Ik rende naar mijn kamer en zocht mijn werk shirt en vest. Pff ik moet echt snel doen anders kom ik te laat. Ik pakte nog een broodje om die onderweg te eten. Ik trok me kleding aan en rende het huis uit. Ik ging naar de halte en zag de tram over een minuut aankomen. Ik checkte in en besloot naast een Marokkaanse vrouw te zitten. Na 2 haltes moest ik eruit en liep zo'n 7 minuten naar de voetbalvereniging. Ik zag in de verte dat de dames er waren.
'Tot volgende week dames' zei ik. ' Doei juffrouw' zei inaya (8). Ik werd gebeld door mijn broer. ' Yo' zei ik. ' Heey , je auto is gefixt' zei hij. ' Serieusss' zei ik. ' Ja maar ik heb een verrassing voor je' zei hij. ' huh , sinds je lief bent' zei ik. ' Eigenlijk is het een verrassing van Achraf' zei hij. ' Huuuh' zei ik. ' Ik ben er over 10 minuten dan zie je het wel' zei hij. Ik ging naar whatsapp en begon gelijk Achraf te appen om te vragen wat me broer imran nou bedoelde.
Amira: Watvoor verrassing heb je voor mij?
Achraf: Ik hoorde dat je auto stuk was?
Amira: Dat was ook de reden waarom ik bij die ene jongen in de auto zat, maar je wou niet eens naar mijn verhaal luisteren.
Achraf: Ja dat wist ik dus niet, maar dat terzijde want ik wil me wifey ff verwennen.
Amira: zeg me niet dat je met iets geks komt
Achraf: Audi vind je wel een mooiere auto dan je oude golf toch?
Amira: Hou op hooooorrrrr
Achraf: Je vind het niet leuk?
Amira: Je bent gek
Achraf: Ik heb een wifey en ik heb geld, dus ik besteed dat aan jouw
Amira: Ben je serieus nu
Achraf: Hhahahah denk je dat ik een grap maak
Amira: Dat is veel geld he
Achraf: Mirraa dit is de laatste keer dat ik hoor dat je met een of andere sukkel in de auto zit. Nu heb je een auto die niet makkelijk stuk kan gaan.
Amira: Hoe bedank ik jouw dan ?
Achraf: Die onthoud ik voor de volgende keer ja
Amira: Hahahahahaa ik heb het gevoel dat je me gek gaat chanteren .
Achraf: Ik bel je zo heb een afspraak
Amira: Isgoedd dankjewellll Baby
Achraf: Geen probleem Prinses.Ik hing op en wachtte totdat ik een appje van me broer had gekregen. Na 5 minuten zag ik een audi rover de oprit oprijden. Ik zag me broer eruit stappen. ' NEEHEEE hij is echt gekkkkk' zei ik. Ik rende naar de auto en bekeek hem. ' Is dit echt voor mij' zei ik. ' Jaa man' zei hij. ' Hij spooort echt niet' zei ik. ' Hahaha liefde maakt blindd he' zei hij. ' Oh My God mag ik rijdennnn' zei ik blij. ' Jaa is jouw auto' zei hij. Ik stapte in en nam de sleutels aan en stopte die in het sleutelgat. ' We moeten naar Oma, want al die familieleden zijn daar' zei hij. ' Ik breng jouw eerst en ga dan naar huis omkleden, douche en bidden' zei ik. ' Isgoed' zei hij.
Na dat ik hem afzetten reed ik naar huis. Ik zet het liedje Que Pasa - Dystinct. Ik pakte mijn telefoon erbij en ging naar snapchat. Ik opende de snap van me nichten die ik binnengestuurd kreeg en zag dat ze met ze alle gezellig bij me
Oma zaten. Ik kreeg een snap van Sabrine. ' We eten over een uurtje , dus als je goed wilt eten zou ik maar optijd komen' zei ze. ' Hahahaha ik ben er dan wacht op mij hoor ' zei ik. Ik opende me snapcamera en deed het liedje harder. Begon mezelf te filmen en draaide de camera om richting het stuur en de weg. Als caption schreef ik : ' Gift from my ❤️. Ik postte het op me story. Ik appte Achraf met : Je bent echt de beste hee, wollah wil je niet kwijt is geweldig dit hoor. Ik kwam thuis aan en liep naar huis. Ik rende naar boven en pakte een Adidaspak uit me kast die ik pas nieuw heb gekregen van Anass mijn lievelingsneef die bij Az speelt. Hij heeft daar een contract bij adidas en kreeg die dus gratis van hun. Ik liep naar de badkamer en ging douchen en verrichtte de wassing. Ik ging bidden en liep weer de badkamer in. Als eerst kamde ik mijn haar uit en zette er voeddende en protection spray in mijn haar. Ik reinigde me gezicht grondig en smeerde het met creme in. Ik pakte me fohn en fohnden me haar goed. Vervolgens ging ik het bijstijlen en eerlijk is eerlijk het zat echt mooi en dat zeg ik nooit. Ik liep naar beneden en deed me balenciaga schoenen aan en een matchende moncler jas. Ik pakte me telefoon, lader en stopte kauwgom in me mond.Ik kwam aan bij me oma thuis. Ik parkeerde mijn auto vlekkenloos voor de eerste keer. Ik stapte de auto uit en deed hem opslot. Ik liep naar de voordeur van me oma en vanaf buiten hoorde ik al gelach en gepraat. Ik belde aan en wachtte totdat de deur open werd gedaan. Hij werd opengedaan door me oma die ik uitbundig begon te groeten. Ik liep de woonkamer binnen en zag veel familieleden.
