032 ;;

48 9 0
                                    

Daniel pov .

' yow mina . what's up , lama tak jumpa ' tegurku seusai duduk diberhadapan dengannya di sebuah restoran .

' yow , fuyooo makin hensem la sejak aku tinggalkan kau . aku okey je sihat mcm biasa , kau pulak ? nampak sado sekarang ' ujarnya memuji .

' biasa la , ni Kang Daniel la . ofc la dah berubah , tkde la mcm dulu yg selekeh and tkde sape nak . sekarang awek keliling la ' ujarku bangga .

' cis . poyo lah kau . kau kerja dkt mana sekarang ? ' soalnya ingin tahu sambil menyedut air yang telah dipesan olehnya .

' kerja dekat area sini je jadi kerani dekat pejabat hartanah ' balasku .

Dia menggangguk angguk kepalanya dan menyambung sedutan airnya . Dia melilaukan biji matanya ke arah sekeliling restoran seakan cuba untuk membisikkan sesuatu .

Dia mendekatkan bibirnya dan menyuruh aku kedepankan sedikit badanku untuk memudahkannya berbisik di telingaku .

' kau tahu tak jimin stay mana sekarang ? ' bisiknya .

' lahh  , pasal ni je sampai nak berbisik bisik bagai . aku ada lah jumpa dia dua tiga hari lepas . mybe dia dah tak tinggal dkt kawasan seoul kot . sebab aku jumpa dia dekat incheon masa ada appointment dengan klien haritu ' ujarku panjang .

Mina hanya meng ' o ' kan mulutnya dan menyandarkan tubuhnya ke belakang .

' pehal ? tkleh move on lagi ke ? ' soalku kepadanya .

' eh mana ada , aku tanye je la . takboleh ke ? ' soalnya kembali .

' bukan tkleh , tapi mcm nak jumpa dia je . alah benda lepas Mina , tkyh la kau ingat lagi ' ujarku .

Dia hanya diam membisu .

skip

Mina pov .


' niel , kau tak kerja ke harini ? ' soalku pada Daniel .

' kerja , tapi takpe . aku dah siapkan semua file yang diorang bagi ' ujarnya seraya memasukkan tangannya ke dalam poket seluar .

' oh , faham faham ' ujarku sambil melilaukan mata disekitar mall itu .

Sedang asyik memerhati sekeliling mall itu , aku terpandang satu figura manusia yang amat aku kenali .

Its park jimin .

' eh dia dengan siapa tu ? ' desis hatiku sambil mata memerhati .

' her girlf ? ' desis hatiku lagi .

' woi ' tegur Daniel .

' ah apa ? kau ada cakap pape ke ? ' soalku pening .

' aku tnya kau nak beli apa apa tak dekat sini ? ' soalnya kembali .

' oh ah er takde kot ' ujarku gagap .

' kau pandang apa ? ' soalnya lalu memandang apa yang sedang dipandang olehku dari tadi .

' jimin kan tu  ? dia dgn sape tu ? yeoja chingu dia ke ? siap pegang pegang bahu lagi  ' soalnya kepadaku .

' mana lah aku tahu . sbb tula aku pelik . takpela abaikan jela dia . jum keluar dari mall ni ' ujarku kepadanya lalu menarik tangannya untuk keluar dari mall .




——

dah nak last chap jadi malas nak pikir  . hm vote la .

『 promise | pjm 』Where stories live. Discover now