021 ;;

49 13 0
                                    

boleh di katakan mereka ke GOMall seperti kebetulan .

atau mungkin takdir yang menemukan mereka .

sungguh kecil dunia mereka .

Mina pov .

Seusai membayar di kaunter . Aku berjalan ke luar . Aku dapati Jimin membuntuti ku .

eh kenapa ni ? aduh .

' awak kenapa ikut saya ? ' tanya ku berasa hairan .

Jimin mengangkat muka dari memandang screen telefon nya .

' hah ? ikut kau ? takde la , aku nak pergi tengok wayang dekat atas tu ha ' ujarnya .

Aku yang mendengar balasan nya terkejut .

' srs lah ? awak nak tengok wayang ? saya pun ' ujarku tak percaya sambil memberitahu tujuan asalku kesini .

' yeke ? elok la tu . jum pergi sekali ' ujarnya sambil menghadiahkan senyuman manis kepadaku .

jangan berharap , Mina .

' okey je , jum ' kataku sambil berjalan ke arah tangga bergerak itu .

Seperti tadi Jimin mengikuti langkah ku dari belakang . Tampak Jimin lebih menumpukan perhatiannya terhadap telefon bimbit nya .


GSO cinema .

skip part beli tiket .


' nah , bertih jagung ' ujarku kepada jimin yang masih leka bermain telefonnya dari sebelum masuk tadi .

' oh ha thanks ' ujarnya lambat .

Aku mendiamkan diri . Tidak mahu menggangu focusnya pada telefon .

Tiba tiba dia menarik tanganku dan mendorong aku lebih dekat dengan tubuhnya .

' eh kenapa ni , jimin ? ' soalku gelabah .

Aku tidak pernah sedekat ini dengan mana mana lelaki termasuk Daniel .

Jantung ku berdegup sangat kencang saat ini . Sistem pernafasan ku juga tidak berfungsi pada saat ini . Seperti ia tersekat di kerongkong .

' eh jangan lupa bernafas ' ujar Jimin kepadaku .

Mataku terbeliak besar . Dia ni mcm tahu tahu je aku tak bernafas bila dekat cmni .

' say kimchiiii ! ' ujar Jimin kepadaku .

Aku berpaling ke atas sedikit . Oh rupanya dia mahu berselfie dengan ku .

Tanpa segan silu aku tersenyum manis di hadapan camera telefon nya .

aw sweet .

' eh comel la kau ni Mina ' ujar Jimin selepas dia menyimpan gambar tersebut di galeri nya .

' mana ada . biasa je ' ujarku sedikit malu dengan pujiannya itu .

Sape je tak malu bila crush puji . alah alah .

' kau luar biasa ' ujar jimin perlahan tapi masih sempat aku tangkap sedikit perkataan yang dia sebut itu .

' hah ? apa se ? ' tanyaku cuma menangkap ayatnya .

' nothing lah ' ujar Jimin sambil mengenyit mata nya ke arah ku .

dup dap dup dap .

' oh okey ' ujarku lalu menumpukan tumpuan ke arah screen besar di hadapan .

Nampak nya sebentar lagi cerita ini akan bermula kerana ruang kerusi yang masih tiada penghuni nya sudah tinggal sedikit .

Akhirnya kami menonton wayang sehingga cerita itu tamat .




--

tangan tu tolong la vote sekali . takde semangat aku nak sambung duh -,-

『 promise | pjm 』Where stories live. Discover now