' Lekker druk hier' zei ik. ' Voor een speciaal moment ook' zei Youssra mijn oudere zus. ' Huh wat is er dan?' Zei ik. ' We vertellen jullie het zometeen' zei youssra. Ondertussen begon ik iedereen te groeten. Ik zag Achraf's ouders ook en die gaven me beide een knipoog. Ik zag al mijn neven en zijn neven. Ik nam plaats naast zijn moeder. Voor de mensen die het zich afvragen zijn ouders zijn best jong dus zijn ouders zijn moderner dan mijn ouders. ' Ik weet het tussen jullie' zei ze moeder. ' Nee hou op wat heeft hij gezegd' fluisterde ik haar. ' Dat hij jou geweldig vind' zei ze. ' Hahah waatt' zei ik. ' Dat jullie soortvan iets hebben maar het ingewikkeld is' zei ze. ' Omg schande wat zegt ie allemaal' zei ik. ' Hij heeft niets tegen ze vader gezegd toch ' zei ik. ' Hij wou het nog niet zeggen, omdat ze vader dan zou denken dat jullie hetzelfde zou doen , zoals wat er is gebeurd bij Youssra en Mo' zei ze. ' Ooh maar Achraf en ik zijn veeel zelfstandiger dan hun hoor' zei ik grinnikend. ' Jaa dat weet ik wel, maar eigenlijk ben jij heel zelfstandig Achraf kan soms wel stoute dingen doen' zei ze. ' Hahaha daar heb je gelijk in, maar weet ze vader het' zei ik. ' Jaa vanwege die Audi die hij voor je heeft gehaald en ze vader vond het niet erg want hij zag toen dat jullir wel heel serieus zijn' zei ze. ' Omg wollah hij spoort niet dat hij zo een auto koopt' zei ik. ' Hij houdt echt van je' zei ze. ' Ik ook van hem hoor' zei ik heel zachtjes. Ze grinnikte en raakte in gesprek met mijn tante. Ik sloot me aan bij de meiden en we kletsten. ' Sabrine, hebben jullie al gegeten?' Vroeg ik. ' Nee, we moesten wachten op onze nieuwe familie' zei ze. ' Huh wie dan' zei ik. 'Die ook bij die handvraging waren ' zei ze. ' Oh' zei ik.' Mag ik allemaal jullie aandacht' zei Youssra mijn oudste zus. ' We willen jullie wat vertellen' zei ze. ' Huh wie is we ' zei me moeder. ' Nee, je bent toch niet zwanger' zei Sabrine. Youssra knikte en zei: ' Ik ben zwanger en onze tweede kind is op komst' zei ze. ' Zoo leukkkk' zei Achraf's moeder. ' Hoe lang al' vroeg ik. ' Al 2 maanden' zei Mohammed ( broer van Achraf).
Iedereen begon ze te feliciteren en complimentjes te geven.
Half uur later gingen alle ouders naar boven waar een woonkamer was en al de jonge mensen bleven beneden. De familie van me nicht dus de mensen die bij de handvraging aanwezig waren kwam over 5 minuten. We namen alvast plaats rondom een van de tafels. Toen we de bel hoorde stond me jongste broer op en maakte de deur open. Mijn oudste broer was niet aanwezig die moest wat regelen voor ze werk. De mensen die beneden aanwezig waren dat zijn: Mijn twee zussen Sabrine en Youssra. Mijn 5 nichten: Fatima, Yasmina, Kaoutar, Boutaina, Numidia. Mijn 3 neven: Ramy , Faysal, SafouaneIk zag 5 jongens binnenlopen en 3 meiden.
