3

3.2K 181 19
                                    

Ik word wakker. Ik loop naar de badkamer. Ik ben ietsjes dunner geworden. Ik ben 2 kilo afgevallen. Je ziet niet veel verschil. Maar nu weeg ik 86 kilo. Ik kijk in mijn kast wat ik vandaag weer zal aantrekken. Ik heb de kleding van gisteren al 7 dagen aan, dus nu kies ik iets anders. Ik probeer iets netjes te kiezen want ik ga vandaag werk zoeken, dus moet ik er een beetje verzorgd uit zien. Dit is de eerste keer dat ik wat doe aan me uitrelijk. Ik loop naar de badkamer en kam kijn haren, er zitten zo veel klitten in, het kan niet eruit. Ik loop naar mijm slaapkamer en ik ga eerst sporten. Ik kleed me om in mijn Adidas legging en Adidas t-shirt. Ik loop naar de sportschool. Ik begin met sporten. Ik doe zo erg me best. Ik ren op de loopband. Er komt iemand op de loopband naast mij. Ik schrik "S..Soufiane?" Zeg ik. Hij glimlacht. "Dus je kon niet omdat je sport?" Zegt hij. Ik schaam me zo erg, ik kan nu wel in de grond zakken. Ik kijk naar beneden en antwoord niet. "Lieve schat, ik kan je helpen" zegt hij. Ik kijk naar hem en glimlach. Ik stop de loopband, want ik ben uitgeput. Soufiane en ik lopen naar buiten. Ik heb het bloedheet. Er is gelukkig wind. Ik heb het gevoel dat ik stink, daar kan ik niks aan doen, ik mag maar 3 keer per maand douchen. Ik heb deze maand al 2 keer gedoucht.

"Waarom rende je weg?" Zegt Soufiane "watte?" "Waarom rende je weg op school" herhaalt hij. Ik ben stil en kijk naar de grond. Hij begrijpt me en is ook stil. We lopen terug naar de sportschool en ik zit nog wat op de loopband. Ik ben uitgeput en zeg Soufiane gedag en loop naar huis. Ik loop nog langs de winkel en haal wat te eten voor vanavond.

Paar dagen later
Ik ben al een paar kilo's afgevallen! Soufiane heb ik verder niet gezien. Ik weeg nu 76 kilo. Ik ben 10 kilo afgevallen in 5 dagen! Ik eet nu ook veel minder. Mijn haar ziet er niet uit en ik ben zo wit als melk. Maar eerst doe ik iets aan mijn gewicht en daarna de rest van me. Ik zou trouwens werk zoeken, maar ik ben nergens aangenomen vanwege mijn uiterlijk. Ik zie er onverzorgd uit. Mijn moeder komt eindelijk over 3 weken terug, ik heb haar gemist! En wat zal ze verrast kijken!

Ik krijg een appje van Soufiane.

Appgesprek
S: Hey schoonheid
H: Hey Soufiane
S: Vandaag sportschool
H: Ja, was ik al van plan haha
S: Saff, ik kom je zo ophalen met mijn auto
H: Uh nee, ik loop liever
S: Oke, dan lopen we samen, ik ben er over 10 minuten
H: Beslama!
S: Beslama

Ik loop naar boven en kleed me om, ik doe alweer mijn Adidas legging, met mijn Adidas t-shirt aan. Het is best wel groot geworden aangezien ik 88 kilo woog toen ik hem kocht en nu 76 kilo. Al mijn andere kleding is ook al best groot geworden. Mijn geld is bijna op, ik eet bijna niks, ik probeer zo weinig mogelijk uit te geven. Meestal sla ik het ontbijt en avondeten over en lunch alleen, dat is het enige wat ik eet op 1 dag.

Ik doe mijn haar in een slordige knot en ik hoor geklop. Dat is vast Soufiane. Ik doe snel mijn schoenen aan en doe de deur open. "Hey, wacht!" Zeg ik en voor hij wat kon zeggen ren ik naar de keuken. Ik pak snel een flesje water en ren weer terug naar buiten.

We lopen naar de sportschool. "Je bent wel een heel stuk afgevallen" zegt Soufiane. "Ja, klopt, ik ben 12 kilo afgevallen" "Wajow, echt snel, eet je niet, verhonger je uit ofzo?" Ik dacht diep na. Weet hij dat ik arm ben? Weet hij dat ik een slecht verleden heb gehad? Het lijkt alsof hij alles weet..

We lopen de sportschool binnen en ik begin op de lopende band. Na anderhalf uur ben ik gestopt en loop ik naar huis. Thuis aangekomen neem ik mijn laatste douche voor deze maand en ik doe er een kwartiertje over, normaal mag ik er maar 10 minuten over doen. Ik mag ook niet een warme of lauwe douche nemen, ik moet een koude douche nemen, maar nu wil ik een keer een warme douche. Ik doe de warme kraan aan en laat de waterstralen langs mijn lichaam glijden. Ik geniet voor het eerst van zo een lekkere douche.

Mijn leven die veranderde..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu