|| DONUTLAND ||
[Hyunji pov]Aku menolak troli ke hadapan perlahan. Mataku hanya fokus ke arah rak bijirin yang berada di sebelah kananku ini.
Setelah memerhati hampir kesemua jenis bijirin, akhirnya aku membuat keputusan untuk mengambil 2 kotak bijiran Honey Star.
Aku mencari kelibat Soyeon unnie di bahagian makanan laut. Takde. Aik? Mana Soyeon unnie ni? Mataku meliar mencari kelibatnya.
Sedang aku ralit mencari kelibat Soyeon unnie, bahuku disentuh seseorang. Terus saja aku berpaling ke belakang.
Soyeon unnie rupanya. Dia nampak macam... termengah-mengah. Kenapa ni?
"Eo? Unnie pergi mana? Masuk marathon ke apa?" Soalku.
Dahiku berkerut-kerut apabila Soyeon unnie menyerahkan satu bekas plastik (¿) kepadaku. Apakah yini?
Whatta...
Jinny's Licious? Donut? What the hell??
Ehh sejak bila ada natang ni? Selalunya takda pun. Kat iklan pun tak ada. Mana Soyeon unnie dapat ni? Naik hairan aku dibuatnya.
"Mana unnie dapat?" Soalku apabila aku mula menolak troli ke hadapan dengan perlahan-lahan.
"Dekat hujung sana tu. Limited edition tu. Susah nak dapat. Nasib baik tadi sempat capai. Memang dah lama nak merasa donut ni." Terang Soyeon unnie.
Kepalaku terangguk-angguk. Limited edition rupanya. Eh ehh asal muka macam Seokjin Bts? Pelanduk dua serupa ke?
Arghh! Lantaklah. Sekarang ni aku nak rasa donut ni je. Sedap ke idak la.
.
.Laju sahaja tanganku mencapai sebiji Donut yang dihias dengan coklat cair dan sedikit badam. Sedap la aku tengok. Tengok pun sudah mengiurkan. Apatah lagi bila sudah masuk ke dalam perut.
Aku menggigit sedikit hujung donut ini lalu aku mengunyahnya perlahan-lahan. Mataku membulat tika ini. Kunyahanku terhenti. Aku pandang donut ini dengan mata tidak berkelip.
WHY SO SEDAP WEYHHH!?!?!
For the first time in forever~
This donut is the best donut in my life~
Kk aku tahu aku nyanyi sengau😂😂
Terus saja aku menyuapkan lagi donut ini. Hambis kembung pipiku kerana penuh dengan donut yang aku sumbat tadi. Sedap tak terkata weyhh!
Patutlah limited edition. Rupanya memang sedap namatey! Tak sia-sia Soyeon unnie beli tadi😆
"Eh, Hyunji. Mana Jungkook dengan Jimin? Unnie cari dekat atas takde pun..."
Soalan Soyeon unnie memuatkan kunyahanku terhenti. Apa pandang Soyeon unnie. Lalu aku sekadar menjongket bahu tanda tidak tahu.
Fikir aku ambik tahu ke budak pelik tu pergi mana? Bukannya aku ada 24 jam dengan diorang. Suka hati dioranglah nak pergi mana pun.
Sekarang ni, aku nak makan. Jangab kacau! Shuh! Shuh!
[End Hyunji pov]
________________
[No one pov]
YOU ARE READING
☆ミ Donutland ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
De TodoWelcome to Donutland sayangku! Dapatkan pelbagai jenis donut, hati ehh ehh bukan hati XD " Kita dekat mana ni? Aku takut la... " " Kita dekat dalam perut kau. " . . ©2018