Jongens : Ilias ( van de sportschool) , Twee daarvan droegen hoofddoek en het laatste meisje droeg geen hoofddoek. Het was dat meisje waarvan haar broers heel boos werden. Dit keer had ze iets normaals aan dus ze was niet schaars gekleed. We groeten elkaar allemaal. 'Mirra, kom je me helpen met het eten op tafel leggen' zei Sabrine fluisterend. ' Ja sgoed' zei ik. We liepen naar de keuken en zochten naar de salade die me oma had voorbereid. Het is een typische marokkaanse salade en super lekker. Er waren 3 grote borden. We namen ze en brachten ze naar de tafel. We liepen terug de keuken in en pakte vorken en lepels om ermee te eten. Frisdrank en glazen legde we op tafel. ' Heeft iedereen een vork of lepel' zei Youssra mijn zus. ' Ik heb er nog geen' zei Sabri. ' Ik haal er wel een voor je' zei ik en liep naar de keuken. Ik zocht er een en had er een gevonden. Ik pakte een spa flesje uit de koelkast en hoorde de keukendeur opengaan. ' Uhm zou ik ook water mogen' zei imran. ' Spa of kraanwater' vroeg ik hem. ' Doe maar spa' zei hij. Ik pakte er een uit de koelkast en gaf die aan hem en keek hem niet aan. Hij bleef een tijdje voor me staan. ' Wat is er' vroeg ik verbaasd nog steeds keek ik hem niet aan. ' Je kan me gewoon aankijken he, ik bijt niet' zei hij. ' Oh ja, hahah' lachte ik ongemakkelijk. Ik keek hem aan in zijn blauwe ogen. Hij kwam een stapje naar voren e we stonden dichtbij elkaar. Op dat moment kwam Sabrine de keuken binnen. ' Mirra, je wordt echt 3x gebeld door Achraf he' zei ze en ik nam een stapje naar achter. Ik liep richting Sabrine en ze keek ons doordringende aan. ' Thanks' zei ik en pakte me telefoon uit haar handen en liet hun daarachter. Ik liep de woonkamer binnen en gaf Sabri zijn lepel. Ik legde mijn telefoon in de oplader. Ik nam plaats en na paar minuten kwamen Imran en Sabrine aan. Hij keek me een tijdje aan maar ik keek niet terug. We begonnen allemaal met eten. Ik voelde zijn ogen op mij branden. ' Waar is jullie nichtje Ghizlan' zei hij. ' Die is thuis gebleven' zei Youssra. ' Hoezo is ze niet meegekomen dan' zei hij. ' Goeie sporters letten op hun slaap, die maken het niet tot laat' zei ik bot. ' Oh shit' zei sabri. Imran keek me verbaasd aan. Iedereen begon te lachen. We werden onderbroken door een telefoon die in de lader zat en afging. ' Oh dat is mijn telefoon, wil je hem ff aangeven' zei ik. ' Je word gebeld door Anass met 5 rode hartjes ' zei Imran. ' HAHAHAHAH' zei Youssra. ' Omg hayek Mira' zei mijn broer. 'Geef aan mij snel' zei ik ongeduldig. ' Ja halo' zei ik. Terwijl iedereen meeluisterde. ' Heeey Mirra' zei hij. ' Waar ben je' zei ik. ' Schiphol, ben net aangekomen' zei hij. ' Echt serieus kom je hiernaartoe, want we zijn met hele familie bij mijn oma' zei ik. ' Ik kom er zo aan zijn je lelijkr broers daar ook?' Zei hij. ' Hahaha jaa me lelijke broers zijn daar aanwezig' zei ik .'Isgoed doeii' zei hij. ' Bye' zei ik.' Wat zei hij' vroeg mijn nichten nieuwsgierig. ' Hij komt er zo aan' zei ik. ' Wie is Anass' vroeg Rayane. ' Neef van mij van onze vaderskant' zei me broer. ' Al me nichten van me moederskant vinden hem geweldig' zei Sabrine. ' Hahahah jaa ' zei ik. ' Hij is gewoon fucking knap' zei me nicht. ' Jaa iedereen dacht dat jullie hadden he' zei me andere nicht. ' Jullie zijn gek ' zei ik. ' Vind je hem niet mooi dan' zei ze. ' Anass is een knappe jongen,maar innerlijk is het belangerijkste' zei ik. ' Hij heeft toch ook een mooi innerlijk' zei Sabrine. ' Hahaha klopt alleen doe normaal ik zou nooit met me neef gaan' zei ik. ' Mijn ouders zijn wel neef en nicht' zei Rayane. ' Hahah jaa maar alsnog is heel raar' zei ik.
Feedback?
Bij 5 Likes nieuwe deeltje!
JE LEEST
Amira's Life
RomanceWelkom, Bij mijn allereerste boek. Leuk dat je op dit boek hebt geklikt. Dit boek gaat over een bloedmooi meisje genaamd Amira El Azrak. Ze zit nog op de middelbare school in haar examenjaar 6Vwo en ze is 18jaar oud. Ze woont in Amsterdam- west e...