Bab 11

5 0 0
                                    

Kring kring!!

Aliya segera mematikan loceng yang berbunyi. Dia tidak solat subuh kerana keadaan tidak mengizinkan. Faham² lha ye klw perempuan. Dia bangun dari tidur , dan melangkah ke bilik mandi.

Aliya keluar dan mengenakan seluar palazo berwarna hitam , dan baju tshirt cotton berwarna krim. Baju di masukkan kedalam seluar palazo. Lilitan shawl di kepala nya di perkemas dengan dulu . Dia perhati muka nya kembali di cermin , setelah berpuas hati , dia turun kebawah dan mengambil kasut Nike miliknya. Kasut di sarung ke kaki , dia membuka pintu rumahnya.

Dia memerhati sekeliling , pemandu nya belum tiba lagi.

"Aduh mana PakCik Saad ni. Dah lah aku kena awal hari ni masuk kerja , ehh tapi Pakcik Saad kan cuti , jadi?...mana pengganti dia"

Dia melangkah kembali ingin masuk ke dalam rumah. Tiba - tiba bunyi hon kereta memberhentikan langkahnya. Dia berpaling ke belakang. Dia berpaling semula ke depan , dan muncullah kereta miliknya. Dia berjalan dan memasuki kereta.

"Awak pengganti Encik Saad kan?" Tanya Aliya kepada pemandu barunya.

"Ye saya cik"

Aliya hanya diam setelah mendapatkan kepastian lelaki itu adalah pengganti pemandu nya yang dulu. Tapi dia tidak memandang rupa paras lelaki itu kerana sibuk dengan iphone miliknya. Tetapi lelaki itu cukup mengenali Aliya , dia pun tak sangka bahawa PakCik nya Saad adalah pemandu kepada perempuan yang dijumpai nya dulu di sebuah kedai buku.

Aliya turun dari kereta setelah sampai ke destinasi yang di tuju. Tanpa melihat lelaki itu dan berkata..

"Awak jemput saya kat sini nanti tepat jam 3. Awak lambat potong gaji"

"Ba......"

Tidak sempat lelaki itu bercakap 'baik' Aliya sudah pun turun dari kereta. ' uhh sombong nampak ' Kata lelaki itu dalam hati.

Seperti biasa Aliya memulakan kerjanya.

"Cik Aliya jom. Kita nak pilih baju yang sesuai untuk Cik pakai nanti" Kata seorang lelaki yang separuh perempuan itu , bernama julia. Dia seorang Fesyen designer.

"Ok jom"

Posing sana , posing sini , putar sana , putar sini , letak tangan kat muka dengan jari yang di jarakkan , dan macam - macam lagi lah bentuk gaya yang Aliya lakukan. Tanpa dia sedari ada sepasang mata yang memerhati gelagat Aliya.

Jam menunjukkan 2:30. Waktu itu adalah masa untuk Aliya rehat , dan menyalin semuala pakaian yang dia pakai ke baju yang biasa. Habis sahaja buat kerja dia sudah terbayang - bayang katil empuk miliknya. Dia harus meregangkan badan yang keletihan. Dia keluar dari Fitting room dan menuju keluar. Dari kejauhan dia sudah ternampak kereta miliknya. Aliya segera masuk ke dalam kereta. 'Aikk asal tak jalan lagi kereta ni , nak kena suruh ke baru jalan' omel Aliya dalam hati. Dia menyedari tempat duduk pemandu tiada orang. 'Mana pulak dah pemandu aku ni' Dia melihat ke luar  namun pemandunya tiada muncul. Aliya keluar dari kereta dan menuju ke restoran yang berdekatan.

Love you MR. DRIVERWhere stories live. Discover now