Gezond eten, kaartjes, en lieve berichtjes

1.1K 24 1
                                    

'Goedemorgen,' hoor ik een bekende stem in mijn oor fluisteren. Ik open mijn ogen en weet even niet waar ik ben, maar kijk dan op en zie dat ik in Harry's armen lig. 'Hoe laat is het?' Vraag ik terwijl ik de slaap uit mijn ogen wrijf. 'Het is halftwaalf... Ik dacht dat je misschien in je eigen bed wou slapen,' lacht hij. Ik knik en duw me zachtjes van hem af. 'Sorry,' zeg ik. 'Waarvoor?' Vraagt hij meteen. 'Dat ik in slaap op je gevallen ben,' zeg ik. Mijn wangen worden rood. Natuurlijk. Hij kijkt me geamuseerd aan. 'Is niet erg, je bent schattig als je slaapt,' zegt hij zacht. Ik glimlach en neem mijn schoenen die op de grond staan en doe ze aan. Ik grits mijn vestje mee van de grond en sta op. Ik wil er niet aan denken hoe mijn haar nu ligt. 'Weet je zeker dat je nu nog wilt rijden?' Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. 'Het is dichtbij,' zeg ik. 'Zeker?' Vraagt hij. Ik knik. 'Ik vond het heel fijn,' fluister ik. Harry staat op en trekt me dicht tegen zich aan. 'Ik vond het ook geweldig,' zegt hij. Ik sluit even mijn ogen en leg mijn hoofd weer op zijn borstkas. Dan laat ik hem zachtjes los, en neem mijn handtas. 'Ik hou van je, schatje!' Zegt hij plagerig. Ik kijk naar de grond.Ik loop naar de deuropening. Als ik dit niet meespeel gaat het toch nooit eindigen, dus draai ik me naar hem om en maak een kushandje en blaas het naar hem toe. 'Ik hou ook van jou,' zeg ik dan, op een toon dat hij weet dat hij het niet al te serieus moet nemen. Maar toch, dat wou hij horen. Ik stap in mijn auto en rijd naar mijn huis.

