14 ; D-1 [ japan / Pt.2 ]

358 57 55
                                    

. . . . . . . . . . . . .
   Elina POV
. . . . . . . . . . . . .

Aku keluar dari pejabat untuk pergi lunch , tak tahu kenapa aku rasa lama sangat tak chat Jinyoung tapi Alice lagilah lama huhu

Aku patutnya chat Alice selalu supaya dia tak syak something , bongok Elina ! Dahi aku tepuk perlahan eii .

"Hi , Elina"

Sapa Jina iaitu model aku actually aku P.A dia . So korang da tahu lah sekarang aku kerja apa HAHAHAH .

"Eh hi , ingat harini off"

"Memanglah off , saja je datang . Lagipun bosan duk rumah"

KRINGG !

Telefon aku berbunyi , dilihat kat skrin telefon ianya nombor tak dikenali tapi yang pasti ni nombor pejabat sebab 06 depannya .

Aku angkat dengan segera , mana tahu Jina dapat job lagi untuk photoshoot . So dapatlah aku gaji huhu .

-phone pov-

"Hello , ni P.A Kwon Jina ?"
"Ya , saya . Ada apa ya ?"
"Saya dari syarikat majalah Ceci ingin menawarkan Jina untuk photoshoot bersama Kim Hanbin Ikon . Boleh kan ?"
"Bila tu ?"
"Kalau boleh esok"
"Ohh ok nanti hantar saya details"

-end pov-

Oh yeahh , seronoknya aii bila dapat income HAHAHAHAH . Jina da pandang aku pelik pfft .

"Kau da kenapa sengih ? Boyf eh ?"

"Hotak kau . Ni esok kau ada photoshoot dengan penyanyi Kim Hanbin dari Ikon uwuwu"

Terbeliak mata Jina dibuatnya pastu senyum . Elehh sukalah tu en alang alang dia pun minat Ikon HAHAHA .

"Serious ahh ? YESHH ! Da jom , teman aku pergi cari baju"

"Eh buat cari baju ? Kan dia da siapkan baju"

"Alahhhaii kau ni takkan esok nak pakai bikini pula . Nak jumpa penyanyi baru nak up ni kenalah pakai baju cantik"

Aku terus jentik kepala dia , miang punya perempuan alahai . Cukuplah photoshoot dengan BTS , tu pun da kira beruntung tau .

. . . . . . . . . . . . .
    Alice POV
. . . . . . . . . . . . .

Sesudah siap , aku kembali baring atas katil . Alololo Jaejin tidur serupa bapak dia , comel sungguh .

Sekarang baru pukul 5.00 petang , jap lagi nak turun makan dinner . Baik , tidur sebab aku yakin malam ni Jaejin akan berjaga sampai pagi .

Aigoo ini budak ahh mahu ditampar kat bontot gebu tau haiyooo . So aku menutup mata nak melelapkan diri tetapi gagal kerana terasa katil belah kaki aku tenggelam .

Aku buka mata dan Jinyoung tengah duduk sambil keringkan rambut dan tak lupa mata dia pandang aku .

"Apa ?"

"Takde pape . Saja pandang"

Aku menjegilkan mata lalu cuba untuk tidur alahai ngantuknya lahai . Sekali dia geletek kaki mula mula je aku tahan tapi lelama da tak tahan da .

So aku tendang perut dia dengan muka innocent . Ya Tuhan , aku ni betul isteri derhaka hm

"Sakitlah grr"

"Padan muka awak"

Aku menjelirkan lidah sambil mata tertutup , pantang betul orang kacau aku nak tidur . Tak nampak ke orang tengah penat ni eii .

"Main kasar eh awak ? Takpe nanti saya balas balik , lagi kasar sampai takleh bangun 7 hari 7 malam hmph !"

Eii nak kena pijak cakap awal awal , ingat kau power sangat ? Kena tendang pun aduh sakit puihh

Tapi mana tahu dia semangat Jepun kan ? Ya Tuhan , jauhkan lah aku dari malapetaka halah halah .

"Da lah haihh awak tak nak tidur ?"

"Elehh takutlah tu kena hmph !"

"Eii saya tak gaduhlah . Kita pergi honeymoon untuk berehat , untuk spent time bersama tapi ni tak"

Jinyoung jengkitkan kening dia banyak kali , da kenapa pula dengan kening tu ? Ada masalah parkinson ke ?

"Hehe yela yela amaghilah kita tidur"

Dia tarik , peluk dan baring tidur bersama . Jinyoung ni suka sangat ketepikan Jaejin , dia buat macam anak dia tak wujud kat sini tau .

•••

Aku tersedar dari lena , nampak langit da gelap . Tengok jam , da pukul 7.23 malam . Uwaw rasa sekejap je tidur tadi .

Aku melangkah ke arah beg untuk keluarkan baju untuk dinner . Kami da rancang nak pakai sedondon malam ni oh yeay !

Setelah 15 minit bersiap , aku kejut Jinyoung . Nasib baik dia bangun terus mandi kalau tak , sampai esok kami tak makan dinner huhu .

Sementara tunggu dia mandi , aku siapkan Jaejin . Air sejuk jadi aku lap dia pakai wipes baby .

Selepas semuanya siap , kami turun ke bawah untuk ke restaurant hotel ni . Perut pun berkeroncong habis ni .

Nasiblah masih ada meja kosong untuk kami bertiga , Jaejin ofc duduk di tempat duduk baby .

Seorang waiter lelaki datang untuk mengambil order kami tapi lain pula jadinya bila dia main kenyit mata dengan aku .

"Hey . Watch your eyes , she is my wife or this fist will punch your ugly face"

Jinyoung bagi amaran kepadanya , aku tergelak tengok muka Jinyoung memerah tapikan situasi ni buat aku teringat time kami honeymoon kat Dubai .

Time kat Dubai , Jinyoung yang kena usya dengan waiter sana dan kalini aku pula yang kena . Apakah ?

"Awak jangan pandang lelaki tu masa dia hantar makanan . Saya tak suka"

"Baiklah , suamiku"

Aku tersenyum tengok muka dia marah , eh awak ni janganlah bad mood . Nanti nak pergi jenjalan kang langsung takde feel .

"Apa sengih sengih ? Titew tengah marah ni , pujuk balik"

Aku hanya mampu tahan gelak je , tolonglah Jinyoung childish sangat auch ! Tangan kanan aku mencubut pipinya , dia pun terkejut you know ?

"Alololo . Ok , saya takkan pandang dia dan pandang awak je tau . Arraseo ?"

Dia pegang tangan aku yang sedang cubit pipinya lalu senyum kepada aku . Kan handsome macam tu 🌚

Mak aku ajar aku tengok drama melayu tho dan aku terjebak 😂

+vote+comment+

[C] Senior Bae S2 : bjyWhere stories live. Discover now