Sejak kejadian itu terjadi , Hana hanya membuangkan perasaan negatifnya itu kerana dia tidak mahu bersikap salah faham dengan siapa. Hana hanya mengabaikan apa yang terjadi padanya itu.
Hari ini Hana sendirian kerana Ji ho demam dan tidak dapat datang ke sekolah untuk 2 hari. Yes hidup Hana kini bosan kerana tiada sahabat karibnya itu , walaupun selalu annoying , namun dia masih sayang akan kawannya itu.
Hyun pula selalu saja sibuk menolong cikgu Hye membersihkan makmal. Fuh bosan sungguh Hana harini. Dah lah seorangan pergi kantin rehat seorang , mana-mana seorang.
Selepas keluar daripada tandas , tiba-tiba Hana merasakan seseorang merentap tangan kanannya lalu menutup mulut Hana dengan menggunakan tangan kiri tersebut.
"Kalau kau taknak mati , dengar cakap aku. Sikit kau bergerak tanpa arahan aku , kau tahu akibatnya kan ?" Bisikan gerangan tersebut.
Hana hanya mengangguk. Ya Hana pasti ini lelaki bukan perempuan.
"Good. Sekarang ikut aku. Jangan keluarkan sepatah kata pun." Kata lelaki tersebut.
Mereka pun berlalu pergi dengan pantas. Hana sedikit terkejut apabila mereka sampai ke tempat yang sepatutnya iaitu di belakang sekolah. Di situ lah pelbagai kerusi dan meja yang rosak diletakkan.
Hana sedikit terkedu apabila melihat lelaki yang membawanya itu sedang membuka mask mulut (?) itu adalah ,KIM.
terbuntang matanya melihat kim iaitu lelaki yang baru saja mengugutnya sebentar tadi.
"K-kim" Hana mula berbicara.
Kim hanya tersenyum sinis. "Kenapa ? Terkejut ?" Balasnya.
"K-kenapa k-kau.." Tergagap gagap Hana bercakap ,
"Aku ? Cuma buat kerja aku je" balas Kim yang sedang melihat Hana yang masih ketakutan.
"K-kerja apa ? Apa semua ni ?" Balas Hana.
"Hm , kau akan tahu sekejap je lagi." Balas Kim.
Anak mata Hana melihat beberapa orang perempuan yang sedang datang ke arahnya sambil tersenyum sinis. Yup Hana tahu ini pasti kerja dia.Itu adalah Cha Eun Ha.
"Kenapa ? Terkejut ke dengan suprise aku ?" Tanya Eun ha.
Hana hanya memandang tajam ke dalam mata Eun ha , namun Eun ha hanya abaikan pandangan yang diberikan oleh Hana.
"Apa kau nak dari aku ?" Tanya Hana dengan suara mendatar.
"Eh jangan lah serius sangat. Aku nak jumpa kau sebab nak bagitahu hal penting sangat" kata Eun ha yang sedang berjalan menuju ke Hana. Hana sedikit pun tidak beranjak daripada tempatnya.
"Penting ? Buat aku ke , atau kau ?" Balas Hana.
" okey straight to the point , aku pernah ingatkan kau kan dulu ? Jangan per--" belum habis perkataannya Hana sudah mengertinya.
YOU ARE READING
You Are My Favourite Person [ Jungwoo ]
RomanceBerceritakan tentang seorang gadis yang berjuang untuk menempuhi kehidupannya.. dan cuba untuk menjadikan angan-angannya menjadi kenyataan.. pelbagai masalah yang sering ditempuhi olehnya namun gadis itu mengambilnya sebagai ujian kepada dirinya.. s...