Chapter 12

99 4 0
                                    

Inmiddels is de vakantie aangebroken. Een stressvolle halfjaar school is voorbij voor twee weken. Achraf is naar Frankrijk en hem zie ik pas over een tijdje weer. Met me ouders en broertje ga ik naar Marokko toe op vakantie. We vliegen 25 december en zijn 3 januari weer terug. Een kort maar krachtige vakantie. Voor mezelf heb ik al doelen gesteld in 2019. Het wordt nu alleen focussen op hoe ik succesvol ga worden. Aangezien Achraf ook succesvol begint te worden, maar ik wil succesvol worden zonder zijn hulp. Ik ga me in 2019 vollop focussen op sporten. Mijn lijf is netjes, maar het kan beter dus daar gaan we ook voor zorgen. Wel na mijn vakantie want eerst moet ik er nog van genieten.

Ik werd wakker gemaakt door me moeder die mij vertelde dat ik me moest voorbereiden. Het is 07:00 en ik moest nog bidden en omkleden. Zo gezegd zo gedaan en was ik klaar om te vertrekken. We wachtten op Youssra die ons ging brengen naar Schiphol. Ze kwam aanrijden met haar Audi die natuurlijk van Mo was haar man. We laadden onze koffers in en waren ready to go!

Na al het gedoe bij de incheckbalie etc is alles goed gelukt en zitten we nu bij onze gate D22 richting Tanger, Marokko. Pff, een weekje rust heb ik echt verdiend. We werden omgeroepen en we mochten in het vliegtuig gaan zitten. Me moeder en ik zaten samen , waardoor er een plek overbleef en wij een leeg plaatsje kregen van AirArabia. Ik deed me oordopjes in en zette spotify aan. Door 't Lint -Frenna.  Ik sloot mijn ogen en hoorde langzaam het vliegtuig opstijgen vervolgens viel ik in slaap.

Ik hoorde me moeder me aantikken ' Hmm' reageerde ik. ' Ik ga ff bij een vrouw zitten, je red het wel in je eentje toch?' Vroeg ze. Ik steekte me duim op en deed me voeten over beide stoelen heen, zodat ik een beetje comfortabel kon slapen. ' Mag ik ook bij je zitten' zei hij. Ik stopte mijn muziek om te bekijken wie er zojuist tegen me sprak en raad eens wie het is ? Imran van de sportschool aka Leyla's broer aka diegene waarvan Achraf zijn been breekt als ie bij me in de buurt komt. Achraf maakt hem dood ging er alleen maar door me heen. ' Uhm nou eigenlijk zat mijn moeder daar' zei ik. ' Die heeft mijn plaats overgenomen' zei hij. ' Oh' zei ik. Ik zat weer rechtop, zodat Imran kon zitten. Ik keek de andere kant op en omdat ik bij het raam zat was dat de beste excuus. ' Waarom kijk je me niet aan' zei hij. ' Ik kijk naar buiten, want de wolken zijn heel mooi' zei ik. ' Oh ja , je ziet ook echt veel' zei hij. 'klopt' zei ik . 'Mirra, het is helemaal wit wie woud je voor de gek' zei hij. ' STOP STOP STOP noem me noooit Mirra' zei ik boos. ' Hahaha ' begon hij te lachen. ' IK BEN FUCKING SERIEUS' zei ik. Toen hij merkte dat ik serieus was stopte hij daarmee. 'Sorry' zei hij. ' Ik heb ff geen zin om met je te praten' zei ik en deed me oortjes in.

Ik werd wakker door me moeder die me aantikte. Is het gezellig op Imran zijn schoot. Ik zat recht op toen ik besefte dat ik op zijn schoot belandde. ' Daatt was niet de bedoeling' zei ik. ' Sorry k kon je niet wakker maken want je lach te slapen' zei hij tegen me moeder. ' Goedzo, Zo hoor je met Dames om te gaan Imran' zei me moeder. Hij stond op en liep terug naar zijn plek. Omg me moeder mag hem zo erg is ze gek ofso. ' Je vind hem leuk he' zei ze. ' Mam, je bent gestooooooord' zei ik. ' Hahaha niet liegen' zei ze. ' Niet tegen me praten als je zo gaat doen' zei ik. ' Hahahahahah je vind hem wel leuk anders zou het niet boeien' zei ze. Het boeit me eigenlijk niet eens dat ze hem mag, maar om het feit dat Achraf hem haat omdat ie close met mij wilt zijn. Boeit het me wel wat. 'Gelukkig zag jij het alleen' zei ik. ' Haha verkeerd gedacht meiske' zei ze. ' Waat?' Zei ik. ' Hele groepsapp van je nichten etc heeft het ook gezien' zei ze. ' NEE MAM DOE NORMAAAAL' zei ik. ' Doe niet zo moeilijk' zei ze. ' Mam je begrijpt het nu dit moet je nooit meer doen' zei ik. Ze bood haar excuses aan en we spraken verder tot we landde. We laten hopen dat Achraf niets heeft gezien. Want hij gaat schreeuwen.

We landden aan op Airport Ibn Batouta. We liepen het vliegtuig uit om vervolgens naar paspoort controle te gaan. We zochten onze koffers. We liepen het vliegveld uit richting een taxi.

Amira's LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu