Chapter 1.

288 9 0
                                    




'Zou ik jullie aandacht kunnen krijgen' vroeg mijn Tekendocent. Hij keek de klas rond met een strenge blik. De hele klas was muisstil zelfs de drukke Marokkaanse jongens achterin. ' Zou Achraf El Amrani naar voren willen komen'. Alle blikken waren gericht op Achraf inclusief die van mij. Hij liep naar voren en keek me even in mijn ogen aan. Ik las angst van zijn ogen af wat mij enorm bang maakte. Achraf El Amrani, de stoere, populaire jongen waar iedereen bang voor was die bang is? Hier klopt iets niet besefte ik. 'Je word opgewacht door de directeur in zijn kantoor' vertelde mijn docent. Achraf pakte zijn spullen van tafel en liep het lokaal uit. Iedereen keek elkaar verbaast aan. Ook ik keek me beste vriendin Youssra aan. Ze gaf me een blik dat aangaf 'Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar het komt goed'.


Tringg * Bel gaat*

Ik pakte zo snel mogelijk mijn spullen en verliet het lokaal zonder de docent gedag te zeggen. Ik liep naar de Kantine waar ik mijn oudere broer ( Rayane ,21)zocht. Ik zag hem in de verte praten met mijn nog oudere broer ( Soulayman ,23). Huh wat doen die nou hier bij mij op school bedacht ik me. 'Rayane' riep ik. Rayane en Soulayman draaide beide om en keken niet al te blij. 'Je komt niet bepaald op een goed moment, Amira' zei Soulayman mijn oudere broer. ' Als je geld of iets dergelijks nodig hebt vertel het dan nu, want we spraken over iets belangerijks' zei Rayane. 'Oh nee, maar ik zie je na school' zei ik met een tikkeltje teleurstelling in mijn stem. 'Ik zie je na schooltijd'zei Rayane en hij gaf me een knuffel. Ik liep de kantine uit en zocht mijn BESTE vriend Youssra. Ik zag haar druk bezig zijn op haar telefoon. 'Hey' zei ik. 'Heey, wat doet Soulayman nou hierop school?' vroeg Youssra. ' Geen idee, Hij was druk bezig in gesprek met Rayan en mocht het gesprek niet horen' beantwoordde ik op haar vraag. 'Oh gaat vast en zeker over zaken' zei ze. Ik hief me schouders op en pakte een broodje uit me tas die ik op at.

Tring* Bel gaat*

Yess, ik was eindelijk klaar met mijn lessen voor vandaag en liep direct naar mijn kluisje. Ik haalde al mijn benodigde boeken eruit en stopte die in mijn tas. Met mijn zware tas liep ik richting de kantine en nam plaats aan een tafel. Ik besloot om Rayane te appen.

R: Rayane Broer
A: Amira
A: Ik zit in de kantine en wil eigenlijk zo snel mogelijk naar huis.
R: Oh shit, Helemaal vergeten
A: Sorry?
R: Ik ben op dit moment in Belgie, ik moet wat regelen voor Soulayman.
A: Moet ik dus alleen naar huis gaan?
R: Nee, wacht op school. Ik app Achraf wel en ik vraag hem of hij je kan ophalen, ja ?
A: Isgoed.
-
10 Minuten later

A: Ik sta voor je school. Loop richting en zwarte Mercedes, want ik breng je naar huis.

Ik liet hem op blauw en liep de school uit. Ik zag Achraf leunend op zijn zwart Mercedes terwijl iedereen hem aankeek. Hij had een zwarte Dsquared shirt aan waar je ze spieren goed in zag. Zwarte Dsquared broek met heel weinig verfvlekken en zijn Louise Vitton schoenen eronder.
Wat ik aan had? (Bekijk de foto bij dit hoofdstuk)
Hij liep naar me toe en gaf me een hand. 'Salam' zei ik. ' Alaikoem Salam' zei hij. Hij deed de deur open van zijn auto ,waardoor ik kon instappen. Hij reed me naar huis en we spraken over school etc. Uiteindelijk kwam we thuis af. ' Dankjewel voor het brengen Achraf' zei ik. ' Geen probleem, kleintje' zei hij. Ik zwaaide hem uit en hij reed de oprit af. Ik pakte me sleutes en stak die in het sleutelgat. Ik deed mijn schoenen uit en stopte die in de kast met mijn jas.

Ik zag een briefje op de aanrecht waarop stond:

Hey Amira,
Ma&Pa en ik zijn naar België voor paar zaken we komen heel laat in de avond thuis. Er zit geld boven de koelkast zodat je avondeten kunt voorbereiden voor jezelf.
Groetjes Rayan 💗.

Oh oke, i am home alone today. Het was inmiddels 19:00  besloot om naar me kamer te gaan en sportkleding aan te trekken, want nadat ik een lange tijd niets heb gedaan ben ik wel toe om te gaan sporten. Ik trok een zalm roze Banlieu trainingsPak aan met me ren schoenen. Ik deed me haar in een hoge staart en zocht me oordopjes die ik aanslot op mijn telefoon en deed me muziek aan. Ik pakte het geld van de koelkast ,want vervolgens ga ik naar de Ah en alle benodigdheden kopen voor avondeten. Ik deed mijn deur opslot en begon gelijk met rennen en besloot om 3km te rennen. Onderweg werd ik aangekeken, want sinds wanneer sport er een dame van 18 buiten om 7 uur? Maar ik besloot er niet veel aandacht aan te geven.
-
Ik nam mijn laatste sprint en keek hoe laat het was 19:30. Ik heb 3km gerend en liep naar de dichtsbijzijnde kraanwater en nam er grote slokken uit. Ik ging zitten op een bankje en maakte nog een snap. Binnen 1 minuut kreeg ik een snap van Achraf. Ik opende het en las zijn bericht:
Ac: Kan ik je bellen ? Heb je nummer niet aangezien je een nieuwe telefoon hebt gekregen
Am: Geef jouw nummer niet
Ac: 06 ********
Am: Sgoed
Ik toetste het nummer in en de telefoon ging over.
Ac: Amiraaa
Am: Hey ( zei ik wat onzeker)
Ac: Ben je klaar met sporten?
Am: Ja ben net klaar
Ac: Heb je wat te doen vandaag?
Am: ik moet naar de ah en ga avondeten maken voor mezelf want Rayan en me ouders zijn niet thuis.
Ac: Ja dat zei hij wil je dat ik kom, want het is best laat en moet je in de gaten houden van Rayane en wil je wat vertellen.
Am: Wat is je lievelingseten?
Ac: Pasta hoezo?
Am: Ik zie je bij de ah en dan eten we vanavond pasta bij Huizen El Azrak
Ac: Gaat keukenprinses voor mij koken?
Am: Hahahah, Zie je over 5min bij de ah als je daar niet bent eet je maar buiten vandaag
Ac: on my way, Bye
Am: bye

Hey girls, dit was mijn allereerste deel van mijn allereerste boek. Ik heb nog geen ervaring dus neem me niet kwalijk. Jullie kunnen me altijd feedback geven die ik zoveel mogelijk zal gaan gebruiken. Comment hieronder wat je van 1e deel tot nu toe vind en vergeet niet te liken!
Who is Ready for the next chapter ?

Amira's LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu