04 - Serabut

372 54 4
                                    

|| DONUTLAND ||

[Hyunji pov]

Aku tak faham dengan dua ekor makhluk halus dalam bilik aku ni. Diorang datang dari mana pun tak bagitau. Yang diorang bagitau, sedar-sedar je ada dalam almari baju aku.


Tak ke pelik? Takkan hantu pulak diorang ni?


Tapi, tak kot. Sebab muka diorang tak pucat. Si Jenguk tu boleh tahan handsome. Yang si Jimeng pulak boleh tahan comel.


Aku jujur k ;)


"Tempat ni nama apa?" Soal Jenguk.


"Korea Selatan." Balasku malas.


Berkerut-kerut dahi Jenguk dan Jimeng. "Korea Selatan? Benda tu?"


Aku menghela nafas berat. Bebola mata diputar ke atas. Sah! Diorang bukan asal sini. Tapi cakap bahasa sini. Ehh pelik pulak aku.


"Abaikan! Erm, boleh tak aku panggil korang nama lain? Susahlah... Sorang Jenguk. Sorang Jimeng. Dahlah nama pelik-pelik."


Jenguk dan Jimeng saling berpandangan. Mereka berdua memandang aku semula.


"Kau nak panggil aku apa?" Soal Jenguk.


"Hah, Jenguk. Aku nak panggil kau Jungkook. Jimeng pulak, aku nak panggil kau Jimin. Amacam?" Aku menjongketkan keningku beberapa kali.


"Hok alohhh. Lebih kurang je. Tapi, aku okay je." Balas Jenguk sambil melemparkan bantal Cooky BT21 milikku.


Ewahhh kau! Suka hati je main lempar bantal kesayangan aku tuh. Fikir murah? 30,000 won tu. Baru sebiji. Aku ada lima.


Cooky, Chimmy, Tata, RJ dengan Koya. Kalau kotor sikit, masuk lubang jambanlah diorang. Kesah lak aku.



"Wuu Jimin. Sedap nama aku aww~" Jimin tersenyum malu. Tangannya sudah serupa sotong gamaknya.


Anda gedik, Jimin!


#jimingedikssgais


Jungkook menyelakkan rambutnya ke belakang. Acah sexy gituuu HAHAHAHAH!!


"Jungkook is better than Jimin." Ujar Jungkook sambil menjilat bibirnya.


Ehh ehh kau nak goda aku ke hape, Jungkook?


Aku tahulah kau handsome! Janganlah goda aku. Takut aku cair. Gahahghaha😆


"Ehh jap! Sekarang ni an, takkan korang nak duduk dekat rumah aku ni?" Itulah soalan yang memang ingin ditanyakan olehku.


Lagipun, hari semakin gelap. Nak biar diorang tidur sini?


Kerja gila!


Matilah aku. Sudahlah ada maid. Ditambah pulak omma dengan appa akan pulang juga ke rumah walaupun lewat.


Tidak pernah-pernah aku membawa lelaki lain masuk je rumahku selain Taehyung. Tu pun sebab nak siapkan assignment.


Jungkook dan Jimin sekadar mengangkat bahu. Tiba-tiba Jimin meraba poket seluarnya. Sekeping kad dikeluarkan dari poket seluarnya.


Terkejut bukan kepalang Jimin dan Jungkook. Aku juga terkejut.


"Gold Credit Card!? Are you serious, bro?" Soalku tidak percaya.


Gold Credit Card weyhh. Siapa je tak terkejut. Jadi, diorang ni anak orang kayalah? Ke, memang kaya?


Jungkook turut sama mengeluarkan Gold Credit Card dari poket seluarnya.


"Eo? Bila masa ada ni?" Soal Jimin pelik.


"Haah. Tak silap aku kita datang sini pun tangan kosong je kan?"


Jimin mengangguk.


"Hah! Korang tidurlah hotel. Ke sewa apartment ke. Boleh la dari takde tempat tinggal." Ujarku sambil tersenyum.


Jungkook dan Jimin saling berpandangan. Mereka kemudiannya menggeleng.


"Tak nak. Kitorang nak tinggal sini." Ujar Jungkook selamba.


"Ahh tak boleh! Tak boleh! Omma dengan appa aku nampak korang, habislah!" Aku berkeras tidak mahu mereka tinggal di sini.


Kalau setakat datang sekejap lepas tu balik rumah boleh la. Ni tak. Nak tinggal terus. Ehh kau cari nahas ke hape??


"Biarlah diorang nampak. Katalah kitorang tumpang rumah kau untuk 2 bulan."


"2 bulan!?"


Hampir terkeluar biji mataku saat Jungkook berkata sebegitu. Duduk rumah aku 2 bulan? Ya Tuhanku! 2 hari takpe lagi. Ni 2 bulan.


2 BULAN.


Diulangi, 2 BULAN gaisss!


"Aku dah kata tak boleh, tak bolehlah! Ishhh!" Aku memicit dahiku. Jungkook ni memang ikut sedap dia je kan?


"Do I care?" Jungkook tayang muka selamba.


Dia mula meliar-liar di dalam bilikku yang besar ini. Eh ehhh aku sepak masuk longkang karang. Suka hati dia je. Dia fikir ni rumah bapak dia?


"Cik muda! Cik muda cakap dengan siapa dalam bilik ni?"



Sura Soyeon unnie itu membuatkan aku tergamam. Semua mata memandang tepat ke arah pintu yang masih lagi tertutup rapat.


Apa aku nak jawab ni?

[End Hyunji pov]




TBC🍩

Jungkook keras kepala. Jimin ikut je. Haa elok! Btw, kan aku dh ckp aku akan update pendek2 je. Jgn la byk songeh adehhh. Vote and comment ye ♥

☆ミ Donutland ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now