Ik word wakker van de warme zonnestralen en het licht dat op mijn zongebruinde huid straalt. Gisterenavond was ik te lui geweest om mijn gordijnen dicht te doen, en om mijn make-up te verwijderen. Het enige dat ik echt nog gedaan heb toen ik mijn kamer binnenkwam is mijn oversized Minnie Mouse-shirt aantrekken. Ik sla de lakens van me af en loop naar mijn kast, waar een spiegel aanhangt. Mascaraklonters hangen over mijn wangen, en mijn haar... Tja, over mijn haar zullen we het maar niet hebben. Ik kam de klitten er met tegenzin uit, zo hard dat ik op mijn onderlip moet bijten om het niet uit te schreeuwen, en dat na conditioner! Ik loop de badkamer in en zet de douche aan, met extra hete temperatuur deze keer. Dan loop ik terug naar mijn kamer, om een beetje op te ruimen. Mijn kleren van gisteren had ik gewoon op de grond gesmeten, dus neem ik de nu vast om het bij de was te leggen. Dan ruik ik een vreemde, vertrouwde geur. Ik kijk verward om me heen. Dan ruik ik aan mijn haltertopje. Dat is het. Het geeft de typische geur van Harry af. Aftershave, deodorant, en... Harry zelf. Ik snuif de geur op. Waarom ruikt hij toch zo lekker? Ik gooi het topje in de wasmand en zet de radio aan. Ik kleed me uit, en stap de douche in. De warme waterstralen maken me goed wakker, precies wat ik nodig had. Mijn haar verzorg ik nu, aangezien ik daarnet de klitten met pijn heb moeten wegkammen. Ik neem conditioner en een product dat voor glans zorgt. Als ik uit de douche stap ruikt mijn haar naar kokos, en mijn huid naar exotische vruchten. Dan loop ik naar beneden om er te ontbijten. En op een of andere reden heb ik vandaag geen zin in mijn favoriete ontbijtgranen, maar wil ik nu iets speciaals en gezond zélf ineen klutsen. Dus neem ik verse yoghurt uit de koelkast, en een hele boel soorten vruchten. Ik snijd ananas, appel, aardbeien, meloen, watermeloen en bosvruchten. Ik doe het bij de verse yoghurt, en aangezien ik veel te veel fruit heb gesneden doe ik de rest in een grotere kom, en zet het terug in de koelkast. Dan eet ik de rest wel om vier uur. Ik begin aan mijn ontbijt. Het is niet erg creatief, het is een erg gebruikelijk ontbijt in California, genaamd The Continental. De yoghurt is een beetje zuur, dus doe ik er een beetje suiker bij. Ik zou meer gezond moeten eten, denk ik bij mezelf. Ik heb een slank figuur, maar toch wil ik gezond zijn. Ik heb geen idee waar dat ineens van komt. Misschien moet ik mijn hardloopschoenen eens onder het stof vandaan halen. Misschien. Maar ik eet gewoon verder, terwijl ik Instagram check. Er is niet echt iets interessants, dus schakel ik over op Facebook. Ik verwacht half een bericht van Ethan te zien-hij belde me niet alleen, hij gebruikte ook Facebook- maar vind er dan geen. Harry was blijkbaar echt overtuigend geweest. Gelukkig. Dan loop ik naar de brievenbus om te zien of er misschien een tijdschrift is aangekomen. Maar wat ik vind is véél leuker. Het is een kaartje van Larissa! Dat is de eerste deze vakantie. Ik kijk naar de afbeelding op het kaartje. Het is een foto van de zonsondergang van het gebergte waar Larissa nu zit, neem ik aan. Ik lees het aandachtig. Ze vertelt dat ze -natuurlijk- veel aan het canoën is, en dat ze bijna elke dag aan yoga doet. Ik lach. Typisch Larissa om iets nieuws op vakantie te proberen, om het dan de eerste week compleet te haten, maar dat ze volhoudt om haar moeder blij te maken. Om het dan de volgende dagen helemaal geweldig te vinden. Ze verteld ook dat ze haar jongere broer-Oliver- zoenend betrapt heeft met een of ander meisje aan een boom. 'Oh, Ella, het was zo grappig!' Schrijft ze, 'Hij kleurde nog roder dan ik jou ooit gezien heb!' Die woorden alleen al zijn genoeg om me te doen blozen, maar voor een kort tijdje want daarna lach ik weer. Maar ik vind het ook erg voor Oliver, want hij is totaal niet de jongen om zomaar elk meisje te versieren. Ik haal mijn schouders op en lees verder, tot ik het briefje heb uitgelezen, en herlees het dan. En nog eens. Dan zet ik de kom waarin mijn yoghurt gezeten had in het afwasmachine. Ik kijk als ik terug in mijn kamer ben naar wat Larissa geschreven had. Ze zei dat zij en haar ouders waar ze nu zaten-wanneer ze dat briefje ook geschreven heeft- geweldig vonden, en dat ze daarom er zouden zijn als het mijn verjaardag is. Ze schrijft hoe erg ze het vindt dat ze er niet zal zijn op mijn twintigste verjaardag, maar dat ze in gedachten sowieso bij me is, en dat ze me iets ging meenemen van daar. Ik glimlach. Ook al is ze er niet fysiek, kan ik me precies inbeelden hoe ze mij haar verhalen zou vertellen, en hoe ze druk met haar armen zou bewegen om haar verhaal kracht bij te zetten. Haar haren zouden aan één kant van haar nek vallen, en het eerste wat ze zou doen als ze mij zag was me een dikke knuffel geven. Één klein moment voel ik haar armen bijna blij om mijn nek, zo verschrikkelijk blij dat ze me terugziet. Ik ruik haar parfum, en haar shampoo. Maar zo rap als het moment gekomen was, was het al weer weg. Ik kijk blij naar het kaartje en ruik eraan. Het ruikt precies naar Larissa: een mengeling van rode vruchten en haar favoriete Dove-handcrème. Dan neem ik mijn telefoon en zie ik dat ik een berichtje heb van Harry.

Goedemorgen! Alweer ;) Hoe gaat het?

'Meer dan goed,' antwoord ik, 'Met jou?' Ik krijg bijna meteen antwoord.

Hoe komt het?

Ik neem een foto van de voor-en achterkant van het kaartje van Larissa en stuur het naar Harry door, met de tekst: 'Kaartje van mijn beste vriendin' Ik wil net mijn telefoon weer wegleggen als hij weer afgaat. Weer een berichtje. Harry opnieuw.

Ah, ja! Mijn concurrentie!

Ik glimlach. En stuur dan: 'Je hebt geen concurrentie, Harry, niet bang zijn! :)' En dat meen ik ook.

A British Love Interest (Ft. Harry Styles)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu