1.0

5 2 0
                                    

Bulan dan bintang
Bersinar berkelipan
Yang menerangi
Keindahan malam

Tanpamu bulan
Malam kegelapan
Tanpamu bintang
Hilanglah keindahan

Ini kisah tentang bulan
Bulan bintang jadi kawan
Begitulah persahabatan
Yang cuba kami eratkan
Moga berkekalan selamanya

Begitulah kami hidup sepuluh kawannnnn
Sesama berjanji
Susah senang dirasa
Dibawah sinaran
Cahaya bulan bintang
Menjadi saksi janji kami semua

    " Eh.. jap, tadi bukan ke...begitulah kami hidup lima sekawan.... ha... bukan macam tu ke, " Ara cuba membetulkan nyanyian Maryuna yang syok sendiri sikit part tu. Yang lain semua menikmati lagu yang didendangkan oleh Maryun itu.

" Heheheh.... takpe... kita kan ada sepuluh orang... dalam citer tu ada lima orang je," awab Maryuna membuatkan semua gelak.

" Hahah... ok aku on! " balas Ara setuju. "

" Siapa yang nyanyi lagu tu ek?? " tanya Awin. " Fatin Afifah, " jawab Yana. " Ouh, "

    " Eh, korang semua ni baring kat sini kan kotor, " tiba - tiba sahaja seorang akak form 5 itu menegur.

" Eh taklah... ok je.. lagipun panaslah dalam surau tu.. ramai sangat dan macam sardin pun ada... macam mangsa banjir pun ada... " jawab Wani sempoi.

" Oh.. oklah sambunglah perkelahan korang ni, " balad akak tu.

    " Dia jeles tu... " kata Wani seperti berbisik dan mereka semua tergek. Mana tidaknya akak tu tegur. Memang ereka sahaja yang baring kat atas court tu. Yang lain semua berada di dalam surau.

    Puteri melihat jam tangannya, " Laa... dah pukul 1. Lama lagi ni nak naik, " " Tulah, diorang bising lagi pulak tu... " sambung Alisya pula.

Selang beberapa minit kemudian, kelihatan Puan Jasmin selaku warden yang bertugas pada hari itu keluar daripada bilik warden dengan membawa kunci. Kemudiannya, dia membuka pintu pagar secara senyap.

Mereka pun apa lagilah... pecut naik ke atas... tapi senyap - senyaplah... eheh... ituah untungnya duduk di court.

Malam tu merupakan sejarah bagi mereka naik paling lambat dan baring di atas court. Tapi takpe jadi kenangan walaupun dikira sebagai denda.

__________

" Ya Allah, panasnya badan kau ni Yana, " tegur Maryuna apabila merasa dahi Yana. Yana pula tidak berkata apa - apa.

     " Kenapa Maryuna? " tanya Ara yang baru sahaja masuk ke dalam dorm. " Ni hah, aku rasa Yana demam panas la... " jawab Maryuna. Ara pun merasa dahi Yana. " Haahlah..panasnya.. jom kita gi klinik Yana. Takpe korang tunggu sini jap. Aku gi jumpa warden jap, " Ara pun pergi mendapatkan warden yang bertugas di bilik warden.

" Macam mana kau boleh demam ni Yana? " tanya Maryua ingin lebih tahu.

    Yana pun memulakan cerita...

______

" Baiklah, memandangkan hari ini hari terakhir exam, jadi cikgu nak kamu semua kemas meja dan kerusi lepas habis paper, boleh? " Cikgu Fiena memberi arahan kepada satu kelas.

     " BOLEH! " jawab murid - muridnya.

Jadi, seperti yang diarahkan oleh Cikgu Fiena mereka pun mengemas meja dan kerusi setelah habis paper yang terakhir.

     Sedang mereka semua asyik mengemas, tiba - tiba tangan Yana tersentuh dengan tidak sengaja oleh salah seorang budak lelaki yang satu kelas dengannya.

TEN MEMBERS #COMPLETED#Where stories live. Discover now