Ik ben klaar met werken en vandaag heb ik 280 euro gekregen, omdat er vandaag vooral vrouwen er waren meer vrouwen dan mannen. En ik ben de enige kapster die het voor vrouwen doet.
Ik heb mijn pyjama aangetrokken en nu ga ik slapen. Ik moet morgenvroeg op Schiphol zijn om mijn moeder op te halen. Ik heb mijn moeder al vertelt dat ik een relatie met Soufiane heb, maar ik heb niet vertelt wat hij voor me heeft gedaan, dat wil ik haar laten zien.
Volgende ochtend
Ik word wakker en kijk op mijn telefoon hoelaat het is. Na het zien van 11:00 spring ik meteen uit bed. Gelukkig is Schiphol hier een kwartiertje met de auto vandaan. Ik neem een snelle douche en föhn daarna mijn haren. Na het föhnen krul ik mijn haren met een krultang. Ik kleed me om. Ik doe een basic zwarte t-shirt aan, daarbovenop doe ik een groen jasje aan, daaronder doe ik een grijze broek aan en mijn zwarte laarsjes. Ik doe nog snel mijn grote ringoorbellen in en pak mijn schoudertaske. Ik heb in mijn schoudertasje een pakje kauwgom, mijn geld en telefoon ingedaan.Ik word gebeld door Soufiane. Hij zegt dat hij buiten in zijn auto zit. Ik loop de deur uit en stap de auto in. "Hey schat" zeg ik en geef hem een kus. Souf begint met rijden. Ik sluit mijn telefoon aan en zet het liedje Meisje - Khalidenhaag op. Ik zing hard mee.
Ik voel me bekeken door Soufiane en ik kijk opzij. Ik zie dat hij mij utlacht. "Wat is er nouuu?" Zeg ik. "Niks, je bent schattig" zegt Soufiane. Ik zet de muziek uit want we zijn al aangekomen.
We stappen uit en lopen hand in hand naar binnen. "Mijn moeder gaat me volgens mij echt niet herkennen" zeg ik tegen Souf. "Ja, ik denk het ook niet" zegt hij. De vliegtuig land over 2 minuten.
Souf en ik wachten op een bankje. 3 minuten later komen er mensen naar binnen van de vliegtuig waar mijn moeder in zit en knuffelen familieleden en gaan dan op soek naar hun koffers. Ik zoek mijn moeder ertussen en ik zie haar hoofd dan. Ik knijp zacht in de hand van Souf en hij ziet me moeder ook.
"Ga naar haar toe" zegt Souf, "kom mee" zeg ik. We staan op en lopen naar me moeder. Ik loop tot voor haar neus. Ik krijg tranen, 5 weken heb ik haar niet gezien, 2 weken heb ik gehuild omdat ik haar mistte en nu? Nu is ze alhamdoulilah terug. "Mama" zeg ik zacht en geef een kus op haar voorhoofd. Ze kijkt me niet-begrijpend aan. Daarna worden haar ogen groot "Oua.. Ouahiba?" Zegt ze en knuffelt me strak. Mijn tranen rollen naar beneden en die van mama ook. Gelukkig dat ik geen make-up op heb. "Mashallah habiba, je bent prachtig geworden" zegt ze.
Na het emotionele deel, stel ik Souf aan mama voor. "Mama, waar zijn je koffers?" Vraag ik. "Heb ik niet, ik moet betalen om koffers mee te nemen, maar mijn geld is op. Ik knuffel mijn moeder weer. En weer rollen de tranen over mijn wangen. "Mama, het is alhamdoulilah weer goed, ik heb werk gevonden, en heb ons huis verandert, ik werk in de kapperszaak van Soufiane's vader" zeg ik. Ze geeft een kus aan Soufiane "shokran, voor het helpen van mijn dochter, moge Allah je helpen" zegt mijn moeder. "Ameen" zegt Soufiane.
We lopen naar de auto. We stappen in en rijden naar huis. Souf blijft vandaag bij ons eten.
JE LEEST
Mijn leven die veranderde..
Random"kankerhoer" "kankerbolle" "varken ga naar de kinderboerderij, daar is je thuis" dat is wat Ouahiba elke dag hoort. Elke dag wordt ze gepest, niemand die voor haar opkomt, niemand die voor haar klaarstaat, niemand die haar helpt, behalve haar mama...