Bab 9

7 0 0
                                    

DUA TAHUN KEMUDIAN

Farish Irshad yang baru tiba di Lapangan Terbang Kuala Lumpur didatangi oleh keluarganya. Dari kejauhan lagi , dia melihat kelibat Datuk Faliq , Fattah dan Aliya. Dia mengukir senyuman manis buat para keluarganya. Setelah sekian lama akhirnya dia dapat berjumpa dengan ahli keluarganya.

"Hai everyone , i'm very very very miss you" kata Farish

"Amboi mentang - mentang dah menetap kat London terus lupa bahasa ibunda" Celah Fattah

"Eh taklah , mana ada lupa kau ni. Heihhh adik aku sayang Aliya , apa khabar?"

" Sihat " kata Aliya

" Amboi dah jadi Artis terkenal Adik abang ni. Followers dah meningkat , kalah abang"

"Of course lah , tu yang adik idamkan selama ni"

"Ehemm , rancak borak papa kat tepi pun lupa" tiba - tiba Encik Faliq bersuara yang menyedari Farish tidak mengendahkannya.

"Mana ada papa. Meh sini farish nak peluk papa"

Encik Faliq dan Farish berpelukan. Sudah lama dia tidak berjumpa anak sulungnya itu , terasa rindu yang teramat. Mereka meleraikan pelukan.

"Tak nak balik ke. Nak tidur kat Airport ni?" Tanya Fattah

"Ye tak ye jugak kan" kata Fasha encik faliq.

Encik Faliq , Farish dan Fattah menaiki kereta yang sama yang di pandu oleh Encik Safawi. Aliya? Dia sudah mempunyai private driver yang dikenali sebagai Encik Saad. Dia perlu mengadakan shoot setelah selesai menjemput abang sulungnya. Maklumlah seorang artis , setiap hari mesti perlu shooting itu ini. Jika tidak sia - sia sahaja dia berkorban belajar betul - betul.

Kereta Aliya yang di pandu oleh Encik Saad tiba ke destinasi yang di tuju. Aliya turun dari dan di sambut oleh orang yang ternama. Maklumlah , Aliya bukan sahaja terkenal di Malaysia malah di luar negara. Kejayaan Aliya telah berkembang bukan sekadar untuk menjadi artis , malah kini dia sudah menjadi Pengarah Executive Of Malaysia Airlines.

Pada hari itu , dia harus membuat sesi penggambaran untuk Majalah yang akan di keluarkan oleh syarikat mereka.

Seharian bekerja , Aliya balik ke rumahnya. Sekarang dia tidak lagi serumah dengan keluarganya , dan kini dia mempunyai rumah banglo yang besar. Kereta Aliya tiba ke perkarangan rumah , dia segera masuk dan ingit merehatkan diri. Tiba - tiba dia merindui arwah ibunya , Datin Salmah. Dia telah kehilangan arwah ibunya semenjak umur nya 3 tahun. Dia langsung tidak mengingati rupa paras aruah ibunya , namun dia mempunyai sekeping gambar aruah , dan gambar itu sudah menjadi tatapannya pada tiap malam.

Love you MR. DRIVERWhere stories live. Discover now