10- Resepi

297 51 31
                                    

|| DONUTLAND ||


[Jin pov]

Kaki kuatur menuju ke arah kilang Jinny's Licious. Ya. Sekarang aku sudahpun pulang ke Donutland. Jimeng dan Jenguk? Masih belum pulang. Mereka baru sahaja 2 minggu berada di dunia itu.

Pandai-pandailah diorang cari pintu tu. Tak kuasa aku nak bawa balik diorang. Pandai pergi, pandai baliklah ye. Ahh Ketua Jin Matakaji kejam bukan? HAHAHAHA! Peduli apa aku.

Masuk sahaja ke dalam kilang ini, kulihat pekerja bertungkus-lumus membuat kerja mereka. That's why Donutland maju. Penduduk-penduduk dekat sini berdisiplin.

Bukan macam dekat dunia lain. Ada je pekerja yang curi tulang. Makan gaji buta. Haih. Bagi nasihat pun tak ada guna.

Nak tahu resepi donut dekat Donutland ni? Terimalah, resepi donut Donutland di bawah ye👇👇

°Resepi Donut di Donutland°•

-Bulu hidung singa 🦁
-Peluh alien 👽
-Lemak Jin
-Sedikit serai dan kunyit
-Tepung, air dan yis

Itulah resepi donut di Donutland. Hahahaha menarik bukan? Sebab tu la sedap. Tengoklah resepi dia pun dah menarik bukan? Donut apatah lagi. Lepas ni, makanlah lagi ye. Sedap sangat kan.

Diyakini semua pakat masuk tandas sebab nak muntah.😂

"Tuan, silalah rasa donut ini dulu." Ujar salah seorang pekerja lalu dia menghulurkan sebiji donut bersalut caramel kepadaku.

Aku menyambut hulurannya. Donut itu kugigit sedikit lalu mengunyahnya. "Yummy! Tak payah tambah apa-apah dah. Taburkan sedikit cip coklat je."

Pekerja itu mengangguk perlahan. "Baik, tuan."

"Tuan!"

Aku menoleh ke arah suara itu. Hah, dah kenapa minah ni lari-lari datang dekat aku ni? Acah drama ke apa huh??

Aku menjongketkan sebelah keningku ke arahnya. "Waeyo?"

"Tuan, stok peluh alien dah nak habis. Macam mana ni?" Soalnya dalam keadaan termengah-mengah.

Aku ketawa kecil. Laaa sebab ni ke dia lari bukan main tadi. "Don't worry. Saya akan telefon suruh diorang hantar peluh alien tu sekarang jugak."

"Baik, tuan!" Terus saja dia berlalu pergi.

Telefon binbit dikeluarkan. Lalu aku mendailkan nombor seseorang. Seseorang? Bukan orang rasanya. Kita tengok je. Dalam beberapa saat, talian disambungkan.

"Lolleh?"

(Hello?)

"Hooyu! Luhpe ahd nuhpe 10 kitang ek?"

(Yuhoo! Peluh dah penuh 10 tangki ke?)

"Dahsu! Napake? Dad lahsama ek?"

(Sudah! Kenapa? Ada masalah ke?)

"Akt al. Rangko tarhan rangkasa. Luhpe rangko atk nisi ahd bisha."

(Tak la. Korang hantar sekarang. Peluh korang kt sini dah habis)

"Ikba!"

(Baik!)

Terus saja aku mematikan talian. Heh, fikir aku tak boleh cakap bahasa alien? Anda salah! Aku duk berhubung dengan alien sebab nakkan peluh diorang la. Itulah pelengkap donut kat Donutland.

Hambar k aku tahu hambar.

Tapi inilah kenyataan. Hahahhahaha. Selamat mencuba donut di sini!


TBC🍩

Takda idea utk yini chapter. Ermm vote and comment la ye. Saya kesunyian😔😔

☆ミ Donutland ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now