15- Jimeng ft Final

314 59 6
                                    

|| DONUTLAND ||


5 years later...

Siapa sangka, Choi Hyunji sudahpun mendirikan rumahtangga bersama jejaka yang bernama Park Jimin. Ya. Lelaki yang dia terlanggar 5 tahun yang lalu di Bangtan University.

Jodoh. Dia bukan lagi Choi Hyunji. Dia Park Hyunji. Anak? Sudahpun mempunya seorang anak perempuan. Comel dan tembam macam Jimin.❤

"Oppa, Jihyun mana?" Soal Hyunji. Matanya meliar mencari kelibat si kecil.

Jimin menjongketkan bahunya. "Kat luar rasanya. Sebab tadi dia keluar. Buat apa tak tahu."

"Takpe la. Hyunji pergi tengok dia ada kat luar ke tak. Oppa sambunglah buat donut tu." Hyunji menuju ke sinki untuk mencuci tangannya yang penuh dengan tepung.

Hari ni diorang buat donut. Tiba-tiba je mengidam donut. Maklumlah, Hyunji mengandung anak kedua. Mengidam nak donut yang buat sendiri. Tak nak beli kat kedai.

Jimin pun okay je. Lagipun, kenalah bagi kan kalau isteri mengandung mengidam itu ini. Kan?

"Ye laa. Jangan jalan laju-laju sangat. Terberanak karang." Balas Jimin sambil membentukkan doh itu menjadi bentuk donut.

"Hello..! Hyunji ni baru je mengandung tiga bulan. Takkan nak beranak dah." Ujar Hyunji.

Caring betul Jimin ni. Sebab tulah makin bertambah sayang. 😙

Jimin ketawa kecil. "Ikutlah. Nanti baby dalam perut tu marah pulak kan papa dia tak siapkan donut ni." Ujar Jimin.

Hyunji tersenyum manis. "Ye laa. Sayang sikit, muahh!" Pipi kanan Jimin diciumnya. Jimin sekadar tersenyum.

Terus saja Hyunji melangkah ke luar rumahnya. Kelibat Jihyun dicarinya. Senyuman mula terbit di bibir saat matanya terpandang kelibat Jihyun yang sedang berlari anak ke arahnya. Di tangannya ada sebuah kotak dan juga sampul surat.

"Mama! Ada surat!" Laung Jihyun.

Sebaik saja dia berada di hadapan Hyunji, dia menyerahkan sampul surat itu kepada Hyunji. Kotak itu masih di tangan Jihyun.

"Siapa bagi ni, Jihyun?" Soap Hyunji.

"Tadi ada dua orang uncle ni. Dia suruh Jihyun bagi dekat mama. Dia kata dia kawan mama." Balas Jihyun dengan jujurnya.

Kawan? Kawan mana yang rajin hantar surat ni? Selalu mesej je Hyunji membuka surat itu dan membaca isi kandungannya.

Dear Hyunji,

Sorry for my lateness. Dah lima tahu baru nak hantar surat. Hehehe. Hyunji dah bahagia dengan suami dan anak Hyunji. Jimeng tumpang happy :) Jimeng kat sini okay je. Jenguk je perangai tak reti nak ubah. Keras kepala. Hahahaha. Jimeng rindu Hyunji. Hope Hyunji tak lupa Jimeng. Oh! Jimeng ada bagi donut dari Donutland tu. Makanlah dengan Jihyun and Jimin tu. Itu sebagai buah tangan dari Donutland :))

《From: Jimeng anak Joget ❤》

"Mama... Mama..."

Terasa lengannya digoncang-goncangkan oleh Jihyun. Hyunji memandang wajah anak kecilnya itu.

"Mama... Kenapa mama menangis?" Soal Jihyun.

Hyunji mengesat air matanya yang mengalir tanpa sedar itu dengan hujung lengan bajunya. "Takde apalah. Sayang, meh kotak tu."

Jihyun menyerahkan kotak itu kepada Hyunji. Hyunji mencangkung. Kotak itu dibukanya. Ya. Seperti yang Jimenh cakapkan. Dalam kotak ni ada donut dari Donutland.

Maknanya...

Diorang wujudlah! Donutland pun memang adalah. Kan? Kan?!

"Mama! Ada donut!" Ujar Jihyun teruja.

"Jihyun tolong bawak masuk dalam, boleh?"

Jihyun mengangguk laju. "Boleh je, mama." Jihyun terus mengangkat kotak itu masuk ke dalam rumah.

Dari bercangkung, Hyunji berdiri. Dia berpaling ke arah balkoni rumahnya. Kelibat seseorang yang dirinduinya berada di situ sambil tersenyum. Hyunji membalas senyuman itu.

"Thanks for make me happy, Jimeng. Walaupun hanya sekejap. I always miss you." Ujar Hyunji. Matanta masih memandang ke arah Jimeng.

Jimeng melambaikan tangannya ke arah Hyunji sambil tersenyum manis. Kemudian kelibatnya semakin menghilang.

 Kemudian kelibatnya semakin menghilang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🍩 The End 🍩

Tamat sudah Donutland! Hahahha memang cerita ni pendek je. Sbb buat pun suka2. Tak serious pun.😅 Kalau ikut memang nak panjangkan. Tapi tu la, mood tk kasi😌 Apa2 pun, thanks mana yg sudi baca. Vote n comment. Love you guyss!😘❤

Kalau sudi, jemputlah baca 'You're Vampire?' & 'Lelaki Kiriman Syaitan' !!😄

❤❤❤

Love from,
Cocokies ft JKJM.

☆ミ Donutland ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now