017 ;;

55 8 0
                                    


' omma , mina nak keluar tengok wayang boleh tak ? '   soal Mina sambil menumbuk sambal di dapur .

al maklum la hari cuti , jadi dia membantu omma nya memasak di dapur .

' nak pergi dengan sape ? ' tanya omma kembali .

' dengan daniel la omma , mina mana ada kawan lain selain dia ' jawab Mina selamba .

' boleh je , tapi jangan balik lambat ye . appa takde dekat rumah ni , nanti omma sorang sorang ' ujar omma kepada Mina .

Mina tersengih girang . Bukan selalu dapat kebenaran nak keluar time hujung minggu ni . Selalunya , omma akan suruh Mina mengulang kaji di dalam bilik tiap kali cuti hujung minggu . Mungkin omma nak bagi sedikit ruang untuk Mina menghilangkan tekanan .

' okeyy omma , terima kasih ' ujar Mina lalu membasuh tangannya di singki .

' Omma nak suruh Mina buat apa lagi ni ? ' soal Mina ingin menolong lagi .

' ha nah , potong lobak ni nipis nipis pastu masukkan dalam periuk atas dapur tu ' ujar omma kepada Mina lalu menghulur beberapa batang lobak merah kepadanya .

' ai ai boss ! ' balas Mina laju seakan pasukan tentera mengikut arahan captainnya .

Omma tersenyum melihat telatah anak tunggalnya itu . sungguh mencuit hati .

skip

di dalam bilik .

Mina pov .

ongoging call .

tut tut tut tut .


mina : hello —

daniel : yow —

mina : katne tu  ?

daniel : rumah la pehal ?

mina : oh . jum wayang

daniel : tkleh

mina : pehal ?

daniel : omma aku tak bagi keluar harini

mina : kenapa pulak ?

daniel : family belah appa aku yang dekat Kanada tu baru balik Malaysia . so , omma aku tak bagi keluar rumah .

mina : oh . alaaa baru nak tengok wayang .

daniel : sorry weh . next week ah kita gi eh ?

mina : sokey la , aku end call dulu . btw sepupu kau tu ada yang hensem tak ?

daniel : eh banyak la kau . semua hidung takde . dah end call sana .

mina : *gelak* okey okey sorry . bye bye .

daniel : bye

end —


' alah tak syok ah . gi sorang jela ' omel ku .

Mina pun bersiap untuk keluar menonton wayang di GOMall .



———

ada surprise chap seterusnya — vote ye muah .

『 promise | pjm 』Where stories live. Discover now