After spm
Mina pov .
' yahh niel , aku malu la nak bagitahu jimin yang aku suka dekat dia ' ujarku gelabah .
' chill la , cakap je dekat dia , aku suka dekat kau , habis cerita ' ujar Daniel selamba .
' eh kau , senang la kau cakap . aku yang hadap dia bukan kau ' bebelku .
' okey okey . just rilex , kau kena juga confess if apa apa jadi okey ? ' arah Daniel sambil memegang kedua belah bahuku .
Aku tarik nafas dan hembus selama 2 saat dan mula bersuara kembali .
' oky dah rilex . sekarang dia dekat mana ? ' soalku .
' dia dekat library . aku terserempak dengan dia tadi . ha pergi la sana ' ujar Daniel seraya menolak aku ke arah pintu belakang .
Badan aku terdorong ke depan sehingga menyebabkan muka aku tersembam ke lantai .
gedebuk —
' DANIEL !!!! ' jeritku marah .
' sorry weh tak sengaja ' ujarnya gelabah sambil cuma membangunkan ku .
' sorry naik lori la ' marahku sambil mengibas ngibas kain ku yang sedikit kotor .
Aku juga menggosok hidungku yang terkena lantai yang kotor itu dengan menggunakan lengan baju sekolahku .
' aku rasa nak sepak je kau , daniel ' ujarku seraya menjeling tajam ke arah Daniel .
Daniel menyeringai sambil menggosok belakang lehernya .
' sorry la ' ujarnya sekali lagi .
' hish , bye ' ujarku lalu melangkah pergi .
Marah punya pasal HAHA .
skip
Jiwon pov .
Aku nampak jimin bersendirian di library jadi aku pun masuk ke dalam dan duduk bersebelahan dengannya .
Sudah puas aku cuba memikatnya tetapi tidak ada satu pun yang menjadi kerana sebolehnya dia menolakku .
Aku menarik lengannya secara tiba tiba dan memegangnya erat .
Tampak dari raut muka ku dia agak terkejut dan sebolehnya mahu melepaskan genggaman tanganku pada lengannya .
' apa kau buat ni , jiwon ?! ' marahnya .
' nak bermanja je dengan oppa ' ujarku bersahaja seraya meletakkan pula kepalaku dibahu miliknya .
' apa ? kau gila ke ? lepas la jiwon ' marahnya lagi .
Aku hanya buat muka tidak tahu malu dan hanya mengendahkan arahannya .
' alaa , biar la jiwon nak bermanja dengan oppa . Kita kan baru lepas spm ' ujarku mengada .
Jimin yang mendengar kata kataku seraya menjeling sambil cuba melepaskan tangannya .
Aku memperketatkan genggaman tanganku pada lengannya .
' jangan la gerak gerak , susah la jiwon nak letak kepala di bahu oppa ' ujarku selamba .
Ramai juga pelajar yang membaca buku di library ini . Tetapi , tidak ada sape yang menghalang kami disini .
Jadi aku mengendahkan mereka .
Aku tidak berniat langsung untuk melepaskan genggaman tanganku di lengan jimin . Tetapi makin mendekatkan lagi kerusi ku ke kerusi nya untuk bersandar ke tubuhnya .
' tolong la jiwon , jangan macam ni . kalau pelajar lain nampak , susah nanti ' rayunya .
' biar la , biar diorang tahu kita ni couple ' ujarku bersahaja .
' apa ? couple ? apa benda kau buat ni jiwon ! ' marahnya .
' suka hati jiwon la nak buat apa , oppa mmg boyfriend jiwon pun ' ujarku seraya mencium pipi jimin .
' jiwon ! lepaskan aku . kau dah melampau ' ujar jimin naik berang .
Aku hanya tersengih seraya melepaskan lengan jimin yang aku pegang tadi .
Dia pun bangun dari kerusi yang dia duduk tadi dan menghempas buku di atas meja .
' jangan dekat dengan aku ' dia memberi amaran kepada ku lalu berlalu pergi dari library .
' aku akan ganggu kau , jimin ' ujarku lalu keluar dari library dan pergi ke toilet .
skip
Daniel pov .
Aku yang sedang memadam papan putih di hadapan kelas berpaling bila nampak Mina berlari laju ke arah meja kami berdua di tempat duduk belakang .
Aku bergegas meletakkan pemadam papan putih itu lalu meluru ke meja kami .
Mina menekapkan mukanya pada meja . Mungkinkah dia menangis ?
Oh ni tak elok . If dia nangis semua benda tak kena .
Aku memberanikan diri untuk menegurnya .
' mina ? are you okey ? ' soalku gentar .
Bukan apa takut dimarahi oleh Mina .
Mina masih teresak esak menahan tangisan sambil bahunya terhinjut hinjut naik .
Sendu sendu tangisannya masih kuat kedengaran .
Dia juga tidak menjawab pertanyaan aku tadi .
Aku melabuhkan punggung ku di atas kerusi di sebelahnya seraya menghulurkan tangan untuk menggosok belakang Mina dengan tujuan untuk memberi kekuatan kepadanya .
Apakah mungkin dia kena reject ?
Mungkin benar sangkaan ku dan mungkin tidak .
' daniel ' panggilnya perlahan sambil mengangkat wajahnya memandangku .
' yes ? kenapa ni , cuba story . dia reject kau ke ? ' soalku ambil berat .
Mina menggeleng lalu bersuara .
' tak , aku tak sempat confess pun ' ujarnya sebelum aku membeliakkan biji mataku .
' apa ?! Kau tak confess lagi ? tapi kenapa kau nangis mcm orang hilang suami ni ? ' soalku berang .
' jangan la marah . aku nak confess tadi , tapi hm d-dia dengan ji-jiwon tengah bermesra . Hati aku sakit sangat niel , jadi aku terus bla dari situ ' terangnya panjang bersertakan sisa tangisan .
' bermesra ? biar betul ?! ' ujarku pelik .
' haah , aku rasa diorang couple la . takpela , benda dah lepas . hari isnin ni aku berlepas ke Amsterdam pukul 10 pagi . kau datang umah aku pukul 8 eh ? aku nak luangkan masa dengan kau sebelum aku pergi jauh ' ujarnya panjang .
Aku tahu bukan itu yang dia nak . Luar kata takpe , tapi dalam hati siapa tahu .
Mungkin dia cakap dia tak kesah tapi sebenarnya hati dia perit nak lepaskan first crush dia tu bersama perempuan lain .
' okeyy , aku janji aku datang rumah kau sebelum pukul 8 lagi hehe ' ujarku seraya tertawa kecil .
Tangisannya tadi tidak kelihatan lagi sekarang , kerana wajahnya telah dihiasi dengan tawa kecilnya .
' mengada eh kau ' ujarnya seraya menghadiahkan aku cubitan kecil .
' eh eh cubit cubit pulak kau ni ' ujarku sambil membalas kembali cubitannya .
——
vote and comment .
YOU ARE READING
『 promise | pjm 』
Storie d'amore" If they were meant to be in your life, nothing could ever make them leave. If they weren't nothing in the world could make them stay " ©beomji- 2018 | completed .