04 ; Damn it

517 67 3
                                    

. . . . . . . . . . . . . .
     Alice POV
. . . . . . . . . . . . . .

Di sebabkan rindu giler kat Elina , aku ajak dia sekali dinner sini . Harini boleh lah aku masak special sikit hehehe

Sekarang baru pukul 5.00 petang , kami rancak betul berbual . Yela sebab lama tak jumpa .

KLERK !

Aku memandang pintu rumah . Eh Jinyoung da balik ! Nasib rumah masih kemas dan teratur .

"Selamat pulang , awak"

Jinyoung senyum lalu mengusap lembut rambut aku . Dia jengah sikit kepalanya , maybe dia pelik sebab ada tetamu .

"Oh ya ! Saya nak memperkenalkan cousin saya yang paling saya rapat dari kecik lagi . Ni Elina"

Elina bangun untuk menyapa Jinyoung tapi dia tak berbalas apa . Awat pelik sangat suami aku ni ? Bukan nak sapa balik si Elina .

"Ahh Jaejin mana ?"

Soal dia . Saja nak tukar topik , kenapa ni ? Takut si Elina ke apa ?

"Ada . Kat atas tidur"

Kata aku dalam nada pelik . Jinyoung pun naik ke atas sambil membawa beg sandang dan jaketnya .

"Elina , sorry tau sebab husband aku tak respon kat kau"

"Eh sokay maybe dia penat kot"

Aku mencebikkan bibir lalu memandang Jinyoung yang tengah menaiki tangga rumah . 

💫💫💫

Setelah selesai masak , aku mengajak Jinyoung plus suruh dia bawa turun sekali Jaejin .

"Anak mama da mandi . Mehh sini mama cium"

Jaejin jalan terkedek kedek untuk pergi ke arah aku . Aku menyambutnya lalu mencium pipi Jaejin . Wangi , bau Jinyoung .

"Awak sembur minyak wangi awak kat Jaejin eh ?"

"Tahu je kan awak"

"Tahulah sebab setiap hari saya bau . Mana taknya kalau setiap hari setiap masa pakai"

Aku sengih lalu mengelengkan kepala lalu mendukung Jaejin ke meja makan . Jinyoung pula da tergelak halus . Apa yang lawak aku pun tak tahu haihh

Aku duduk di kerusi , Elina pula duduk berhadapan aku dan Jinyoung duduk di antara kami .

"Awak masak ke boom corn egg ni ?"

Soal Jinyoung dengan teruja . Ek eh happy nau ke dapat makan makanan yang tak berapa ada dalam rumah ni ?

"Bukan . Elina yang masak"

Ya , bukan aku yang masak tapi Elina . Aku masak Bokki , tu lah masakan special aku untuk dinner ni sebab Bokki handmade Alice paling gempak . Alamak terpuji HAHA

"Oh . So awak masak Bokki ni ?"

"Yup . Awak tak pernah makan lagi Bokki buatan saya , rasa lah . Elina , makan lah"

Semua mula menyenduk makanan yang ada atas meja makan . Aku bagi Jaejin makan dulu baru aku makan sebab kesian dia dari petang tak makan lagi .

"Wahh ! Sedapnya Bokki awak !"

Jinyoung menunjukkan thumps up kepada aku . Helemek kembang member huhu

[C] Senior Bae S2 : bjyWhere stories live. Discover now