PoV Floor
Femke en ik waren druk bezig, met ons gedwongen papierwerk. Al snel werden we onderbroken door Koen en Patrick die al pratend binnen kwamen, alleen leken ze heel erg over hun toeren. Ik wilde nog vragen wat er aan de hand was, maar Femke was me voor 'Hey Hey' zei Femke zodat ze het hoorde 'wat is er aan de hand, jullie lijken we een stel vrouwen die aan het bij praten zijn'. 'Ja, was het maar zo grappig' zei Koen meteen. 'zeg Floor' zei ze, 'hangt mijn neus er nog aan, want ik heb precies iets verkeerds gezegd'. 'Sorry Femke, ik had zo niet mogen reageren. Ik heb net een sms van Tineke gehad, en dat heeft me een beetje overstuur gebracht' zei hij meteen erna. 'Oei, gaat alles daar wel goed?' vroeg ik aan Koen. Zowel Patrick als Koen schudde hun hoofd, ondertussen had Koen ook zijn gsm vast en zei dan 'hier lees maar, da's de sms van Tineke die ik heb gekregen'. Hij gaf zijn gsm aan mij, en Femke kwam meteen mee lezen, we hadden echt geen idee van wat er aan de hand was. Ik las de sms waarin stond 'Heyy Koen, alles oké daar bij de inbraak? Hier niet, er was net een verpleegster hier. En euh blijkbaar gaat het niet goed met haar, ze ligt nu in een zwaardere coma als daarvoor. En volgens hun is er maar heel weinig kans dat ze eruit gaat geraken. Eric is natuurlijk niet te houden, hij wilt de hele tijd naar binnen gaan. Ze hebben hem daarnet echt tegen moeten houden met vier man, en toen gaven ze hem een kalmeer middel. Hij zit nu hier langs me, maar er komt geen woord meer uit. Hopelijk mogen we straks weer binnen bij haar, je laat maar iets weten als iemand wilt afkomen. En moest je me echt nodig hebben op het werk, stuur dan ook maar, want hier zitten heeft ook geen nut meer ja. Ik zie je wel morgen of zo, Tineke'. Ik keek naar Koen, en zei dan 'dit moet je aan de chef laten zijn. Want als het echt waar is wat hier in staat, moeten we haar Familie inlichten'. Ik gaf de gsm terug aan hem, maar plots gaf hij die terug aan mij en zei dan 'lees die sms wat ik naar Tineke stuurde, en dan de sms die ik terug kreeg'. Meteen nam ik de gsm weer aan en las de berichten 'dat meen je niet, ik ga straks nog proberen langs te komen. Maar als je zegt dat ze het misschien niet gaat halen, moeten we dan haar familie niet inlichten?' stond er in Koen zijn sms. 'dat is goed, kom straks maar. Maar Koen, er is iets dat ik je moet vertellen. Iets dat ik echt alleen weet, en je mag het niet zeggen tegen Eric, hij weet het ook niet. En zou weer door het lint gaan als hij dat weet. Dus ja, wat ik je moest vertellen is, Brigitte heeft helemaal geen familie meer. Haar vader heeft de moeder mishandeld, en ze heeft geen broers of zussen, en voor de rest is er niemand meer die ze kent. Ook geen tantes of onkels, neven of nichten. Ze heeft het nooit tegen ons durven zeggen, omdat ze zich daarvoor schaamde'. Ik snapte het even niet, waarom mochten wij niet dat Brigitte geen familie had, maar Tineke wel. Dat kwam wel later, nu moesten Koen en Patrick het tegen de chef gaan zeggen. 'oh nee' zei Femke 'da's kei erg. Wat moeten we dan nu doen?'. 'wat moeten we nu dan doen?' vroeg de chef, toen hij net binnen kwam. We aarzelde allemaal, bij niemand Kwam er ook maar een woord uit. Niemand van ons durfde zo slecht nieuws te vertellen tegen de chef, zelfs Patrick niet. Femke ging rechtstaan en zei dan uiteindelijk 'Chef, we vrezen dan we zeer slechts nieuws hebben'. 'Maar Ale Femke, wat kan nu zo slecht zijn dat geen van jullie het mij durft te zeggen?' zei hij. 'Het gaat over Brigitte' zei een stem kort daarna. We keken allemaal naar de deuropening, en daar stond Tineke. 'Moet jij niet in het ziekenhuis zijn bij Brigitte, en waar is Eric?' vroeg Koen. Ze schudde haar hoofd, en zegde dan 'ze hebben ons naar huis gestuurd, maar waarom weet ik niet. En Eric zit nog in de auto, hij wilde niet mee naar binnen komen'. 'Maar wat was dat nu van Brigitte?' zei de chef erna. 'Ze heeft ongeveer één uur geleden een aanval gekregen, waardoor haar toestand is verergerd. Ze ligt nu in een zwaardere coma als daarvoor, en daardoor vrezen de dokter voor haar leven. Ik heb gepraat met een van hun, en die zei dan er nog maar heel weinig mensen ooit uit die coma zijn ontwaakt. En ook nog, de mensen die eruit zijn geraakt, sterven allemaal binnen het jaar door uitputting'.
JE LEEST
Kan jij dat zijn?
Fanficiemand weet waar ze zijn. Tineke, Koen, Robin, Tom, Obi en de nieuwe Aziz zijn opzoek naar Floor, Femke, Eric en Brigitte. Maar gaan ze hun op tijd terug vinden, want de klok tikt, het is een race tegen de tijd. Ze weten niet met wie ze te maken heb...