Ha__na
Yang mana ye ?
✅✅Jungwoo ♡
"Saya ikhlas cintakan awak"
Ya tuhan. Mahu meletup muka Hana dibuatnya. Ya mungkin dia tidak perasan ketika mengeluarkan kata-kata tersebut.
Jungwoo ♡
Ingat ke ??
✅✅
Ha__na
Erh. Ingat. Maaf saya tersilap cakap masa tu.
✅✅
Jungwoo ♡
Tersilap cakap ? Are you sure ?
✅✅
Ha__na
Yes , i'm sure.
✅✅
Jungwoo ♡
Kenapa saya rasa tak eh ? Saya rasa awak bukan tersilap cakap , tapi awak...
✅✅
Mati Hana kali ini.Ha__na
Erh saya kan fans awak. Jadi biasalah fans luahkan suka dekat bias dia kan ? Am i wrong ?
✅✅
Jungwoo ♡
Awak bukan sekadar fans saya tau. Awak kawan saya ~ hehehe saya gurau je ♡
✅✅
Hahaha.
✅✅
Okey awak kena tidurkan esok sekolah.
✅✅
Ha__na
Haah. Tapi takpa.
✅✅
Jungwoo ♡
Aip ! 🙍no no no awak kena tidur sekarang. Dah lewat ni ~
✅✅
Ingat tidur ! Jangan fikir pasal saya okey ? 😉
✅✅
Ha__na
Hmm. Baiklah kalau macam tu. Jalja ~
Jungwoo ♡
Good night ~ ♡♡
✅✅
Sekali lagi , Hana boleh kena heart attack hanya disebabkan emoji love itu.~~~~~~
"Jungwoo ?" Terus saja matanya melihat di pintu biliknya. Oh Taeil rupanya.
"Oh hyung. Ada apa ?" Tanya Jungwoo dengan nada yang lembut.
"Dah lewat ni , kenapa tak tidur lagi ?" Tanya Taeil.
"Oh tadi saya balas mesej daripada kawan." Balas Jungwoo yang sedang menarik selimutnya sampai ke paras peha.
"Oh lelaki ke ?" Tanya Taeil. Ya dia jenis suka menanya. Maklum lah paling tua kena jaga adik-adiknya , walaupun bukan leader.
"Eh taklah. Perempuan." Balasnya lagi.
"Wuuuuuuuuuuuuuuuuuuu." Mula dah Taeil membuat muka gatalnya.
Jungwoo hanya tertawa kecil melihat gelagat abang yang tertua dalam NCT itu.
"Hyung jangan nak fikir lain ye. Kami kawan je." Balasnya lagi.
"Yelah tu. Siapa nama dia ?" Ditanya lagi.
"Hana." Ringkas saja dibalas oleh Jungwoo.
"Oh Hana. Sedap nama tu. Ehh kita ni dah berborak sampai esok pagi tak habis. Dah tidur sekarang esok kita kena gerak awal." Jelas Taeil.
Jungwoo hanya mengangguk lalu membaringkan badannya di atas katil yang empuk itu dan cuba untuk melelapkan matanya.~~~~~~
"Weh serius lah !" Jeritnya.
Hana melihat sekeliling sambil menundukkan sedikit kepalanya beberapa kali bagi tanda mohon maaf.
"Kau boleh tak jangan nak jadi jakun sangat ?" Balas Hana sambil membesarkan matanya.
"Oh maaf. Aku terkejut." Itu saja yang dibalas oleh Ji ho.
"Weh. Aku minta maaf. Bila kau kena hadap benda macam ni , aku pula yang tak sihat. Kalau aku ada dah lama aku lepuk kepala minah tu. Sedap hati je nak buat kawan aku centu. Eii kalau aku jadi kau lama dah aku hempuk dorang tu semua yelah dah black belt kan ?? Hentam kasi habis !" Jelasnya.
Hana hanya menggelingkan kepalanya melihat gelagat kawannya itu.
"Habis , si Kim tu ada minta maaf tak dekat kau ?" Tanya Ji ho sambil dalam nada yang geram.
"Dah. Jangan risau lah." Kata Hana sebelum dia kembali makan semula.
"Haish. Boleh pula dia dengki dengan kau. Tak faham betul aku." Balas Ji ho sambil memainkan grafu nya di dalam mangkuknya itu.
"Dah lah jangan nak fikir sangat. Benda dah selesai okey ?" Ringkas.
"Yelah." Balas Ji ho.
"Oh jadi inilah yang gambar dia tersebar satu sekolah tu kan?" Kata seseorang yang sudah pun melabuhkan punggungnya di hadapan Hana.
"Hmm. Not bad. " dia melihat Hana atas bawah membuatkan Hana ingin saja menikam dadanya menggunakan grafu ditangannya itu.
Ya ada lagi dua orang di belakang mamat ni. Acah acah boss je.
Hana hanya mengabaikan 'dia' dan meneruskan perkara yang sudah terbantut tadi.
"Wah. Memang betul. Dia ni sombong. I like that." Kata si 'dia'.
Hana mengangkat dulangnya untuk berangkat daripada situ namun , pergerakannya terhenti apabila dua lelaki yang duduk belakang mamat tadi tu menghalang perjalanan Hana.
"Kim Ha Na , right ?" Tanya mamat tersebut. Hana terus saja berpaling ke arah lelaki itu.
"Kau siapa ?" Dan kini Hana mula bersuara.
"Aku ? Seriously ? Kau tak kenal aku ?" Tanya mamat itu.
Oh tidak Hana sememangnya tidak mempunyai masa untuk layan orang macam ni.
Hana mula menarik tangan Ji ho untuk bereda daripada situ. Hana sengaja melanggar mereka dua dan terus meninggalkan mereka bertiga di meja itu.
"Dia larikan diri kita." Salah seorang dari mereka berdua mula bersuara.
"Biar. Aku nak tengok jauh mana kau boleh pergi Hana." Jawabnya sambil tersenyum sinis.~~~~~~
"Hana , kau kenal mamat tadi ?" Tanya Ji ho dengan muskhil(?)
"Tah. Aku tak kenal." Jawab Hana.
"Tapi gaya dia bercakap macam dia kenal kau Hana." Balas Ji ho.
" i know right. " balas Hana.~~~~~~
"Mungkin kau lupa aku Hana , tapi aku tak pernah lupakan kau. Kau always a number one for me. Just wait and see. " kata seseorang yang sedang memerhati gelagat Hana daripada jauh.
YOU ARE READING
You Are My Favourite Person [ Jungwoo ]
RomansaBerceritakan tentang seorang gadis yang berjuang untuk menempuhi kehidupannya.. dan cuba untuk menjadikan angan-angannya menjadi kenyataan.. pelbagai masalah yang sering ditempuhi olehnya namun gadis itu mengambilnya sebagai ujian kepada dirinya.. s...