3 tahun kemudian .
di airport korea .
Mina pov .
' wahhh , lama tak hirup udara korea ni . tenangnya ! ' ujarku sambil mendepakan tangan .
Aku baru mendarat di korea 10 minit lepas selepas hampir 3 tahun setengah tidak menjejakkan kaki di tanah airku .
Ramai orang yang berkeliaran di sekitar airport ini sehingga aku tersengih gembira .
' mesti omma terkejut bila tengok anak dara dia dah balik ' ujarku sendiri .
Aku menarik bagasiku untuk keluar dari lapangan airport ini .
skip
Aku mengetuk pintu rumah sebanyak 3 kali berturut turut . Selepas itu keluar seorang wanita sedikit berusia tengah membetulkan apron yang dipakainya . Sejurus dia mengangkat wajahnya melihat gerangan siapa yang mengetuk pintu rumahnya berturut turut , dia terkejut .
' anak omma dah balik ?! ' ujarnya sambil tersenyum girang .
' yes , your daughter comeback home after 3 years ' ujarku sambil memeluk omma .
Omma membalas pelukanku dengan sangat erat .
' patut pun tiba tiba omma rasa nak masak makanan fav kamu ' ujarnya tersengih .
Aku mengukir segaris senyuman sambil membawa omma kembali ke dalam .
Senyuman omma tidak lekang di bibir . Dia amat gembira dengan kepulanganku ke Korea .
skip
' omma , daniel tak datang sini ke ? ' soalku hairan .
' dia mmg selalu datang temankan omma sepanjang kamu takde . tapi dalam sebulan lepas dia dah jarang jenguk omma sebab dia kerja ' terang omma kepadaku sambil menghirup sup daging .
Aku meng ' o ' kan mulut dan meneruskan suapan sup daging ke dalam mulutku .
' dia masih tinggal dekat taman sebelah ke ? ' soalku lagi .
' dah tak sayang . dia dah pindah setahun yang lepas sebab family dia kena jaga atuk nenek dekat bandar ' terang omma lagi .
' ala , so now dia tinggal katne ? ' soalku lagi .
' dekat bandar gangnam sayang . sebab tempat kerja dia mmg dekat situ . dia selalu jugak la berulang alik ke sini sebab nak jenguk omma . tapi dah dua minggu dia tak datang sini jenguk omma dengan appa ' ujar omma kepadaku .
' oh okeyy , takpela omma . nanti bagi mina nombor fon dia ehh ? ' ujarku .
' ye nnti omma bagi ' kata omma .
skip
Daniel pov .
lagu promise u
unknown calling —
accept | decline
Daniel mengerutkan keningnya .
Siapa ni ?
ah angkat jela . mana tahu urgent kan ?
' yeoboseyo ? ' sapaku .
' hi chagiiii~ ' ujar unknown meleret .
Aku hairan , siapa unknown ni ? kenapa dia call panggil aku sayang ni ? aku mana ada girlf .
' kau sape ? mana dapat no aku ? ' soalku sedikit bertegas .
' alaa , i girlf you pun tak kenal ke ? i taknak kawan u ah mcm ni ! ' ajuk si unknown .
' pls jngn main main . aku srs ni . sape kau ? ' soalku sedikit meninggikan suara .
' eh monyet . kau boleh tak jangan nak naik angin ttiba . ni aku Mina . Kang Mina ! takkan tak kenal suara aku . sampai hati lupa aku ' terangnya sedikit marah .
Aku terkejut bukan kepalang .
' srs la ? mina , kau ke ni ? weh rindu kau . jumpa jum ! ' ujarku sedikit teruja .
' ha tahu pun rindu . meh la jumpa . nanti send location oky ' ujarnya dan terus mematikan talian .
end call –
aku tersenyum girang dan terus mengemas tempat kerja ku dan berlalu keluar dari pejabat untuk menemui Mina .
———
chap ni sikit sebab i have no idea and masih sedih about wanna one disband . chap seterusnya akan menyusul kemudian .
YOU ARE READING
『 promise | pjm 』
Romance" If they were meant to be in your life, nothing could ever make them leave. If they weren't nothing in the world could make them stay " ©beomji- 2018 | completed .