Selesai solat isyak , Aliya merehatkan diri di atas katil empuk miliknya. Earphone di pasang di telinga , lagu ' breathin by Ariana Grande ' dimainkan. Sambil mendengar lagu , dia membuka aplikasi Instagram. Dia melihat Followers nya sudah mencecah 7.8m. Dahulu semasa sekolah , dia cuma mendapat 100 lebih , semenjak jadi seorang Artis terkenal , fans - fans nya juga turut ramai. Tiba - tiba satu chat masuk di instagram , Aliya perhati ternyata orang itu lelaki.
"Hai Aliya" kata lelaki itu.
"Hai to. Saya kenal awk ke?"
"Tak kan tak kenal kut"
"Sorii tapi awak sapa?"End
Cuba awak ingat balik""Maaf saya tak kenal awak sorry"
"Awak ni Aliya ni saya lah Farid. Muhammad Farid"
"What!! Ye ke , ishh lama tak jumpa kau sewel. Mana kau pergi hah ? "
"Alah , panjang story dia , kita jumpa nak ?"
"Kat mana. Ihh excited nya!! Lama aku tak jumpa kau"
"Kita jumpa kat pavilion KL. Aku belanja"
"Wahh really ok ok"
"Ok"
Aliya menutup aplikasi instagram nya. Gembira dapat berjumpa Farid semula. Selepas tamat SPM , Farid menghilang dan tidak muncul - muncul.
Dua tahun lepas.
Hari ini merupakan paper terakhir untuk mereka menduduki SPM. Masa yang diperuntukkan telah pun tamat. Semua pelajar telah pun beransur pulang tetapi Aliya masih berada di bilik darjah sedang mengemas barang sekolahnya. Aliya memandang ke meja belakang , Farid sudah tiada.
"Mana Farid ni? Tak kan dia dah pulang , tak tunggu aku?" Cakap Aliya seorang diri.
Tapi dia melihat sepucuk surat di atas meja Farid. Aliya berjalan menuju ke meja Farid dan mengambil surat itu dan mengisi nya ke dalam beg.
Aliya sampai kerumah dan membersihkan diri. Selepas menunaikan solat zuhur , dia duduk di meja belajarnya , dan mencapai sebuah novel. Aliya teringat akan sepucuk surat yang di tinggalkan oleh Farid , Aliya bangun dan membuka beg sekolah nya. Aliya membaca surat itu.
' Hai Aliya. Sorry lah aku tak tunggu kau balik sekolah. Aku terpaksa tinggal kan kau sebab aku kena ikut dady aku ke korea. Aku bukan tak nak bagi tau kau , tapi.... So hope kau cemerlang dalam SPM and akan jadi terkenal macam Neelofa kau tu. Ok bye.'
Aliya tersenyum kambing membaca surat Farid. Dia merenyukkan surat itu dan di buang ke tong sampah di sebelah meja belajar nya. Dia kembali membaca novel.
EndAliya melelapkan mata nya , tapi terasa mata nya susah untuk di tutup. Tiba - tiba fikirannya teringat akan lelaki yang bernama Syamel zhafran. Lelaki itu telah berjaya menambat hati wanitanya.
' Tak sangka mamat ni jadi driver aku. Ihh apa aku ni , dah angau ke? Tapi tak salah kan. Ya allah aku suka dia ke?? Ehh tak tak , dia mana lah suka kat aku , dia baik , hensem mesti dah ada girlfriend kan? Tapi nampak macam single je. Tapi kau jual mahal lah Aliya , kau pandang rendah kat dia , kau kata pangkat dia rendah lah , tapi semua sama je , and gaji dia lagi banyak kut. Ihh dah dah. Stop fikir pasal dia' Aliya bercakap seorang diri.
Akhirnya mata aliya semakin kuyu. Dan semakin lama semkain tertutup rapat. Aliya lena di buai mimpi.
Syamel datang menghampiri Aliya dengan riak wajah yang serius. Syamel dan Aliya duduk di sebuah taman berhampiran tempat tinggal syamel.
"Aliya" Panggil Syamel.
"Ye"
"Saya nak cakap something ni"
"Saya pun"
"Kalau macam tu awak cakap dulu lah"
"Ehh awak dulu lah"
"Ok saya dulu"
Syamel semakin mendekati Aliya , muka semakin dirapatkan ke muka Aliya. Aliya tidak menahan terus teriak..
"Ahhhhhh!!!!!"
Aliya tersedar dari mimpi nya. Dia mengerling jam di sebelah , menunjukkan 5:50 am. Dia bangun dari tidur dan menunaikan solat subuh.