Bab18

7 0 0
                                    

Hari ini Aliya akan keluar hospital. Datuk Faliq akan menjemput nya keluar dan menghantar nya ke rumah. Dia telah pun memberitahu Papa nya tentang keadaan dirinya , kerana takut tiada menjempunya nanti.

" Kenapa tak bagi tahu papa Aliya masuk Hospital?"

"Aliya tak nak susahkan papa"

"Aliya jangan fikir macam tu. Siapa yang hantar Aliya ke hospital ni ?"

"Syamel"

"Siapa tu ?"

"Driver Aliya "

"Aliya sakit apa sampai masuk hospital ni?"

"Tak sakit apa² pun papa. Cuma kata doktor tu Aliya stress sikit"

"Stress? Sebab apa"

"Entah la papa. Maybe kerja banyak kut"

"Jangan lah push sangat kerja tu. Ingat kesihatan Aliya kena jaga jugak"

"Baik papa"

Suasana di dalam kereta kembali sunyi. Kereta milik Datuk Faliq tiba di kawasan rumah Aliya.

"Apa yang ramai - ramai ni Aliya?" Kata Datuk Faliq setelah melihat rumah Aliya di datangi ramai orang.

"Wartawan papa"

"Apa dorang nak"

"Nak tanya kenapa Aliya masuk hospital. Mesti dorang fikir Aliya mengandung lah , itu lah , ini lah"

"Macam mana dorang semua ni tahu Aliya masuk hospital?"

"Aliya upload gambar ke instagram"

"Habis tu macam mana nak handle semua wartawan nj?"

"Pandai lah Aliya papa"

Tanpa berkata apa - apa Aliya menyalam tangan papanya dan turun dari kereta.

"Cik Aliya"

"Kenapa Cik masuk hospital ?"

"Adakah Cik Aliya mengandung?"

Bermacam - macam lagi pertanyaan dari para wartawan itu. Maklumlah Aliya kan artis popular:!.

"Untuk pengetahuan semua saya cuma pengsan sahaja , takda kena mengena saya mengandung atau tak. Saya cuma penat sedikit sahaja. Sekian terima kasih"

Aliya menghabiskan ayatnya dan terus masuk ke dalam rumah. Setelah Aliya sampai ke dalam rumah , dia menyelak sedikit langsir rumahnya dan melihat para wartawan tadi sudah beransur pulang.

Dia naik ke tingkat atas dan menuju ke bilik. Dia menghempaskan badan nya dan terlelap enak di buai mimpi.

Aliya tersedar semula apabila terdengar laungan azan menandakan solat maghrib telah masuk waktu. Dia bangun dan menuju ke bilik mandi untuk membersihkan badan. Selepas 4 minit dia keluar dengan hanya mengenakan tuala di badan paras lutut , dia segera menuju ke almari baju dan mengenakan baju tshirt yang simple. Aliya membentangkan sejadah dan menyarungkan telekung , dia memulakan solat nya.....

"Amin" Aliya mengakhiri solat nya dengan lafaz Amin. Dia bangun dan melipat kembali sejadah dan telekung miliknya.

Aliya mendekati katil empuk miliknya dan mencapai telefon nya. Dia melihat ada mesej yang masuk dari seseorang..

"Oitt , jom jumpa"
                                 -Farid

"Kat mana? Bila?"
                                  -Aliya

"Ermmm...hari ni , aku tunggu kat restoran hari tu..jam 2 ok"
                                      -Farid

"Ok"
        -Aliya





#babpendekbecausesayatakdaidea

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 06, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Love you MR. DRIVERWhere stories live. Discover now