Setibanya Ara di asrama, Ara meletakkan beg balik kampungnya di atas katil lalu mendapatkan tuala untuk mandi. Segar sikit badan. Hehe..
Bunyi sahaja loceng, semua warga aspuri berpusu - pusu turun ke bawah untuk menjamu selera di court bersama memberssss...
Begitu juga Ara, tak sabar nak bertanya lebih lanjut mengenai Luna. Maklumlah, budak baru tapiii... panas sangat semenjak dua menjak ni. Menjadi - jadi pulak gossip pasal dia.
Ara bukan apa, tak suka apabila mendapat tahu bahawa Luna cuba untuk berkawan dengan Tia tetapi ada udang di sebalik mee!!
Kebiasaannya, mereka akan mengambil tempat duduk di tepi court.
" Assalamualaikum! Hai!! " Ara melambai.
" Waalaikumussalam!! Hai! " balas Nur.
" Wah! Wah! Ada olang bercelemin mata baru wooo!! " Wani perasan akan perubahan Ara. Oops! terlupa pulak nak cakap, Ara dah pakai cermin mata. Dah berkali - kali dipesan oleh kawan - kawannya terutama Awin.. berbuih mulut dan jawapannya... " Ye..nanti aku pakai, "
Walaupun sudah banyak kali Ara cuba memberikan alasan tetapi Awin tidak berputus asa. Hahahah... kalau kat dalam kelas tak habis - habis bertanya, " Weyh, lepas tetapi tu apa? " " Semestinya, "
" Yehh!! Kau orang pertama perasan!! " balas Ara sambil mengenyitkan mata kanannya. Wani pun membalas demgan mengenyitkan mata kirinya pula.
" Wuish bila kau beli? " tanya Tia. " Dah lama, baru dapat, " jawab Ara sambil tangannya membuka mangkuk plastik yang berisikan kari ayam.. sedapnya...ummi yang masakkan.
" Dah nerd dah Araa... " Kata Puteri pula. " Hahahhahah.. kau ponnn... cermin mata baruu, " balas Ara.
" Jap, weyh korang aku nak tanya ni pasal Luna. Betul ke gossip dia join group Dian tu. " Ara memulakan sesi menyoal sambil tangannya menyumbat nasi campur kari itu kemudian disambungnya lagi, " Hah..paashhtu kann..nyum nyum.. hah... betul ke..aku..nyum..jap..sedapnya... "
" Ya Allah... cuba kau habiskan makanan kau tu. Tercekik kang sia - sia je, " Aqilah memberi nasihat.
Uhuk!
" Ha..kan betul apa Aqilah cakap, " kata Alisya pula. Ara pantas membuka penutup botolnya dan meneguk air masak yang dibawa dari rumahnya.
" Yang kau dengar tu memng betul tapi, " belum sempat Nur menghabiskan ayat tiba - tiba sahaja Luna menghampiri mereka semua, " Erm, hai korang. Nak join boleh? " tanya Luna sopan.
" Huh! Sopanlah sangat, " hati Nur berbisik. Dari awal memang tidak berkenan dengan Luna.
__________
" Hah! Amacam tadi? Dapat korek rahsia? " tanya Dian tidak sabar.
" Hish you ni...sabarlah sikit. Bak kata pepatah less less climb mountain, " balas Luna dngan menyelitkan pepatah yang tak menjadi tu.
" Dey!! Apa less2 hah?! , " Rian menegur kesalahan Luna. Luna trgelak kecil. " Ntah..suka hati dia je tukar jadi bahasa inggeris, " kata Gia pulak.
" Hey, bukannya less less climb mountain..silap gaya less less you climb the mountain, " kata Dian pulak.
_____
" Pelik je aku tengok Luna tu tadi, " Ara bersuara.
" Asal pulak? " tanya Tia. " Yelah, duduk ngan kita tapi tak bercakap pun. " balas Ara.
" Haahlah, aku pun perasan, " Nur setuju dengan kata - kata Ara. " Alaa... mungkin dia malu kot. kan budak baru, " Aryuna cuba menepiskan kerisauan di hati kawan - kawannya. Terutama sekali Ara.
YOU ARE READING
TEN MEMBERS #COMPLETED#
Подростковая литература#10members #tillwemeetagain #completed #2018/19 Ranking:- #no.3 out of 27 stories ( realiti ) #no.197 out of 2.01k stories ( sahabat ) #no.166 out of 1.38k stories ( fantasi ) #no.2 out of 27 stories ( realiti ) #no.24 out of 26 stories ( realiti ) ...