Aliya keluar dari rumah. Hari ini dia ada temu janji bersama Farid , rakan sekolah nya dahulu. Dia gembira dapat berjumpa dengan Farid semula. Dia melihat syamel sudah berada di dalan kereta menunggu kehadirannya. Tiba - tiba saja penyakit mengelamunnya datang.
"Lelaki ni dari depan hensem , tepi hensem. Perfect"
Bipp bipp!!
Bunyi hon menyedarkan dia dari mengelamun. Dia berjalan menuju ke kereta. Syamel hanya menggelengkan kepala melihat Aliya. Comel! Cantik!
' Kalau tak silap aku , semalam aku mimpi si syamel ni. Kenapa? Kenapa dia yang aku mimpi? Bukan neelofa. '
Aliya berbicara dalam hati sambil melihat wajah syamel dari cermin. Namun Aliya juga tidak menyedari bahawa diri nya di pandang oleh syamel.
"Aliya nak ke mana ni?" Tanya syamel.
"Hantar saya kat pavilion"
"Kebetulan saya pun nak ke situ"
"Buat"
"Saya nak jumpa kawan saya. Nanti kalau cik ehh Aliya nak balik text saya"
"Ouhh kawan. Boy or girl?"
"Tak perlu kut Aliya nak tahu"
Aliya mati kata. Tidak tahu mahu jawab apa. ' ishh kenapa lah kau tanya Aliya? Sewel lah kau ni. Suka hati dia lah nak jumpa sapa pun. Kau cemburu kee hah? '. Omel Aliya dalam hati.
Syamel memakirkan kereta , mereka turun dan membawa haluan masing - masing. Namun Aliya memamdang Syamel ke belakang dan bersama syamel seorang perempuan. Aliya yang melihat Syamel bersama perempuan itu terdetik rasa cemburu.
" Ouhh kluar dengan perempuan. Takpa aku dengan jantan lain pulak" Rajuk Aliya.
"Hoiiii" Farid menyergah Aliya dari belakang.
"Ahhhh!!"
"Hahahahhah. Padan muka. Yang kau duk cakap sorang ni dah kenapa"
"Faridddd!!! Ihh aku dah lama tak jumpa kau argghh. Rinduuu"
"Wowoo. Kalau ya pun tak payah teriak. Buat malu lah kau ni"
"Hahaha. Okok jum kita duduk dulu minum - minum"