' sa-saya mi-minat taehyung ' jawabku sedikit gagap .
Jimin tiba tiba gelak . Aku memandang pelik ke arah nya .
' srs kau minat tae haha ? ' soal Jimin sambil gelak .
Aku hanya mengangguk sedikit .
Sejujurnya aku menipu . Aku tak pernah minat pada taehyung seperti mana aku minat pada jimin .
Memang aku minat semua ahli bts termasuk taehyung tapi aku lebih kuat menaruh hati pada jimin .
Aku terpaksa menipu untuk kebaikan aku juga .
Kalau aku tidak menipu dan mengatakan hal sebenar . Dia juga akan menjauh dari aku and kami akan jadi stranger .
Aku taknak benda ni jadi . Tak kisah la dia jadi kawan ke pakwe ke aku taknak hilang dia . Aku taknak kitorang jadi stanger lepas dia tahu aku suka dia .
' lawak ke kalau saya minat tae ? ' soalku kepadanya .
Jimin berhenti mentertawakanku dan pada masa yang sama dia bersuara .
' bukan lawak , jadi selama ni kau nak suruh tae notice kau la kan ? tapi dia tak notice notice kan ? kau tahu tak dia tu lembab sikit . otak blur 24 jam . meh lah aku tolong ' ujar jimin menyakat ku serta mencadangkan hal sebegitu .
Aku bukan minat pada tae . Kalau tae dapat tahu yang aku cakap dekat jimin yang aku suka dekat dia . Mati awal la aku .
Ini semua gila .
Kau yang lembab , jimin .
Kau yang lembab sebab tak notice aku .
Kau yang susah nak notice aku .
Kau jimin , kau .
Bukan , taehyung .
Aku suka kau .
Bukan taehyung-ah .
Setelah lama berdiam diri aku mengeluarkan suara .
' takyah . aku tak mintak tolong sape sape untuk suruh dia notice aku . Aku akan usaha untuk buat dia notice aku . takperlu jaga tepi kain orang . do your own business pls ' ujarku memberi amaran .
Aku tidak mampu tahan lagi . Banyak benda aku buat sampai aku sanggup menipu . Tapi kau punya bebal tu tahap 4 dah .
Harap kelas je pandai . Tapi otak lembab bab cinta cintun .
Kenapa aku perlu suka dekat kau , jimin .
Aku penat la nak mengaku yang aku suka orang lain bila depan kau .
Penat penat penat !
' maaf , aku minta maaf sangat . aku buat kau marah . aku cuma nak tolong je ' ujar jimin serba salah .
Dia seperti menyesali apa yang dia katakan .
Aku melihat matanya sedalam dalamnya . Jelas terpancar kekesalan ditubir matanya .
' maaf , aku takde niat nak buat kau serba salah . abaikan jela apa aku cakap tadi . dah jum keluar ' ujarku lalu berlalu ke kaunter untuk membayar beberapa poster yang aku ambil tadi .
——
chap 20 menyusul kemudian — jangan berhenti vote . muah .
YOU ARE READING
『 promise | pjm 』
Romansa" If they were meant to be in your life, nothing could ever make them leave. If they weren't nothing in the world could make them stay " ©beomji- 2018 | completed .