BAB 3: IRDINA

1.7K 53 14
                                    

"Nama dia ialah Ain, kenapa dengan kau ni?" tanya John apabila melihat reaksi Previn yang luar biasa.

"Oh, semalam kan aku gi dating, awek aku cakap dia pernah bercinta dengan seorang lelaki beberapa bulan lepas tetapi dia ditinggalkan oleh lelaki tersebut. Nak lebih ringkas lagi, sama cerita dengan John lah," sindir Previn.

"Bro macam tu, kau ambil yang terpakai ke?" perli John pula.

"Kau ni memang nak kena dengan aku," Previn meramas buku limanya untuk melepaskan sebiji penumbuk ke muka John.

"Sudahlah korang ni, asyik cakap pasal awek je dan sekarang tiba-tiba nak gaduh pula. Boleh tak fokus pada kerja dengan betul. Tahu tak 'A tongue has no bone, but it's strong enough to break a heart.' Sarah cuba menenangkan mereka berdua.

"Sorry lah wei, aku emotion sikit tadi. Maafkan aku," kata Previn.

"Aku pun samalah, tadi aku tak patut cakap macam tu," jawab John.

"Ah, aku lupa nak beritahu sesuatu kepada korang, mengikut laporan telefon bimbit Syahmi, dia memang ada call Deva pada malam tu sebelum dia hilang, ada juga orang yang call dia dengan menggunakan public phone so susahlah nak cari siapa killer tersebut," jawab Previn.

"Lagi satu aku nak tambah lagi, semalam lepas gi pub tersebut, aku pergi ke rumah Syahmi untuk melihat apa yang terdapat dalam beg hitam tersebut. Rupa-rupanya terdapat wang tunai berjumlah 6 juta. Then aku inform kepada parents dia yang Syahmi merupakan seorang ketua pengedar dadah di area ni," Previn cuba menjelaskan apa yang telah berlaku pada malam tersebut kepada rakan sekerjanya.

"Pastu apa ibu bapa Syahmi cakap?" tanya Sarah.

"Dia orang menangis lah," jawab Previn dengan simple.

Tiba-tiba telefon di atas meja berdering.

Kring!!!! Kring!!!! Kring!!!

John menjawab telefon tersebut dan mencatat sesuatu dalam buku notanya.

"Wei apa jadi?" tanya Sarah.

"Seorang perempuan dibunuh dengan kejam di Taman Sri Manja," jawab John.

"Kes bunuh lagi," keluh Previn.

Skuad Tiga Bintang terus bergerak ke lokasi kejadian untuk mendapatkan maklumat tentang kes pembunuhan tersebut.
________________________________

Kelihatan pihak polis sedang menghalau pihak media dan juga telah menyita tempat tersebut.

"Tengok perempuan tersebut tergantung pada pokok tersebut dalam keadaan telanjang," kata Sarah.

John dan Previn mengambil gambar mayat tersebut manakala Sarah cuba untuk mendapatkan maklumat daripada penduduk di situ.

"Hi pak cik, lebih kurang pukul berapa pak cik jumpa mayat ini? tanya Sarah.

"Lebih kurang pukul 8.00 pagi," jawab lelaki tua tersebut.

"Ada CCTV tak kat area ni ke?"

"Tak de." jawabnya.

"Ok, terima kasih pak cik." jawab Sarah.

Previn terjumpa sepucuk surat dengan cap singa di sebelah badan mayat tersebut.

Kepada: Pihak polis

Berapa kali aku nak cakap, jangan cari aku. Carilah orang yang akan dibunuh. Sudah bagi klu pun tak dapat cari. Bodoh punya skuad. 2 orang sudah pun dibunuh tinggal 3 orang lagi untuk dikerjakan.
Aku bukannya kejam, tetapi aku ingat apa yang telah dilakukan oleh mereka.....
Kekejaman ini hanya perkembangan.

KEJAMWhere stories live. Discover now