baitu kn jantung sy😁
"So ?! ko tida mau lagi putus asa? dev suda kahwin! with my choise .."
Isabel ? hmmm perempuan tu curang pun masi juga dia masi mauu kasi jadi menantu kaaa😒 hmm pelik .
"I know ! Isabel menantu aunty and bini Dev but I know too deep inside dev .. he loves me and the twins .. please aunty jangan pisahkan kami .."
Berharap betul sy hati Mama dev cair ..
"What about Isabel??"
Mama dev tanya sy ..
"Mana dia?? I know dia akan faham perasaan sy lg2 dev have daughters .. our daughters need their father .. sy suda pisahkan Dev dengan anak2 dia dulu .. silap sy .. kali ni sy mau tebus"
Dari tadi masuk sy inda nampak Isabel .. mana dia ? takan dia betapuk ? untuk apa pula ? berabis sy silik2 ni sekeliling ..
"Tida payahlaa ko cari"
Mama Dev bilang . mata dia masi tempat sy . dia tengah scan sy kaini ..
"Kenapa? sy mau bercakap dengan dia"
Dev genggam tangan sy ..
"Ko fikir sy bodoh kaa??!"
gulp ! teda pun baa sy ckp mama Dev begitu .. ish !! berpeluh dingin suda sy nii .
"Aunty.."
apa sy mo cakap nii . takut ni sy tersalah cakap . sedangkn sy teda ckp apa2 pn dia fkir bkn2 sda . damn ! patutla selama ni dev mcm takut2 jg sama mama dia ni ..
"Ko fikir sy cukup bodoh mau kasi stay tuu perempuan di sini after dia cuba bunuh sy and my legacy"
terkejut ni sy dengar apa baru Mama dev cakap . automatik sy tingu Mama dev dengan muka blur . bunuh ? tu perempuan mau bunuh keluarga Dev ??! apa jadi sebenarnya ??? ..
"Maksud aunty??"
***
L U C Y ( MAMA DEV'S P . O . V)
No ! Dev tida boleh kasi tinggal sy .. I'm his mother .. perempuan tu cuma perempuan yg bru dia kenal .. tp sy .. sy adalahh perempuan yg dia kenal seumur hidup dia ..
he want to leave us his family ?? unbelieved !!
"Raymond! call Raymond for me!!"
sy teriak .. sy tida bulih kasi biar Dev kasi tinggal keluarga nii .
YOU ARE READING
SHORTY vs TROUBLEMAKER [COMPLETED]
Ficção GeralSHORTY ialah gadis bernama Velencia Raymond .. gadis kacukan Sino Philipines(adaa kacukan cina sikit) yang berasal dari sabah .. vel(singkatan kepada Velencia) seorang gadis yang hidup serba kekurangan sejak kematian orang tuanya .. dia anak tunggal...