Special #4 ( End )

448 57 12
                                    

|| SPECIAL DONUTLAND ||


Jin teringatkan Jimin yang dia jumpa semalam. Mamat tu kenal Jimeng? Biar betik? Celah mana kenal? Jenguk ada sekali ke? Macam-macam soalan bermain di dalam kepala Jin ketika ini.

Semalam dia tidak terus tunjukkan di mana Jimeng dan Jenguk. Katanya suruh Jin balik rumah dulu. Sebab ketika itu bukan masa melawat. Jimeng dengan Jenguk pandai. Terlebih pandai.

Doktor datang nak periksa keadaan Hyunji, diorang menyorok bawah katil. Tak bawah katil, dalam tandas. So, takdelah terkantoi.

Bijak an dua makhluk halus tu. Daripada Jimeng yang bengap dulu pun lagi pandai dari Jimin. Ehh tak caya hahahhahahah!

"Jimeng! Jenguk! Korang nak makan apa?" Soal Jimin yang berada di hadapan pintu wad. Jimeng dan Jenguk tidak memandang ke arah Jimin. Mereka ralit bermain Mobile Legend. Haihh Jimeng pun ketagih sudah. Jihyun? Tak payah cakap. Dia pun join diorang.

"Mochi!"

"Pau!"

Jimin menjongketkan sebelah keningnya. Mochi. Pau. Lebih kurang je. Ehh pelik diorang ni. Memang pemikiran sama ke acenna?

"Jihyun?"

"Erm... Mochi jugaklah!" Balas Jihyun tanpa memandang ke arah Jimin.

Jimin memandang ke arah Hyunji yang sedang menyusukan anak kecil itu. "Sayang nak apa-apa ke?"

Hyunji menggeleng. "Tak nak. Tapi kalau ada susu UHT, belilah. Hehe..." Hyunji tersengih menampakkan barisan giginya itu.

Jimin menganggukkan kepalanya sambil tersenyum. Terus saja dia keluar dari wad itu untuk membeli makanan. Dari tadi tak makan. Lapar kot. Makanan hospital Hyunji je la yang makan. Diorang ni? Berlapar la...

"Arghh! Kalah lagi! Haish, aku tak nak main la. " ujar Jimeng sambil merengus kasar. Dia terus saja menyimpan telefon bimbitnya di dalam poket seluar.

Jenguk ketawa kecil. "Relaks la bro. Orang baru main, biasalah asyik kalah. Kan Jihyun kan?"

Jihyun mengangguk laju. "Yup!"

"Oppa, jom main custom?"

"Haa jom jom."

Jimeng memandang kosong ke arah Jenguk dan Jihyun. "Hmm lantak koranglah. "

Jimeng melangkah ke arah katil yang diduduki Hyunji. Dia duduk di atas sebuah kerusi yang berada di sebelah katil itu. Wajah bayi itu ditenungnya sambil tersenyum.

Tembam. Pipi dia memang tembam.

Macam dia ehek.

"Nama apa ni?" Soal Jimeng apabila Hyunji meletakkan bayi itu bersebelahan dengannya.

"Park Jiyoung. Tembam kan?" Soal Hyunji.

Jimeng mengangguk.

"Dulu Jihyun pun tembam macam nilah. Comel. Geram je tengok." Ujar Hyunji sambil memicit perlahan pipi tembam bayi itu. Nak ngap boleh? Geram!

"Jimeng nak angkat dia boleh?" Soal Jimeng teragak-agak.

"Boleh je. Sini Hyunji ajarkan nak angkat macam mana."

Hyunji pun mengajar Jimeng cara-cara hendak mengangkat bayi yang berumur 1 hari itu. Jimeng pada mulanya agak takut. Ye laa. Sebab masih lembik. Kang tersalah pegang ke apa naya. Habis tulang dia.

Akhirnya, Jimeng berjaya jugak mengangkat Jiyoung yang masih nyenyak tidur itu. Dah kenyang kan. Tidur laa. Tu pun jenuh Hyunji kejut bangun. Pejam mata je dia.

☆ミ Donutland ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now