Mina pov .
' it's time daniel ' ujarku pada Daniel sambil menarik bagasi besar ke arah kereta .
' take care beb . jangan lupakan aku tau . pergi tu jangan lama lama ' ujar Daniel .
' tak lama Daniel , just for 3 years je ' ujarku tersengih sebelum meluru ke arah omma .
' omma ! ' panggilku seraya memeluknya erat .
' ye anak omma , ingat makan minum okey ? jaga diri tu ' pesan omma kepadaku .
Aku mencium pipinya lalu bersuara lagi .
' Mina janji , Mina pergi sekejap je . After tu , Mina terus balik jumpa omma , appa and Daniel okey ? ' ujarku menyenangkan hatinya .
Omma menggosok permukaan rambutku dan bersuara .
' iye , omma sayang kamu ' ujarnya sebelum mendaratkan bibirnya ke dahiku .
Aku terus menyalam tangannya dan beralih ke arah Daniel .
' kau tu kalau nak kawin tunggu aku balik korea okey ? ' ujarku menyakat .
' eh kau tu , kalau jumpa jantan dekat sana . jangan mengatal ' ujar Daniel membalas .
' iye la encik daniel ' ujarku lalu terus masuk ke dalam kereta .
Aku melambaikan tangan di tingkap kereta .
Daniel dan omma menghantar pemergian aku dengan lambaian .
Lalu kereta yang appa bawa meluncur laju ke arah jalan .
skip
' Mina , jaga diri di sana . jangan ada pergaulan bebas ye . ingat omma dengan appa , jangan terpengaruh dengan kawan kawan okey ? ' pesan appa sebelum memberhentikan keretanya di parking lot .
' baik appa . don't worry la , Mina pandai jaga diri . appa jaga omma baik baik tau ? kerja elok elok juga tau ? ' pesanku pada appa sebelum keluar dari kereta dan terus ke bonet belakang untuk mengambil bagasiku .
Appa tersengih dan mengeluarkan bagasiku setelah itu diberikan kepadaku .
' thnks appa ' ujarku kepadanya sebelum bersalam dengan appa dan melangkah pergi ke dalam .
Appa menghantar pemergianku di parking lot itu sahaja dek kerana ada hal mustahak yang perlu diselesaikannya .
dalam lapangan terbang .
Jimin pov .
Aku mencari kelibat Mina kalau kalau dia ada di sekitar ini .
Aku menoleh ke kanan dan ke kiri untuk mencari kelibatnya .
Setelah beberapa minit mencari aku perasan satu susuk tubuh yang memakai hoddie merah dengan rambutnya diikat satu seperti toncang kuda .
Aku berlari ke arah itu dan melaung namanya .
' Mina ! ' laungku membuatkan ramai orang berpaling termasuk empunya nama .
Mina tampak terkejut dengan kemunculan aku . Dia terpaku di tempat dia berdiri tadi dengan satu kerutan didahi .
Setelah aku betul betul sampai di hadapannya , dia terus menyoalku .
' ma-macam ma-mana awak boleh ad-ada dekat sini ? ' soalnya gagap .
Aku menarik nafas panjang sebelum bersuara .
' jangan pergi pls ? ' rayuku .
' saya tak cakap dekat awak kan , yang saya nak bertolak pergi Amsterdam ? macam mana awak tahu saya dekat sini ? siapa bagitahu awak ? ' soalnya bertalu talu menghiraukan rayuanku tadi .
YOU ARE READING
『 promise | pjm 』
Любовные романы" If they were meant to be in your life, nothing could ever make them leave. If they weren't nothing in the world could make them stay " ©beomji- 2018 | completed .