BCM 19

4K 165 68
                                    

Previously on BCM

"...Azriq yang dah bersiap-siap dengan semua keperluanya dan nekad untuk menjalankan agenda terhadap Qal. Dia nekad kalau dia tak dapat Qal orang lain tak boleh dapat gak. Dia tak kesah apa nak jadi tapi malam ni rancangan dia mesti berjaya. Jam dah hampir pukul 10 dan dia pon call Qal untuk tanya pasal kelas Qal dah habis tak dan nak amik Qal kat mana."

.

.

.

.

A moment of silent sekarang sebab dua-dua dah awkward tak tahu nak buat apa, cakap apa bahkan nak tengok cam mana. Tadi lepas habis mandi Kimi harap Qal dah tak ada kat bilik namun hampa sebab Qal masih lagi tercegat kat katilnya. Kimi dan Qal dua-dua tak tahu nak bereaksi bagaimana.

"Eerrmmm Qal... ko... tak gerak lagi ke? Bukan ko kate nak gerak jam 10 ke? Sekarang dah 1008 minit?" tanya Kimi pemecah suasana.

"Saya... tengah tunggu orang amik lah ni... ah...tulah... hehehe" balas Qal sambil garu kepalanya yang tak gatal.

"Btw, ko pegi ngan sapa gak? Nak trekking katne? Kalau aku nak ikut sekali boleh tak?" tanya Kimi penuh pengharapan dalam hatinya.

"Awat mamat ni nak ikut pulak? Camne nih? Bukan aku yang plan. Aduhhh... Nak gtau camne ek?" bisik Qal dalam hati.

"Awat diam je? Tak nak kasi aku ikut ke? Kalau tak nak takpe ah... Tak nak paksa-paksa orang. Tq" rajuk Kimi sambil terus baring kat katil then membelakangkan Qal.

"Eh... eh... bukan camtu lah Kimi. Saya bukan tak nak bawak. Cuma saya pon tak tahu menahu pasal plan ni. Semua abang Azriq yang rancang So kalau awak nak ikut kena tanya dia lah... Ahhh...camtu... hehehe" jelas Qal panjang lebar.

"Aku takda no Azriq. Ko tolong tanya boleh tak? As return nanti aku belanja ko movie lagi. hehehe" pujuk Kimi tetiba acah manja lak ngan Qal.

"Hmmmm... saya tak tau lah... Segan nak tanya..." jawap Qal balik.

"Hmmmmm... takpelah. Sokay. Enjoy your trip..." rajuk Kimi sambil terus baring dan tutup mukanya dengan bantal.

"Alaaaa.... janganlah macam ni Kimi... You making me feel bad... Next time k..." pujuk Qal sambil mendekati Kimi dan cuba menarik bantalnya.

"Dah xyah sibuk kat sini... Pegilah jumpa Azriq tu cepat... Shush..." kata Kimi masih menutup wajahnya dengan bantal.

"Hmmmm... oklah. Bye..." kata Qal ringkas sebelum mengambil semua barang untuk dibawa dan terus keluar untuk menunggu Azriq.

"Kuang ajaq... Bukan nak pujuk dia lari betul-betul lak. Bongok tol. Haish..." bebel Kimi sebab dia sengaja nak dapatkan perhatian Qal namun yang terjadi sebaliknya.

"Arrrghhhh bodohnya ko Qal...Nape perasaan ni ada lak??? WHAT HAPPENING WITH ME!!!" jerit Kimi sambil menutup mulutnya dengan bantal.

.

.

.

.

"Abang Azriq~~~ kita nak pegi mana ni? Kita berdua je ke?" tanya Qal lepas je dia selamat masuk ke dalam kereta Azriq.

Azriq tak menjawap soklan Qal sebaliknya hanya mendiamkan dirinya dan teruskan memandu.

"Abang Azriq~~~ orang tanya ni. Awat diam je?" tanya Qal yang dah semakin sebal sebab kena ignored.

Dan seperti tadi Azriq masih lagi diam buat tak endah dengan persoalan si Qal.

"Abang Azriq... Please say something... Nak pi mana ni?" tanya Qal lagi sambil mendayu suaranya.

BUDAK CERMIN MATAWhere stories live. Discover now